Nevetséges teljesítménnyel jön az új BMW X3 alapmodell

BMW X3 sDrive18d: kisdízel és hátsókerék-hajtás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új alapmodellt vezetett be az X3 kompakt szabadidő-autó kínálatába a BMW, a takarékos kisdízel csak a hátsó kerekeket hajtja.


Ami a vezetést kedvelők által istenített hátsókerék-hajtást illeti, a BMW azon utolsó mohikánok közé tartozik, akik még ebben a praktikum és költséghatékonyság által agyontaposott korban is kitartanak a hajtási befolyásoktól mentes kormányzás, azaz a hátsó tengely hajtása mellett. Ugyanakkor az utóbbi időben ők is nagyon ráfeküdtek a négykerék-hajtásra, most már - az 1-es sorozatot és a Z4 roadstert leszámítva - összes modelljük elérhető xDrive-rendszerrel. Most pedig, ahogy korábban az X1 belépőmodelljével tették, a kompakt X3 esetében is piacra vetettek egy csak hátsókerék-hajtással kapható alapmodellt, mely X3 sDrive 18d néven Európában ősztől lesz elérhető.
Hirdetés

Maga a motor is ugyanaz a 2,0 literes turbódízel, amivel az X1 hátul hajtó változatát kínálják, a 18-as típusszámnak megfelelően 143 lóerővel és 360 Nm-es nyomatékkal, alapáron hatfokozatú automata váltóval, vagy felárért a remekbe szabott nyolcfokozatú automatával. Számai alapján nem tűnik túl fickósnak ez az összeállítás, a manuális verzió 9,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, végsebessége 193 km/h, míg a takarékos automata váltó négy tizeddel nyújtja meg a gyorsulás időtartamát, és 3 km/h-val mérsékli a végsebességet. Ebből is jól látszik, hogy a belépőmotor nem a száguldozásról szól, hanem a takarékoskodásról. Kézi váltóval 5,1 l/100 km a gyárilag számolt vegyes érték, az automatára 5,4 l/100 km-t ígérnek, míg a CO2-kibocsátás 135 g/km környékén alakul. Az X3 sDrive18d Németországban 36 200 eurós alapáron lesz kapható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:37
    Permalink

    Ugy latom kedves cikkiro veletek mar elszalt a lo,lehet hogy tul sok extra eros es extran felszerelt autoban ultetek mar!Altalaban is sokszor erthetetlen,amikor csaladi autokat teszteltek szerpentinen es irjatok ,hogy hat nem tul sportos meg billeg meg ilyen hulyesegeket.Tobb evig eltem amerikaban en mar reg rajottem,hogy mi a lenyeg,a kenyelem,a komfort,az otthonos erzes.Ha nektek 143 LE nevetseges,ti nem ezen a foldon eltek!Bocsi,hogy kifakadtam!

  • 2017.10.30. at 18:37
    Permalink

    A “nevetséges” jelzőt erős túlzásnak – sőt hülyeségnek – tartom, főleg egy 2 ezer köbcentis 360 Nm nyomatékú kocsi esetében, ami egy terepjárót kevesebb, mint 10 mp alatt gyorsít 100 km/h-ra. Nagyon hatásvadász akart lenni a cím, de inkább a szerző válik nevetségessé, mint a cikkben szereplő kiváló motor.

Vélemény, hozzászólás?