Köszönjük Bugatti Veyron, ennyi volt. Vége!

Elkelt az utolsó Bugatti Veyron

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes módon fejeződik be a Bugatti Veyron története: az utolsó példány olyan vevőhöz került, akinek ez az első autója a márkától. A szerencsés tulajdonosnak még hónapokat kell várnia az átadásig.

8,0 literes hengerűrtartalom, 16 henger, négy turbófeltöltő, 1001 lóerő és 1250 Nm forgatónyomaték. Van egy olyan érzésünk, hogy ezeket az adatokat a legtöbb autórajongó fejből tudja, és abban is biztosak vagyunk, hogy csupán e számok hallatán is tökéletesen beazonosítható a típus, ami nem lehet más, mint a Bugatti Veyron. Amikor a legendás márkát 1998-ban megszerezte a Volkswagen-birodalom maximalista vezére, a Porsche-unoka Ferdinand Piëch által már határozott célok voltak kitűzve: a Bugatti lesz a leggyorsabb megvásárolható szériaautó a Földön. A fejlesztések során a teljesítmény luxussal párosult, és megszületett a Veyron, amely katalógusban közölt 407 km/órás csúcssebességével, valamint 2,5 másodperces százas gyorsulásával voltaképpen nem is érzékelteti, mire képes a valóságban.
2005 áprilisában került sor az első 400 km/órás tesztre, és hat hónappal később vette kezdetét a forgalmazás, amellyel kapcsolatban előre tudni lehetett, mindössze 300 darab Bugatti Veyron készül majd. Az alapáron is egymillió eurós járgány érthető módon a szupergazdagok játékszere lett, élükön az olajban pancsoló sejkekkel, ám meglepő módon hat esztendőig tartott, mire elkelt az előre megszabott mennyiség. Ennek magyarázata, hogy időközben többféle különleges széria látott napvilágot, elkészült a nyitott Grand Sport, valamint a még erősebb és gyorsabb Super Sport, így a várakozási idő meglehetősen hosszúra nyúlt.

A háromszázadik Veyron tulajdonosa egyébként egy európai üzletember, akinek ez lesz az első Bugatti modellje, ám hogy beleülhessen, némi türelemre lesz szüksége: a jubileumi példány átvételére 2012 őszén kerül majd sor, vélhetően kisebb ünnepség közepette. Hogy milyen tervei vannak a gyárnak a jövőre nézve, pontosan nem tudni, de aki szeretne vadonatúj Veyront a garázsában tudni, még megteheti, mert csak a kupé összeszerelése ért véget, a nyitott (és drágább) Grand Sport továbbra is készül, amíg a 150 darabos limitet el nem éri. Ennél egyetlen kompromisszum, hogy leszerelt tetővel nem hasíthat 400 km/h fölött, az elektronika 360-nál elveszi a gázt...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?