Mindenki nyugodjon le, a Volkswagen 11 millió TDI-t hív vissza

Dízelbotrány: a Volkswagen az összes érintett motort visszahívja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában csak szoftverfrissítésre, az Egyesült Államokban komolyabb beavatkozást is kaphatnak a Volkswagen dízelbotránya miatt visszahívott autók.

Még nem tudni, hogy pontosan milyen beavatkozásra, Európában vélhetően csak egy szoftverfrissítésre, az Egyesült Államokban akár a kipufogógáz-kezelő rendszer fejlesztésére, akár AdBlue adalékos nitrogénoxid katalizátor beépítésére is, de minden, a dízelbotrányban érintett EA 189-es gázolajossal szerelt autóját visszarendeli a Volkswagen, mármint a konszern.
Márkaszinten ez a Volkswagennél 5 millió, a Volkswagen haszonjárműveknél 1,8 millió autó érintett. Audiból 2,1, Skodából 2,1 millió, míg SEAT-ból 700 ezer példányba kerültek a csalószoftverrel felszerelt dízelek. Hogy pontosan mely modellekbe, arról itt írtunk.
Hirdetés

A Volkswagen azt ígéri, hogy a tulajdonosokat folyamatosan tájékoztatja majd; a kuncsaftoknak ingyenes kampány a márkának nagyon sok pénzébe fog kerülni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Mennyit spórolt a VW a hazugsággal?

    335 dollár, nagyjából egy metálfényezés felára: ennyivel tette volna drágábbá a VW kis lökettérfogatú dízelmotorjait az AdBlue, amellyel minden gond nélkül teljesítette volna az Amerikában hatályos nitrogén-oxid kibocsátási normát a német cég – írja az Autoblog.com.
    Az amerikai szaklap úgy tudja, a kis dízelek fejlesztését szorgalmazó Wolfgang Bernhard márkaigazgató és Rudolf Krebs fejlesztőmérnök arról tájékoztatta a cég vezetőségét, hogy a más márkáknál, illetve a haszonjárműveknél rutinszerűen alkalmazott karbamid adagolórendszer nélkül nem tudják teljesíteni az USA piacán érvényes emissziós normát. Ennek mintegy 90 ezer forintos felárát azonban nem hagyta jóvá a költségekre szigorúan ügyelő pénzügy.
    Mindez 2007 táján történt, ugyanakkor, amikor a Bosch azóta kiadott közleménye szerint figyelmeztette a Volkswagent rá, ne éljenek vissza az általuk szállított szoftverrel.–vezess.hu

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Ja,ja meg a sok-sok “kikötött” agr,dpf meg még tudom is én hány hárombetűs technikai csoda a sok “németbőlbehozott” bontószökevényben.Minden reggel látom őket a Fiumei-n repeszteni a kínai piacra.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Kb annyi fog történni mint eddig, csak most nem a szmókendsármos hülyegyerekek viszik chip-elni a wv-ket, hanem mindenki akinek a gyártó lebutította…

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Ilyenkor hol vannak az elmúlt évek chip tuning huszárai különben? Őket miért nem halljuk? Gondolom azok az emissziós értékek is hagytak maguk után kívánni valót? Hány ilyen autó mászkál törvényesen a világban? 50 millió? Vagy több?
    He?
    :-DDDD

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Tehát azt mondod nyugodtan mérgezheti az ember szándékosan, a szükségesnél, akár 30-40 x-ével a többi embertársát, az élővilágot 20-30 LE-ért?

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    És vajon ki fogja bevinni az autóját egy utólagos teljesítmény csökkentésre? 140 lóerőből jobb esetben marad 110 ne vicceljünk … garantálhatóan 20-30% -al vissza kell venni a motor teljesítményéből , hogy közelébe érjen annak a hazugságnak amit ígértek papíron … Még jó hogy az euró 5 re ez nem vonatkozik .

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Szoftveresen én sem hiszem,hogy komoly eredményt lehetne elérni, hisz akkor azt már alapban meglépték volna. Maximum finomhangolni lehet egy kicsit. Adblue adalék használatával lehetne valós körülmények között mérhető eredményt elérni, de ezzel meg a tulajdonosokat csapják be, mert ezeket az autókat direkt úgy hirdették, hogy adalék nélkül is teljesíti a normát. Utána ki fogja fizetni az adalékot? A tulaj? A minimum az, hogy az adalékot a VW ingyen biztosítja a tulajdonosoknak! Meg mi az, hogy európába meg amerikába más megoldást keresnek? Miért mi a különbség a tüdőnk között? Ja, hogy a tüdőnk senkit nem érdekel, csak a szabvány laboratóriumi teljesítése?

