Trident Iceni: elképesztő adatokkal jön a dízelroadster
Elkészült a 6,6 literes V8 dízellel szerelt Trident Iceni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A norwichi Trident Performance Vehicles évek óta foltozgatja roadsterét, végre úgy tűnik, találtak bele megfelelően erős, mégis takarékos dízel V8-ast.
A brit Trident márka az 1960-70-es években kisebb megszakításokkal készített más gyártóktól származó alkatrészekből építkezve különféle sportautókat, majd az 1977-es bezárást követően 1999-ben keltették új életre a márkát. Ekkor sem volt zökkenőmentes a működés, nem igazán sikerült valóra váltani a 3,2 literes GM V6-ossal hajtott Iceni roadster terveit, úgyhogy megint következett pár év csend az időközben jogviták miatt Broadley Performance Vehicles-re átnevezett cég életében. 2007-2008 folyamán páran ismét összeálltak, hogy megvalósítsák régi álmukat, az Icenit, de az akkori bejelentés a V6-os benzinmotor helyett már V8-as dízelt emlegetett a furcsa formatervű autó orrában. Mostanra értek el oda, hogy a hírek szerint az autó végleges változatát mutatják be a szeptember 5. és 7. között rendezett londoni Salon Privé kiállításon. A Trident Iceni Grand Tourer névre hallgató változatban a cég által korábban kiszemelt, szintén General Motors-eredetű 6,6 literes motor dolgozik, mely a cég bejelentése szerint bődületes teljesítményt garantál, miközben nyugodtan hajtva méretét meghazudtolóan alacsony fogyasztást produkál.
Mi szükség van ekkora nyomatékra egy roadsterben? Könnyű kis sportkocsiba beletenni egy dögnehéz pickupokba való motort, tetőt lehúzva meg lehet a kerregést hallgatni és a kormot szaglászni…
Valószínűleg aki megveszi ezeket, állandóan a fogyasztási adatokat böngészi a katalógusokban…