Turbós benzines és két villanymotor a Chevy roadsterben

Chevrolet Mi-ray – 4x4 kupé három motorral

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A 100 éves évfordulóját ünneplő Chevrolet érdekes, hibrid hajtásláncú nyitott kétülésest mutatott be a Szöuli Autószalonon.


Különleges, alacsony tömegű, karbonszál erősítésű műanyag karosszériával mutatkozott be a versenyautós formájú, de igen alacsony fogyasztásúnak ígérkező Mi-ray. A koreaiul jövőt jelentő modellnév formájával és hajtásláncával is a jövőbeli Chevrolet modellek világába ad betekintést. A Szöuli Autószalon többi koncepciójához hasonlóan visszapillantó tükrök helyett kamerákat alkalmaz, elöl 20, hátul 21 colos, alumínium-szénszál kompozit felniken gördül. Sportos fara nem öncélúan púpos, az ülések mögötti domborulatok alatt apró tárolórekeszek találhatók, de ezekbe került (külön-külön oldalra) az akkumulátor és a benzintank töltőcsatlakozása is.

Miként a karosszéria külső része, úgy beltere is bőven alkalmaz szénszál merevítésű műanyagokat, de ide jutott bőven bőr és szálcsiszolt alumínium is, a formákat LED-es hangulatfények hangsúlyozzák, az indítógomb (állítólag vadászrepülősen) középre került. A hajtáslánc érdekessége nem csupán az, hogy összesen három villanymotor hajtja a könnyű roadstert, a középre épített, 1,5 literes turbós benzinmotor, kétkuplungos (DCT) automataváltón keresztül a hátsó kerekeket forgatja – azaz a Mi-ray tényleg valódi roadster. A benzines teljesítményét egyelőre nem közölte a Chevrolet, de legalább 150, és akár 200 lóerő is elképzelhető. A stop/start elektronikás belső égésű mellett elöl két, egyenként 20 lóerős villanymotor is van, melyek tetszés (és felhasználási mód) szerint az első vagy a hátsó kerekeket is hajthatják, ráadásul az oldalankénti egy-egy motorral az egy tengelyen belüli, oldalankénti nyomatékosztás is megoldható. A fékezéskor generátor üzembe kapcsolt villanymotorokkal és kívülről, elektromos csatlakozóval is tölthető, 1,6 kWh-s, lítium ion akkumulátorokkal a Mi-ray városi tempónál emissziómentesen is haladhat, három motorjával egyszerre dinamikus menetteljesítményekre képes. Megvalósulása persze aligha várható, ám hasonló hajtáslánc akár egy Sparkban is kellően ütős lenne!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?