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    A visszahívásos módosítást milyen specifikáció alapján végzik majd el? Mert ugyebár a jelenlegi teszteken simán átmegy az “optimalizálásnak” köszönhetően. Tegyük fel, hogy kiveszik azt a tesztkódot és a teszt is az “utcai programon” fog futni, majd végeznek néhány módosítást (a cikk szerint EU-ban csak szoftverbe, USA-ban a vasba is belenyúlnak), így az autó újra átmegy a teszten. No de mi garantálja, hogy valós körülmények közt is “elfogadható” lesz a csökkenés – avagy mi számít majd elfogadhatónak? Itt gyakorlatilag az történik majd, hogy kitalálnak valamiféle más módszert az optimalizálásra, de valójában szinte semmit sem fog változni – sok hűhó semmiért, a lényeg, hogy az európai gazdaságnak fájjon a botrány, aztán annyi.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Ez a történet jól jellemzi a pénzéhes német cégeket – mindenkit lefizetni,mindenkit becsapni.
    A német cégek leírhatják a korrupcióra kifizetett pénzt az adóalapjukból.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Te meg szedj Xanaxot, ha ideges vagy. Attól, hogy nem hőbörgök habzó szájjal mint te, nég nem mentegettem a “fosvágent”, feleslegesen támadsz be. Egyszerű ténymegállapítást írtam. Elnézésedet kérem, hogy kicsit árnyaltabban próbálok hozzáállni a dologhoz. Arról nem is beszélve, hogy szinte kizárt, hogy csak a VW csalna az emissziós normákkal, függetlenül attól, hogy ők buktak le elsőként.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Ez semmit sem változtat azon a tényen, hogy a fosvágen gusztustalanul csalt, ezen kívül ki a fene visítson ha nem az az ország akinél érvényben vannak azok az előírások amit a fosvágen megkerült
    Üjjleegyes, alá.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Pár napja kb. ugyanezt írtam le egy másik cikk alatt. Ott ezért engem a honlap egyik kreténje a kubikos elmondott mindenfélének. Szar is, amikor a makacs tények visszanyalnak.
    Ott, is most is kiemelem, bárkit félrevezetni morális kérdések sorát veti föl. Ám ez csak az okozat. Ha az okkal nem foglalkozik senki, akkor nem lesz megoldás.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    [i]Pont az az ország visít a legjobban az emissziós szabályok be nem tartása miatt, aki a legnagyobb káros anyag kibocsátó (s nem írta alá a Kiotói Egyezményt sem)![/i]

    Egyetértek, az USA a világ egyik leggátlástalanabb környezetszennyezője, de a marketing itt is kitűnő, hogy kifelé a nagy környezettudatosságot, az autók emissziócsökkentését, a hibrid hajtás elterjesztését mutatják.

    Ez ugyanolyan álszent és képmutató, mint amikor a béke országaként tetszeleg, miközben 70 éve szinte szünet nélkül háborút folytat valamely országban, a liberális demokráciájuk keresztes hadjárataként beállítva.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Mint már mások is megfogalmazták, a szabályozásban. Tudod ott nagyon aggódnak azért a kedves hatóságok, hogy ne lélegezhesd be a kis tüdődbe a büdös dízel füstöt. ÉS persze közben minden megtesznek azért, hogy génmanipulált szemetet nyomjanak le a torkodon! 🙁
    Mint már írtam neked korábban, számomra nagyon képmutató ez az egész botrány! Nagyon jól tudjuk hogy mi zajlik a háttérben. Pont az az ország visít a legjobban az emissziós szabályok be nem tartása miatt, aki a legnagyobb káros anyag kibocsátó (s nem írta alá a Kiotói Egyezményt sem)! Persze ettől függetlenül nyilván a VW takarítsa el a saját szemetét, s reméljük hogy az Eu-s szabványok a jövőben a valósághoz majd közelebb fognak állni (lásd: káros anyag kibocsátási és fogyasztási).

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Már régóta mondogattam magamban hogy ez az egész pénzhajhászás ami jelenleg az autóiparban folyik nem vezet semmi jóra.

    A mai modern világban egyszerűen nem tudom elhinni és nem tudom elfogadni hogy a VW ne tudta volna az erőforrás köré épülő technikát úgy megtervezni, ami minden tekintetben megfelel mindenféle szabályozásnak és előírásnak. Biztos úgy voltak vele hogy vagy kiderül vagy nem. És addig euró és dollár milliókat zsebelnek be. Azt sem hiszem hogy az 1-2 év alatt “tervezett” típusoknak minden konstrukciós hibáját fel tudják tárni és még a piacra kerülés előtt meg tudják szüntetni. Számtalanszor hallom/látom hogy úgy hirdetnek egy modellt (márkától, típustól függetlenül) hogy 1-2 százezer kilométeren tesztelve.

    A youtube-on van egy video (alább linkelem is) ahol egy általam kedvelt és tisztelt márka típusa, az Alfa Romeo 164-es tervezését követhetjük nyomon. Számomra ez példázza hogyan kell egy autót tervezni és tesztelni. Nem úgy mint most hogy felvisszük az adatokat egy rendszerbe és megmondja mit és hogy kell.

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=8hjWz33n2bg[/url]

    Az autókat és a benne lévő technikát Mi magunk teszteljük. Jóformán nem is tud egy modell “kiforrni”.

    Az idei év csak úgy hemzseg a visszahívásoktól és hol vannak azok, amelyeket nem jelentenek be hivatalosan, mert csorbát szenvedne a márka presztízse hanem inkább az esedékes kötelező szervizek alkalmával ha kell javítanak!

    Bocs ha kicsit off-os volt a kommentem, de az egész dolgot másabb szemszögből közelítettem meg.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    hihi, hát ez óriási nyugalomra ad okot…11.000.000 autó visszahívása 😀 meg a 30-40% árfolyamvesztés, plusz az igazgató lemondása és eljárás indítás ellene 😀 ezek olyan jó infók, hogy ha ilyen kocvágenem lenne meg pár értékpapír, szinte állva el tudnék aludni a nyugalomtól 😀 főleg, ha behívnak és egy lájtos -50 paci eltűnik 😀 , hogy ne szennyezzen 40x-esen a traki motorom 🙂 akkor bizony annyira nyugodt lennék, h azonnal hívnám az ügyvédemet (ahogy sokan teszik) 😀

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Az hogy átlagosan ostobábbak nem jelenti azt, hogy ne lennének köztük nagyszerű agyak. Azonban nem gondolnám, hogy jobban védik őket, ez mondjuk pont egy ilyen eset de sok másban hajmeresztő ami az USA-ban folyik (GMO, betegségipar, közegészségügyi szabályozások általában, stb.)

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Ha ostobábbak, akkor miért tudtak olyan vezetőket megválasztani maguknak, akik jobban védik őket?

    Mert az gondolom mindenkinek tiszta, hogy Merkel majd megint kiáll és azt mondja sokadszorra is, hogy millió ember megélhetése blablabla… és minden marad nagyjából a régiben, azaz 100 milliók egészségére szarunk.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    [i]“Biológiai szempontból miben különbözik egy amerikai ember egy európaitól?”[/i]

    Az átlagot tekintve lényegesen nagyobb tömegű, sokkal magasabb zsírtartalmú és számottevően ostobább is.

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    Kíváncsi vagyok mi mást fog még jelenteni ez a “szoftverfrissítés”. Mármint mennyire lesz más vezetni az autót, hang, fogyasztás. Nyilván ezek is változni fognak, és nem biztos, hogy előnyükre…

    Ez csak azért fontos, ugyanis, ha 11 millió auto szarabbul fog menni, hangosabb lesz, döglöttebb lesz vezetni, tovább fog növekedni a felháborodás a VW irányában.

    Nagyon rossz helyzetbe került a VW.

    Na meg hogy ténylegesen mennyiben fog változni az emisszió 🙂

  • 2017.10.28. at 12:40
    Permalink

    “Európában vélhetően csak egy szoftverfrissítésre, az Egyesült Államokban akár a kipufogógáz-kezelő rendszer fejlesztésére”

    Biológiai szempontból miben különbözik egy amerikai ember egy európaitól?

Vélemény, hozzászólás?