4,9 l/100 km-t fogyaszt a legerősebb dízel Insignia

Duplaturbós dízelmotorral erősít az Opel Insignia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs év az Opel Insignia frissítése nélkül, 2012-ben a dízelpaletta kap új, takarékos csúcsverziót.


Idén nem csak az akár 270 km/órás végsebességre képes OPC Unlimited verzióval bővült az Opel Insignia kínálata, hanem szerényebb, turbós benzinmotorok is frissítették kínálatát. Nevezetesen a kisebb Opelekből ismerős 1,4-es 140 lóerős és az egyelőre csak itt kínált, 2,0 literes, 250 lóerős érkezett az egyéb technikai újdonságokat (új navigációt, követési távolságra figyelmeztetést) is bevető, immár 115 g/km szén-dioxid emissziójú 160 lóerős turbódízellel is rendelhető középkategóriás kínálatába.
Jövőre pedig az eddig is három különböző (110, 130 és 160 LE) teljesítményszinttel kínált, 2,0 literes, közös nyomócsöves dízelből érkezik minden eddiginél erősebb verzió. Az új csúcsmodell BiTurbo, azaz a gázolajost két, sorba kapcsolt feltöltő lélegezteti, csúcsteljesítménye így 195 lóerő, nyomatékmaximuma 400 Newtonméter, amiből 350 Nm már 1500 1/perctől rendelkezésre áll.
A teljesítményéhez képest szerény méretű, 2,0 literes, soros négyhengeres motor ereje a hathengeresekével konkurálhat, 4,9 l/100 km vegyes fogyasztása és 129 g/km CO2-emissziója azonban kaliberéhez illő. Technikai csemegéi között megtalálható a harmadik generációs közös nyomócsöves, piezoelektromos befecskendezőkkel, 2000 bar csúcsnyomással és ütemenként akár 8 porcióval dolgozó befecskendező-rendszer, de legnagyobb különlegessége kétfázisú feltöltése. Alacsony fordulaton csakis a kisebbik turbó tölt, közben pedig már a nagyobbik is kezd felpörögni, ami aztán közepes fordulaton már a motor számára is szállít levegőt. A két feltöltővel ráadásul két töltőlevegő-hűtő is jár. Az eredmény pedig nem csak a teljesítményhez mérten kedvező fogyasztás, hanem állítólag élénk gázreakció is 8,7 másodperces 100 km/órára gyorsulással és 230 km/órás végsebességgel.
Hirdetés

A piacra jövő év elején érkező kétturbós CDTI saját paraméterein túl is tartogat még érdekességeket: egyrészt az Insignia mindhárom (4 és 5 ajtós limuzin, valamint Sports Tourer kombi) karosszériájával, valamint kézi és automata váltóval, sőt, front- vagy összkerékhajtással és utóbbival akár az OPC-ből ismert HiPerStrut, azaz függőcsapszeges első futóművel is rendelhető lesz - utóbbival az OPC-t közelítő nyomatékkal és kevesebb mint fele fogyasztással a létező legélvezetesebb Insigniának ígérkezik.
Noha formai frissítés ezúttal sem éri az Insigniát, a motoron túl említhető még újdonság: jövő évtől rendelhető opciói közé bekerül a távolságtartós, fékezésre is képes tempomat, amely bekapcsolása nélkül is figyelmeztet a túlzottan kicsiny követési távolságra vagy a ráfutásos baleset veszélyére, s vészhelyzetben lassít is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?