Teret nyer a Ferrari Kínában

Csak 50 LaFerrarival gazdálkodhatnak a kínaiak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kína nem csupán a tömeggyártóknak jelent Kánaánt, hanem a luxusmárkáknak és sportautó-gyártóknak is. Az idei Forma-1-es kínai győzelem után a Ferrari egy újabb strigulát húzhat a sikerlistára: a LaFerrari szuperautó minden példánya gazdára talál Kínában.


A Ferrari elvitte Sanghajba is a Genfben bemutatott 963 lóerős hibrid sportkocsit. Az Alonso és Massa közreműködésével készült álomautó minden idők legerősebb utcai Ferrarija, a 6,3 literes V12-es, 800 lovas maranellói motort egy 163 lóerős, 400 newtonméteres villanymotor segíti. Végsebessége 350 kilométer/óra feletti, nulláról 100 kilométer/órás sebességre 3 másodperc alatt gyorsul fel. Az 1255 kilós vörös szépség hatalmas feltűnést keltett Sanghajban, sajtóbeszámolók szerint előbb a kínai újságírók, majd a közönség, köztük a lehetséges ügyfelekkel lepték el a standot.
Kína fontos vadászterület a Ferrari számára, a kontinensnyi országban jelenleg 25 kereskedésben árulnak Ferrarikat. Idén és jövőre további öt-öt díler nyitását tervezik. Ha csak egyet-egyet kiállítanak az összesen 499-re limitált darabszámú LaFerrariból, máris elfogyott a Kínának szánt ötvenes csomag fele, így az ágaskodó lovacskás márka kínai importőrének nem kell aggódnia, hacsak azért nem, mivel kárpótolja majd a hoppon maradt ügyfeleket.
Hirdetés
Tavaly Kínában – beleértve Honkongot és a vitatott hovatartozású Tajvant – nyolcszáz Ferrarit értékesítettek, az idei első negyedév eladási adatai pedig meghaladják a tavalyit, így nem számítanak rossz évre 2013-ban a kereskedők. A Ferrari társadalmi felelősségvállalása Kínára is kiterjed, részt vesznek az egymillió fás projektben, amelynek keretében 67 ezer facsemetével járulnak hozzá a kínai elsivatagosodás elleni harc sikeréhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?