7 másodperc 100-ra, 2,7 l/100 km: hibrid SUV a Volkswagentől

Cross Coupé néven érkezik a Volkwagen jövőterepjárója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tokióban mutatta be a Volkswagen, miként képzeli a kompakt terepjárók jövőjét: a Cross Coupé gyors és takarékos.

Következő generációs szabadidő-terepjárójának előfutárát mutatta be a Volkswagen Tokióban a hibridhajtású, Cross Coupé képében.
A Walter de Silva és Klaus Bischoff által vezényelt tervezőcsapat mindent megtett azért a célélt, amivel egyre többen próbálkoznak: egy négyajtós kupé és egy kompakt terepjáró vonalainak egyesítéséért, és ebben az esetben a végeredmény nem is lett rossz. A VW új, moduláris, MQB padlólemezére épített összkerekes tanulmány 4345 mm hosszú, 1868 mm széles és 1523 mm magas, mely a Golf és a Tiguan közé pozicionálja a Cross Coupét, viszont 2630 mm-es tengelytávja mindkettőét felülmúlja, azaz tágasabb utasteret kínál.
A tanulmányt az 1,4 literes TSI motor 150 lóerős, 210 Nm nyomatékú változata mellett elöl egy 40 kW-os (54 LE), 180 Nm nyomatékot szolgáltató elektromotor is hajtja, a négykerék-hajtás bekapcsolása esetén pedig egy harmadik, hátsó tengelyt forgató, 85 kW-os (116 LE) teljesítményt és 270 Nm-es vonóerőt adó villanymotor is bekapcsolódik a játékba. A rendszer összteljesítménye 195 kW, ami nagyjából 265 LE-nek felel meg.
A 9,8 kWh kapacitású, nyolc modulból álló lítium-ion akkumulátort a Cross Coupé kardánalagútjában rejtették el, így nem foglal el hasznos helyet az utastérből. Az akksi konnektorról is tölthető, de menet közben a TSI motor és a fékenergia-visszanyerő rendszer is táplálja. Kombinált fogyasztása akár 2,7 l/100 km is lehet, CO2-kibocsátása alig 62 g/km. Kizárólag árammal hajtva maximum 45 km megtételére képes, ekkor mindenféle káros emissziótól mentesen üzemel.
A Cross Coupé 1748 kg-os tömegének 58 százaléka terheli az első tengelyt, 42 százaléka a hátsót, teherbírása maximálisan 450 kg lehet. 55 literes tankját teletankolva és az elektromos hatótávot is kihasználva egy tankkal akár 855 km is megtehető. Hajtáslánca nemcsak kíméletes és takarékos, de meglepően dinamikussá is teszi az autót, hiszen az 7 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-s tempóra gyorsulni, végsebessége pedig 201 km/h, kedvező fogyasztási és emissziós értékeihez a fejlett hajtáson kívül az SUV kategóriában kedvezőnek számító 0,329-es légellenállási együtthatója is hozzájárul.
Hirdetés

Gyorsításnál mindkét villanymotor a TSI segítségére siet. Ha az elektromos üzemmódot választjuk, a TSI csak akkor kapcsol be, ha a körülmények, vagy az akksik töltöttségének csökkenése ezt indokolttá teszi. A fékenergia-visszanyerő rendszerben keletkező energia folyamatosan táplálja az akkumulátorokat, de ha a sofőr szükségesnek látja, a váltókaron levő kapcsolóval utasíthatja a TSI motort az akkuk töltésére. A teljes és az elektromos hatótáv folyamatosan leolvasható a műszerfalról, a motorvezérlés pedig a pillanatnyi helyzetnek megfelelően irányítja a különféle rendszerek közös munkáját.
A Cross Coupe főkapocsolójával “elektromos” és “töltés” üzemmódokon kívül még háromféle beállítás közül választhat a sofőr: a City minimalizálja a fogyasztást és az emissziót, a Sport dinamikussá teszi a gázreakciókat, míg az Offroad az állandó összkerék-hajtást takarja. Hiába ígéretes és látványos autó, szériagyártásban érkezéséről egyelőre nincs hír, lehet, hogy nem lesz belőle önálló modell, hanem csupán a Tiguan következő nemzedékét jövendöli.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?