December 10-től ismét rendelhető a Saab 9-3

Egyetlen modellel, két ország piacára tér vissza a Saab

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Komoly kérdéseket vet fel az újraindított Saab gyár. Egyetlen modellje ugyanis koros, s annak ára 2,5 éves szünet után mindössze 10 százalékkal kedvezőbb, mint korábban. Vajon eladható lesz így?

Miként arról már beszámoltunk, újraindult a termelés a Saab svédországi gyárában. A téma azonban bőven van annyira érdekes, hogy simán megérdemelje azt, hogy még egy bőrt lehúzzunk róla. Többek között azért is, mert időközben a Saab Tuning Klubtól[/url] is megtudtunk néhány bennfentes, korábban nem közölt információt.
A jelenleg csakis a kínai és a svéd piacra termelő svéd gyár nem is igen fog egyéb piacokat megcélozni, hiszen termékük speciális. Egy alapvetően 2002-ben érkezett modell többször frissített változata, azaz a 9-3-as. Abból is mindössze egyetlen variánst tud kínálni jelenleg a 2,5 éves Csipkerózsika-álomból felébresztett, illetve felélesztett gyár. Az pedig nem más, mint a Saab 9-3 Aero, a 2,0 literes, 220 lóerős turbós benzinmotorral, manuális és automata váltóval.
Hirdetés
A mostani Aero felszereltség megegyezik a GM-korszakban legutoljára gyártott Griffin ellátmánnyal, azaz a létező összes extrát tartalmazza. A december 10-től rendelhető modell ára manuális váltóval 279 000 SEK (~9,54 millió forint), ami 10 százalékkal kevesebb, mint a GM-érában legutoljára gyártott Griffin felszereltségé volt. Kérdéses persze, hogy a svéd vevők számára elegendő lesz-e ennyi árkedvezmény a frissnek a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető autóra.
Miután az elsődleges célpiac Kína, nincs se Biopower (etanolos) üzemű, se dízel verzió, s az XWD összkerékhajtás sem elérhető, a kínai kézbe került Saabok egyelőre mind fronthajtásúak. Bár a most gyártott modell karosszériája kisebb módosításoktól eltekintve megegyezik a GM-korszakban készített legutolsó 9-3-aséval, a jövő komolyabb újdonságokat ígér. Ahogyan arról már szintén beszámoltunk, állítólag már jövő év tavaszán ráncfelvarrást kap a 9-3, ugyanakkor a szintén frissített fronttal a kombi is palettára kerül majd, s várható egy elektromos változat is. Jövő év végén már ismét készülhet majd a 9-3 Convertible (már nem a grazi Magna üzemben), jövő évben pedig a korábban csak koncepcióként létezett Phoenix alapjain egy vadonatúj modell is érkezhet majd. Azzal talán már nem csak rajongóit és a kínai vevőket fogja tudni megfogni a Saab.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?