Nem bírta tovább a BMW az 1-es sorozattal

BMW 1-es sorozat, 2012-es modellév

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem várt tovább a BMW, felfedte új kompaktjának, azaz a második generációs 1-esnek részleteit, így már most mindenki az ősszel érkező bajor újdonságra figyel.


Legutóbb éppen erről értekeztünk, amikor a Frankfurti Autószalon újdonságait próbáltuk összegyűjteni: mire eljön a rendezvény ideje, szinte már nincsenek titkok a közönség előtt. Ezt az elméletet bizonyítja most a BMW, amely a német vásárvárosban készül az új 1-es sorozat hivatalos, élő bemutatójára, de már most elkezdődött a modellel kapcsolatos képek, információk adagolása. Bár azt mondják, ismét csak "kiszivárogtak a hírek", és idő előtt kerültek ki egy német internetes oldalra az anyagok, azért mi sem most jöttünk a falvédőről.

Összességében úgy tűnik, a meredekhátú 1-es marad, ami volt, azaz egy bakancsformájú kompakt három és öt ajtóval, de azért vannak módosítások a korábbi szériához képest. Kisebbek a fényszórók, és a befelé erősen szűkülő lámpatestekkel eléggé szigorú képet vág az autó, mintha meg lenne sértődve, hogy ő a legkisebb a BMW palettáján - egyelőre. Nagyobb lett a tengelytáv (hátul nagyobb a lábhely), és ezáltal a teljes karosszéria is, utóbbi 4320 mm, és sikerült növelni a csomagtartó befogadóképességét is, mintegy 30 literrel. Az utastérben szintén hasonló, tehát semmiképpen sem forradalmi mértékű beavatkozás érhető tetten: a műszerfal kialakítása csak részleteiben különbözik az elődétől, két nagy óra adja a műszerparkot, és hatalmas, színes kijelző uralja (vagy inkább opcionálisan uralhatja) a középkonzol tetejét, ahol az iDrive menüjében is lehet barangolni.

A kétliteres dízelmotor nem igazi újdonság, 116, 143 és 184 lóerővel kínálják majd őket, ellenben az 1,6 literes, négyhengeres, benzines turbó új korszak kezdete. Az alap 116i ezzel felvértezve 136, a következő lépcsős 118i pedig 170 lóerős lesz. Frankfurtban csak három- és ötajtós karosszériával várható az új BMW 1-es megjelenése, az érdekesebb változatok később érkeznek (hiszen a már csaknem "előző generációsnak" nevezhető 1 M Coupe épp csak most debütált itthon), de a motorokkal kapcsolatban is bőven várható még gazdagodás, hiába, ahogy minden mást, úgy az információk adagolását is ügyesen csinálják Münchenben.
A bajor prémium kompakt természetesen Magyarországon is elérhető lesz, és az alapárak már közismertek. A BMW Magyarország hivatalos tájékoztatása szerint a 116i 6 690 000, a 118i 7 795 000, a 116d 7 590 000, a 118d 7 951 000, a kezdeti csúcsot jelentő 120d pedig 8 640 000 forinttól rendelhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 15:16
    Permalink

    Pedig az új 5-össel már a BMW is elindult a javulás útján. Elsőrendű formaterv. Igazi felüdülés az elődje után, bár az 1-esnél még az is fényévekkel mutatósabb volt.

  • 2017.10.31. at 15:16
    Permalink

    Az új 1-es pályázhatna a világ legförtelmesebb formatervű autója címre. Az elődje is nevetséges és koravén külsejű volt, de a mostani, a formatervezés szégyene. 1., 2. és sokadik ránézésre is. Gyakorlatilag semmi sem stimmel rajta. A lámpák formája önmagában előnytelen, de rossz helyen is vannak, túlméretesek és egyáltalán nem harmonizálnak a bmw-s hűtőráccsal és a lökössel. A hátulja ötlettelen és tele van olcsó, tehetségtelenségre utaló megoldásokkal. Egyedül a kidomborodó hátsó sárvédő szép, de az már nem oszt nem szoroz. Elképesztő, hogy ezért valaki valaha pénzt fog adni. Pedig az emberek alapvetően forma alapján választanak autót, no meg a márkaszimpátia. Na mindegy az ő dolguk.

Vélemény, hozzászólás?