0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

298 km/órás rekord: hibridautó ilyen gyorsan nem ment még

Egyelőre a Volkswagené a világ leggyorsabb hibridautója cím

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amíg nem jelennek meg szériagyártásban az igazi hibrid izomautók, addig egy turbómotoros Volkswagen is birtokolhatja a címet.

Volkswagen Jetta Hybrid − a világ jelenlegi leggyorsabb hibridje a szériamodellek közül

Volkswagen Jetta Hybrid − a világ jelenlegi leggyorsabb hibridje a szériamodellek közül

Komoly stáb állt a mutatvány mögött

Komoly stáb állt a mutatvány mögött

Bár a PSA − Peugeot Citroën − a turbódízelekkel már jó ideje megkezdte a feltöltött belső égésű motorral hajtott hibridautók gyártását, a turbós benzin és villanymotoron alapuló hibridek még ritkaságszámba mennek. Persze már léteznek, például az Audi Q5 és A6 esetében 2,0 literes, 211 lóerős TFSI benzinmotorhoz társul a villanyhajtás. Ennek ellenére most egy mindössze 1,4 literes, 150 lóerős benzinessel és 27 lóerős villanymotorral szerelt, 7 fokozatú DSG váltón keresztül hajtó Volkswagen Jetta Hybrid állította fel a szériagyártású hibriden alapuló személyautók sebességrekordját a bonneville-i sós síkságon.

Szériagyártásún alapuló, de azért jelentősen átalakított volt a Jetta

Szériagyártásún alapuló, de azért jelentősen átalakított volt a Jetta

A kísérlet mögött ott állt a Volkswagen németországi bázisa, de a kaliforniai gárda is, s a Motortrend egyik hivatásos tesztelője, Carlos Lago tolhatta a gázpedált a sok izgalmat nem tartogató fehér kietlenségben. A Jettát egyébként néhány külső módosítással tették fokozottan légáramlat-baráttá, s utasterét is átalakították a gyáriak, kárpitok ülések ki-, műszerek, automata tűzoltó berendezés, bukócső és elektromos főkapcsoló bekerültek. A 185 mérföld/órás, azaz 298 km/órás eredmény természetesen dokumentálásra került, a rekord már megvan, de a szabályok szerint a Jetta Hybrid − az Egyesült Államokban − idén ősszel esedékes piacra lépésekor Lago meg kell ismételje a mutatványt. Bizonyára nem lesz ellenére, ám addigra lehet, hogy új kihívója is akad majd a Volkswagennek, hiszen egyre több komoly sportautó is készül hibridhajtással.

Ez is érdekes lehet:
 

Időutazás: Volkswagen Golf GLS Automatic, 1977

Vezettem még egy automata Golfot. Várj! Ez muzeális minősítésű, levelibéka zöld és barna bársonykárpitos...

Már négymillió példányban elkelt, spórolósabb lett a Suzuki Swift

Németországban a jelenleginél 14 százalékkal kevesebbet fogyasztó alapbenzinessel bővült a Suzuki...

Opel Corsa világpremier Budapesten

Premier előtti premieren itthon láthattuk a már ötödik generációs Opel Corsa kisautót. Nagy durranás...

BMW 320 (E21), 1978 – használtteszt

Már harmincas éveinek felén is túl van a próbált, már OT-rendszámmal eladó BMW 320. Hathengeres...

Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj...

Itt a Peugeot legfrissebb, már az Euro 6 normának is megfelelő motorcsaládja

Euro 6-os motorkínálatának csak 111,2 gramm/kilométer a szén-dioxid kibocsátása. A Peugeot büszkén...

Nagyobb és könnyebb lesz az Opel Astra K, nem most

Még mintegy másfél évig marad a mostani Opel Astra, az első ízben nem német autó K nemzedék a...

Nem csak az autók, a gumiabroncsok piaca is növekszik

Bővül az új autók piaca, mind több használt érkezik külföldről, nem meglepő hát, hogy az abroncspiac...

Renault Grand Scénic: már több mint húszezer kilométert töltöttünk együtt, még mindig hibátlanul

Utoljára bő egy éve, bő tízezer kilométerrel ezelőtt írtam a családi Renault Grand Scénic kapcsán...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

lrob írta: 2012 augusztus 21., kedd 15:01:23

A hülyéknek így lehet eladni egy szemetet! Gyorsan guruló szar!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Prius-os Márk írta: 2012 augusztus 21., kedd 13:09:48

Így van, szerintem szereljünk rá egy Priust, egy rail gunra és lőjük 9 mach fölé mert azon a sebességen közlekedik mindenki :DD
Attól ha egy hibrid 300al tud menni, nem lesz jobb a napi életben ;) Főleg, hogy az oda írt villany motor teljesítményből max 50 kmh volt jelen a hibrid rész..

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2012 augusztus 21., kedd 09:57:31

Ez nagyon jellemző a németekre, teljesen lényegtelen, a kutyát sem érdeklő PR mutatványokkal próbálják kábítani az embereket érdemi tevékenység helyett.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Volkswagen Golf VII Highline BMT 1.4 TSi DSG teszt

Az etalon? Teszten a VW Golf VII Videó

Kategóriát fémjelző, etalonnak tartott, s a Világ és az európai Év Autója díjakra is esélyes modell a Volkswagen Golf VII. Kezdeti kínálatának csúcsmotorjával és DSG - dupla kuplungos automata - váltóval próbáltuk ki.


Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design teszt

Kicsit Bogár - Volkswagen Beetle teszt

Közvetlen elődjénél sokkal praktikusabb, valamennyire a Bogár-vonalat is viszi. Remek 1.2 TSI motorral teszteltük a Volkswagen Beetle-t.


Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Passat light? Új Volkswagen Jetta teszt

Arasznyival rövidebb és közel két millióval olcsóbb a Passatnál. Próbára tettük az új, Mexikóból érkező Jettát. Helyettesítheti-e a bátyját?


Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Ki a király? Régi és új Volkswagen Passat teszt

Tavaly ősszel a korábbi alapokat megtartva lépett új generációba a Passat. A széria legélhetőbbjét próbáltuk.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Melyik a jobb? Dacia Duster vs Suzuki SX4 S-Cross Videó

5 órája – Sztori

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik a takarékosabb?


A Dodge Challenger SRT Hellcat: országúton elvan akár 10,7 literrel is

Még a világ legerősebb izomautója sem fogyaszt túl sokat

23 órája – Sztori

Környezetvédelem, fogyasztáscsökkentés. Részben erről is szól ma minden, ezért a valaha gyártott legerősebb izomautó sem lehet már torkos.


Theophilus Chin virtuáltuner újabb alkotásai: Kiák BMW vesékkel

Kiák BMW vesékkel? Nem is csúnyák!

Tegnap – Sztori

Eddig is tetszettek a Kiák, de valami hiányzott róluk? Tehophilus Chin BMW vesékre cserélte a tigrisvicsort, és meglepően jó az eredmény.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN JETTA 1.9 PD TDI Trendline MAGYARORSZÁGI!!

VOLKSWAGEN JETTA 1.9 P...

Ár: 1.799.999 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN JETTA 1.6 CL

VOLKSWAGEN JETTA 1.6 CL

Ár: 79.900 Ft

Évjárat: 1991 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN JETTA 1.9 PD TDI Comfortline

VOLKSWAGEN JETTA 1.9 P...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó