Karakteresebb, de felismerhető maradt az új SEAT Leon

Egyenesen a gyárból: fotókon az új SEAT Leon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Harmadik generációjával még az extravagáns másodiknál is karakteresebb a SEAT Leon. Kisebb, de tágasabb, könnyebb és jelentősen takarékosabb is lett.

Második generációjával külső dizájnja alapján komoly egyéniség volt megjelenésekor, 2005-ben a Toledóval, illetve az Alteával közös alapokra épített Leon, s az idén ősszel - a Párizsi Autószalonon - színre, majd az év végén piacra lépő harmadik nemzedék is karakteres lesz. Formája ugyanis azon túl, hogy megtartja az eddigi alapvonásait, a márka mai dizájnnyelvét is magán viseli. Karosszériájának vonalai így élesebb vonalakkal húzottak, fényszórói szögletesebbek.
A formai megújulásánál talán fontosabb a műszaki, a 4,26 méteres hossz a korábbinál 5 cm-rel rövidebb, a tengelytáv ugyanakkor 6 cm-rel hosszabb, 2,64 méter. Tágasabb a karosszéria, 40 literrel nagyobb, 380 literes a csomagtér. A SEAT nem hangsúlyozza, de a Leon alapjait minden bizonnyal az új Audi A3-aséval és a készülő Golf VII-esével közös, moduláris padlólemez adhatja. Már csak azért is, mert az a modellsoron belül is kínál variációs lehetőséget. A futómű elöl az eddigi MacPherson elvű, hátul azonban alapesetben csatolt lengőkaros, s csak a 150 lóerő feletti teljesítményűeknél független, több lengőkaros. E trükkel a Leon olcsóbb lehet a konszernen belüli mérettársaknál, de a legfőbb riválisoknál, az Opel Astránál és a Ford Focusnál is. Akinek pedig van igénye a komolyabb motor- és futómű-teljesítményre, az azt is megkaphatja.
Hirdetés

Motorból csakis közvetlen befecskendezésű turbósok sorakoznak. Az alap a már ismert 1.2 TSI 86 lóerőse, ugyanaz 105 lóerővel is megkapható, van 1.4 TSI 122 lóerővel és 1.8 TSI 180 LE-vel is a benzinesek között, dízelből 1.6 CR TDI 90 és 105 LE, 2.0 CR TDI 150 és 184 LE lesz választható. A váltók csak az alapverziók esetében 5 fokozatú manuálisak, a többi már hatost kap majd, automatából 6, illetve 7 fokozatú kétkuplungos, azaz DSG egységek lesznek rendelhetők.
Összkerékhajtású verzióról nincs hír, a Leon elöl hajt, de a csúcs FR verzióknál akad bőven különlegesség. Nem csak az elektronikus szervokormány rásegítése, a LED-es (fehér vagy piros) utastéri fények színe változtatható a vezetői profil állítgatásával, hanem még a mesterséges motorhang-rezonátor is reagál az eco, comfort és sport stílusok kapcsolására.
Elektronikai csemegék persze nem csak a sportvonalon találhatók, a biztonságot immár sávelhagyásra figyelmeztetés, a sofőr éberségét figyelő és szükség szerint pihenőt intő elektronika, valamint automatikus távfénykapcsolás fokozhatja az elsőre a korábbihoz hasonlóan csakis ötajtós karosszériával érkező, de idővel egyéb karosszériaformákkal is ígért, harmadik generációs SEAT Leonban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?