Mérföldkő: már 5 millió példány készült a Mazda3-ból

Elérte azt a Mazda3 is, ami eddig csak a 323-asnak sikerült

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig három generációt és immár több mint 5 millió példányt ért meg a Mazda3.


A 2003 júniusában megjelent, a 323-ast váltó, és a Mazda új, Zoom-Zoom szellemét hozó Mazda3 12 év és 10 hónapnyi gyártás után érte el az 5 milliós példányszámot. Ezt az értéket eddig csupán egyetlen modellnek, az elődsorozatának számító 323-asnak (Japánban Familia) sikerült elérnie, ami 1963 és 2003 között, azaz 40 éven át készült.
Hirdetés
Európában mintegy 700 ezer Mazda3 kelt el, világszerte ez számít a márka legnépszerűbb modelljének, összesített eladásainak harmadát adta a legutóbbi pénzügyi évben. Négy különböző helyszínen is készül, a Mazda hofui gyárában Japánban, valamint Kínában, Tájföldön és Mexikóban is gyártják. Továbbá két összeszerelő üzem is ontja a 3-asokat - egy Malajziában, egy pedig Vietnamban.
Miután az első sorozat rögtön sikeresnek számított, a második erőteljesen annak alapvonásait vitte tovább, persze teljesen új részletekkel. A jelenlegi, 2013-ban megjelent már a KODO, a mozgás lelke dizájnvonalat hozza, Skyactiv technológiákkal (karosszéria, futómű, motorok). A tömegcsökkentett karosszéria is 5 Euro NCAP csilalgos törésteszttel büszkélkedhet, 1,5 literes és 2,0 literes szívó benzines, és turbódízel motorokkal készül, ám a frissnek számító kisebbik dízellel hazánkban nem kínálják. Turbótlan benzineseivel is egészen takarékos és ma már motorépítésével is fehér holló, ugyanakkor vezethetőségével is remek - bővebben a tesztjében.
A Mazda3 sikerének legfőbb mutatója az eladási száma, de a sorozat mintegy 170 különféle díjat is bezsebelt, például a J.D. Power vevőelégedettségi felmérésén tavaly kategóriagyőztes volt, 2014-ben pedig mind az Európai Év Autója, mind pedig a Világ Év Autója választásokon a döntősök közé jutott.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Nekem is ez az egyetlen gondom vele. A hatso labterrel nem vagyok kibekülve, illetve az ülölap hossza nem megfelelö. 200 km utan mar igencsak feszkelödöm…nem birom tökeletesre beallitani az ülespoziciot.
    Bar ebbe a legujabb generacioba is beleültem, az valamennyivel kenyelmesebbnek es jobbnak is tünt az üles szempontjabol, de a hatso labter szinte maradt a regi…

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Intike, hiába csapkodsz, duzzogsz meg hadonászol, úgy van, ahogy én leírtam. A hosszú időn át változatlan típusnévvel forgalmazott modellek eladási adatait összeadják. Az összes generációt. Ezt nem én találtam ki, hanem [b]ez így működik[/b]. Annak nincs hírértéke, hogy egy generációból mennyi fogyott – pl. a II. gen. Mazda 3-asból egymagában. Mivel az elődjét és az utódját is 3-asnak hívják, ezért összeadják mindet. Mit nem lehet ezen felfogni, elárulod!?

    Tessék, bizonyíték. Nekem legalább van:

    [url]http://www.msn.com/en-ca/autos/research/the-best-selling-cars-of-all-time/ss-BBjeoIJ#image=1[/url]

    [url]http://www.zdnet.com/article/the-10-best-selling-cars-of-all-time/[/url]

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Nos nekem van egy most válok meg tőle (sajnos)…..igazi régivagasú turbó motor.180-ról még olyat tol hogy ihaj.
    A 3000 dieselek azt hiszik van esélyük de nagyon nincs.A futómű igazi sport autó,minden egybe van rajta (japán).
    El kell ismerjem eljárt felette technológiailag az idő,de 4 évig volt nálam és minden percét nagyon szerettem.

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Ezzel a megállapítással/kijelentéssel óvatosan, mert jön csalfaromeo, és megmondja a tutit. kb 1 hónapja Swifttel kapcsolatban volt egy hasonló cikk, ott hasonlót mertem írni, aztán jött a felháborodás.

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    A jelenlegi formavilága egész jó, legalábbis az előző 2-nél sokkal jobb! Viszont olyat azóta sem tudott alkotni a Mazda, mint amilyen a Familia Astina volt anno!

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Szép autó, nekem kicsit kicsi, mint a legtöbb japán (ülés) de meg kell hagyni nagyot eltalálták a dizájnt no meg úgy néz ki a motorokat is 🙂
    Egyébként az MPS sorozatról nagyon felemás értékelést lehet olvasni a nemzetközi portálokon is… nem volt szerencsém hozzá, de tisztelt cikk író vagy valaki más nem tudja h mi ennek a pontos oka? Valaki vezetetett már MPS-t?
    Olyasmiket lehet olvasni, hogy azt a 260 lovat nem tudták rendesen az első kerekekre tenni, és sok helyzetben nem lehet kihasználni a teljesítményt. Csak mert az árakat nézve egy MPS nem lenne rossz vétel és nem egy feltűnő jelenség (ami nem hátrány)

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Az 5 millió egy szimbolikus adat mindössze, mivel vagy 15 éve készül Mazda3.

    De ugyebár az évi 4-500.000-es adat nehezebben marketingelhető, pedig a lényeg az, hogy most is remekül fogy a Mazda3, tehát jó úton haladnak a modellel.

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Hajra Mazda! Csak igy tovabb, en nagyon szeretem a sajatunkat is. Kicsit ha nagyobb lenne hatul a ter, meg jobban szeretnem, de igy is imadom. Ha csere lesz, szerintem maradok a Mazdanal.

  • 2017.10.28. at 04:48
    Permalink

    Szép eredmény. Sajnos úgy tűnik, hogy az MPS-sorozatot megkönnyezhetjük, mert semmi jel nem utal arra, hogy folytatódna Mazdáéknál a sportos vonal:(

Vélemény, hozzászólás?