Brutális hibrid SUV a kínaiaktól

Byd Tang - kínai SUV a Lexus ellen?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mesés adatokkal, több mint 500 lóerővel, kevesebb mint 5 másodperces százra gyorsulással debütált a Byd Tang kínai és egyben hibrid SUV.


Olyan hibrid szabadidő-autót mutatott be a kínai Byd, amit bármely gyártó megirigyelhetne. Még a Lexus NX is csak pironkodhat, ha igazak a számok, amiket a Byd Tang esetén mondanak.
A formára, méretre is az NX-hez közelinek látszó, divatos SUV gépházába 2,0 literes turbós benzinmotor került 205 lóerős teljesítménnyel és 320 Nm nyomatékkal. Van továbbá két villanymotor is, így lesz összkerékhajtású a Tang. Az elektromotorok egyenként 150 lóerősek és 200 Nm nyomatékúak. A rendszer kombinált teljesítménye 505 lóerő, az összesített csúcsnyomaték 720 Nm, a 100 km/órára gyorsulás állítólag mindössze 4,9 másodperc, pedig a váltó hagyományos hatfokozatú automata. A gyári vegyes fogyasztási érték állítólag mindössze 2 liter 100 kilométerenként, amit vélhetően konnektoros töltéssel ismételhető tisztán elektromos, emissziómentes hatótávval hoz a Tang, ám az e-hatótávról, illetve a hibrid akkumulátor paramétereiről egyelőre nincs információ.
Hirdetés
Érdekes módon még az alapár sem ismert, miközben a Kínában már rendelhető modellből két limitált szériát, s azok árait is megjelentette a Byd. Az alufelnis, egyedi belterű és mindössze 98 példányban készülő Tang Limited 41 ezer dollár, a körbeszpojlerezett, 200 példányos, módosított motorvezérlésű, 4,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást ígérő Tang Ultimate Edition több mint a duplájába, 96 ezer dollárba kerül. Forintosítva 11,5-27 milliós árakról beszélünk, s láthatjuk, ha a kínaiak komoly technikát vetnek be, akkor már nemigen lesznek az egyéb gyártók árai alatt. Az európai színre lépés ezért több mint bizonytalan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:14
    Permalink

    Milyen kreatívak voltak, már a becenevét is megadták a gyáriak : bitang
    Amúgy nem hinném, hogy ez be bírna törni Európába, ilyen pénzekért itt szinte mindenki a presztizs márkák közül válogat, ami teljesen érthető is.
    Kéne a francnak 20 millióért egy ilyen nevenincs kínai valami, ha ott a német prémium trió is legfeljebb pár millával többért, ahol van 20 millió egy kocsira, ott lesz 23 is….

  • 2017.10.28. at 22:14
    Permalink

    Valóban ennyi pénzért nem kockáztatnék és vennék inkább egy régi megbízható gyártótól járművet. A 40-50 év tapasztalatot amivel a többi gyár rendelkezik nem lehet néhány év alatt behozni még akkor sem ha a Kínaiak nem sajnálják a tőkét rá. Ellenben hazájában akár sikeres modellek is lehetnek.

Vélemény, hozzászólás?