Mazda6: három generáció, 12 év alatt 3 millió példányban

Elkészült a hárommilliomodik Mazda6

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mazda második leggyorsabban terjedő modellje a Mazda6. A 12 éve indított sorozatból idén novemberben készült el a hárommilliomodik.

A Mazda legfrissebb bejelentése, hogy elkészült a hárommilliomodik Mazda6 modellje. Igaz, ebbe a számba beleszámolják a japán piacon terített, lényegében azonos Atenza modelleket is. Az első (2002-2008 közötti) generációból amúgy 1 945 850, a 2007-2012 között kínált másodikból 718 882 db, míg a 2012 őszétől gyártott harmadikból (eddig) 335 773 példány készült. Fotóikat elnézve megjegyezhető, hogy eltalálta a formákat a Mazda, még az első is dögös, a másodikat akár még árulhatnák is, a nemrégiben megújított harmadik pedig olyannyira eltalált, hogy szinte csak a belsejéhez nyúltak. A hárommilliomodik novemberben gördült le, ma már a jubileumi szám felett jár a sorozat. A mérföldkövet jelentő globális darabszámot 12 év és 9 hónapon belül érte el a márka. 2002 februárjában indult az első Mazda6 gyártása - természetesen Japánban, a Mazda6 azóta is ott készül. A modell ezzel a második leggyorsabb, amely ezt az eredményt produkálja; egyedül a Mazda3 (Japánban Mazda Axela) érte el a hárommilliós darabszámot gyorsabb ütemben.
A Mazda6 első generációja óta hű az eredeti célkitűzéseihez: bemutatása óta a Mazda egyik legkiegyensúlyozottabb, élvezetesen vezethető modellje, és a Zoom-Zoom üzenettel együtt a gyár modellválasztékának zászlóshajója. A Mazda6-ot aktuálisan Japánban még mindig a hofui telephelyen gyártják, illetve a FAW Car Co. üzemében, Kínában, helyi piacra. Mindezek mellett Oroszországban és Vietnámban is van egy összeszerelő üzeme, a legtöbb piacra azonban a japán példányok kerülnek.
Hirdetés
A mostani, harmadik generációs Mazda6-ot az alapjaitól tervezték újra 2012-ben. A SKYACTIV technológia és a „KODO – A mozgás lelke” formanyelv minden elemét használva a Mazda második modellje lett, mely a márka új időszámítását fémjelzi. Ennek sikere az elmúlt két évben bebizonyosodott, a Mazda6 többek között 2014-ben a japán újságírók által választott Év Autója lett (2014 RJC Car of the Year), és 2013-ban Világ Év Autója döntős volt – globálisan mintegy 40 díjat szerzett.
A Mazda6 2015-ös változata januártól jelenik meg a világ autópiacain Japántól az USA-ig folyamatosan. A Mazda legújabb ötleteivel és fejlesztéseivel, mint az MZD Connect fedélzeti rendszer és az i-ACTIVSENSE sofőrsegédek. A hazai piacon az első negyedév végén várható a frissített sorozat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    Egy nagyon jó autó! A múltkor megállt egymás mellett egy BMW és Mazda 6 , a Bmw szinte “zörgött” a Mazda mellett pedig nem dízel volt. Nekem Mazda 3 van és tetszik, talán lehetne egy 6. fokozat benne de így is jó autó mint minden japán gép mondhat akár ki akár mit. Nekem volt és van német autóm is tudom a különbséget.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    Nagyon megkedveltem ezt a típust. Elsőként egy céges 2.0 literes benzines 6-ossal kerültem kapcsolatba, majd ezt követte egy saját, MPS. Sok jó autóm volt már, de ilyen jó még nem. Vagyis ennyire szerethető nem. Ez persze egy szubjektív vélemèny, de a márka minősége és szerény meghibásodási statisztikái számomra érdektelenné tették a nálunk gyenge presztizs értékét. Dehát nekem inkább a belbecs, mint a külcsín… Nem tudom, hogy a keringő hírekből mi lehet igaz, hogy készül-e ismét MPS a 3-asból vagy a 6-osból, de ha lesz ismét összkerékhajtás a sport verzióból, akkor beneveznék egyre.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    Te még valószínűleg életedben nem láttál Xedos-t. Mondjuk tényleg hasonlóak, amennyiben a 4 ajtó 4 kerék már formai azonosság….
    Öcsém, kemény vagy nagyon.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    Így van, ízlés dolga. Azért szólaltam meg ez ügyben, mert 12 évvel ezelőtt a Jazz kiválasztásánál még a műszerfalnak is volt jelentősége sok más mellett a Golf lll TDI -hez viszonyítva, vagyis frappánsnak találtam a műszerfalat.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    Aki tudja, kérem, árulja el, hol lehet egy adott típus gyártási darabszámáról adatokhoz jutni, mondjuk, akár a cikkben szereplő brand kapcsán is?

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    [i]“Legendásan jók a Honda Jazz mutatói is, emiatt nem is túl olcsók, csak ne lenne olyan ocsmány és élhetetlen a műszerfaluk.”[/i]
    Nem tartom annak a műszerfalat, 12 éve van japán gyártású Jazz-em.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    A napokban játszottam el a gondolattal, hogy mi lenne az a márka, amire a választásom eshetne, ha a közeljövőben cserére adnám a fejem (megjegyzem, nagyon érik a gondolat, mert a meglévő Fiat az utóbbi időben egyre gyakrabban felültet arra a bizonyos sz.pórollerre), és arra jutottam, hogy a Mazda azon kevés márka közé tartozik, ami távol-keleti, de mégis európai szemnek is szép autókat gyárt, és nem utolsó sorban akárhol olvasok utána, a megbízhatóságuk kimagasló.
    Legendásan jók a Honda Jazz mutatói is, emiatt nem is túl olcsók, csak ne lenne olyan ocsmány és élhetetlen a műszerfaluk.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    A legjobb választás a Mazda. Sorra vezette a meghibásodási listákat, versengett a Toyotával az elsőbbségért. A Mazda nálunk kapható példányai ráadásul japánban készült még a németeknél is precízebb gyártással. A Toyota ma már sokfelé gyártat, ami hozzánk kerül, már nem 100% japán. A Honda is sokszor a Kínában gyártottakat hozza ide. A Honda egy sportos kocsi volt, mint a Mitshubishi. De a Honda ma már inkább a praktikumot és az egyediséget keresi, ami már letért a jól bevált útról, hogy tartós, hibamentes, de élvezetesen vezethető, sportos autókat gyártson. Ezt most a Mazda képviseli. A Mitshubishi és a Subaru gyakorlatilag a Rally sportot szolgálja ki, abban nagyon jók, de az utcai autókban, a tömeggyártásra, már kevésbé jólsikerültek a modelljeik. A Mazda mellett még a Subaru, Mitshubishi, és a Toyota luxusmárkája a Lexus készül Japánban. Ráadásul a Mazda nem egy gyáróriás, aki a nevével is eladja a termékeit, mint pl. a Volkswagen, ezért a Mazda piacon maradásért cserébe nem enged meg magának hibákat, ráadásul nem jön szembe minden bokor mögül Mazda.

  • 2017.10.28. at 23:10
    Permalink

    A legmeredekebb az, hogy ezt a formát a Mazda már a 90es évek elején kitalálta a Xedos sorozattal. Igazából az alapkoncepció azóta se változott sokat, konzekvensen azonos erényekkel és gyengeségekkel.

Vélemény, hozzászólás?