Megvédenék az üzemanyagárakat

Csökkenő olajárak mellett nőhet az üzemanyagok jövedéki adója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legújabb adójavaslat szerint az alacsonyra eső olajárak mellett extra jövedéki adó rakódna az üzemanyagokra, hogy nehogy túl olcsón tankoljunk.


A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára, Tállai András a kormányzati ciklus egyik legnagyobb jelentőségűnek nevezett adójavaslatát jelentette be a mai napon. Ennek része (temérdek más mellett), hogy bizonyos esetben (a világpiaci olajár csökkenése esetén) növelné az üzemanyagok jövedéki adóját.
A hazai (jelenleg az üzemanyagáraktól függetlenül 120 forint/liter) jövedéki adót a Brent típusú olaj hordónkénti árához kötné a kormány. Mindez persze még csak tervezet, és jelenleg még az sem tiszta, hogy milyen árat határoznának meg referenciaként. Mivel jelenleg 45 dollár körül mozog a Brent hordónkénti ára, nagyon nem mindegy, hogy az egyaránt felvetett 40 vagy 50 dolláros szint lesz-e a mérvadó. A javaslat ugyanis az, hogy amennyiben egy meghatározott (40 vagy 50 dolláros) ár alá kerül a Brent, akkor a gázolaj esetében 10, a benzin esetében pedig 5 forinttal emelkedne a jövedéki adó.
Hirdetés
Az emelés a költségvetésnek - ha egész évre hatással van - mintegy 20 milliárd forint többletbevételt jelentene, amit állítólag elsősorban alsórendű utak felújítására fordítana a kormány. Ha valóban így lenne, talán annyira nem is kellene háborogni. Már csak az lenne a kérdés, hogy ugye az autósok által megfizetett egyéb adók is az autós infrastruktúra fejlesztését szolgálják?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:32
    Permalink

    Hát ez nagyon szomorú, nem 20 éve már vagy 26 éve vagy több lehetett a taxis blokád amikor először emeltek nagyot az árakon, útfelújítás karbantartás címszóval és egyéb sarcok, dézsmák bevezetésével. Még most is Olimpiáról meg sok milliárd forintról beszélnek a sok falábú stadionjára, ugyanakkor sok szar utunk van hogy a szégyenletes egészségügyet már ne is említsük. Ugyanakkor az összes kormány-tag csak a zsebeit tömi. Undorító.

  • 2017.10.28. at 05:32
    Permalink

    Úgy érzem megtaláltam át törést .
    Érdemes figyelmet szentelni az ötletemre .

    Több leírás a honlapon – [url]http://www.uzemanyag.hupont.hu[/url][url][/url]

  • 2017.10.28. at 05:32
    Permalink

    Hát mit csináljak, ha ez van ahogy írod, már jó húsz éve? Sajnos még most is itt tartunk, változtasson a kormány, és utána én is változtatok a véleményemen.

  • 2017.10.28. at 05:32
    Permalink

    érthetetlen az eszmefuttatásod. ezek a szövegek már jó 20 éve simán csak bevett frázisok. eddig is az “útkezelésre” költötték a pénzt, legalábbis ezt kommunikálták kifelé…vagyis, költötték volna, mert NEM KÖLTÖTTÉK ez tökéletesen látszik a magyar úthálozaton.

    a fele járulék már így is a benzinnek, még is hulladék az úthálózat. beszedi az állam ezen kívül a : baleseti adót,teljesítmény adót, kötelező bizti adót, regisztrációs adót behozatal esetében, meg még egyéb sarcok vannak…és ezek mellett a benzin fele adó.

    na már most, ha ennyi adó mellett normális kormányunk lett volna akár pár évig is, nem pedig mutyibandák, az elmúlt 26 évben, akkor tükörsimák lennének az utak MINDENHOL.

  • 2017.10.28. at 05:32
    Permalink

    Hát ez hihetetlen, nehogy már jól járjunk egyszer. Az alsóbbrendű utakra pedig lenne pénz az autósokra kivetett sarcokból, ha arra fordítanák, ezzel az extra adóval sem lesznek jobbak az utak, mert nem ezen múlik.

  • 2017.10.28. at 05:32
    Permalink

    Én szívesen fizetek bármennyi extra adót, csak mindenképpen az L.Simon borászatához vagy a Ráhel esküvői helyszínéhez vezető utakkal kezdjék a felújításokat. Ops, ezekkel kezdték… a többi út akkor már nem fontos, építsünk száz stadiont, ezeret!

Vélemény, hozzászólás?