Itt van, amire a piac rég vágyott: a kombi Kia Optima

Először képen a kombikasztnis Kia Optima, a Sportswagon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Kia Optima kínálata még tovább bővül. A második szériából lesz GT csúcsváltozat, takarékos hibrid, és itt a legújabb; a kombi.


A Kia még nyár végén mutatta meg a második szériás Optimát, aztán azóta szépen jöttek az információk az újabb gyári változatokról. 245 lóerős lesz a legmenőbb gyári változat, az Optima GT, de talán ennél is fontosabbak a takarékos hibridek. Az előző szériából a konszerntárs Hyundai i40-nel szemben az Optima esetében sajnos nem létezett kombi, és ez a hiány ebben a tipikus cégautó kategóriában kimutatható piaci hátrányt jelentett. Aztán idén, a Genfi Autószalonra megjelent a Kia Sportspace tanulmánya, ami bár egy kevésbé praktikus sportkombi, de felfogható volt, mint az Optima kombi előképeként.
Hirdetés

A gyár korábban cáfolta a dögös puttonyos létrejöttét, most mégis az a hír járja, hogy inkább életmódautó lesz az Optima Sportswagon, mintsem cuccolós, vagy idővel melós verda. Nagy valószínűséggel nemcsak GT Line kivitelváltozatban, hanem a legerősebb GT hajtáslánccal is elérhető lesz az új kombi. Hogy lesz-e hibrid kombi, azt még nem tudni, de a már ismert kétliteres benzines és az 1.7-es dízel biztosan elérhető lesz alapból hatfokozatú kéziváltóval, vagy kérésre hat-, illetve hétgangos automataváltóval. Valószínűleg a végleges változatot- egy évvel a tanulmány után - már láthatjuk Genfben, de az is lehet, hogy csak jövő ősszel, Párizsban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Végre egy önálló gondolat. Ja, nem!:( Válasz meg sehol, még abban sem amivel védekezel. Remélem valami önbizalom fejlesztő tanfolyamra mész, mert egy jó troll azzal pótolja az információ hiányát. De ahogy látom mindkettő hiányzik 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Igen, Bundika, megvan. Olvastam. Megbízhatatlanságról szó sem volt, más dolgokat kifogásoltak az ott szereplő autókon. Silány belső tér, gyenge úttartás…bla bla bla…de te nyugodtan tekintsd mérvadónak. És bonts pezsgőt, mivel Kia és Hyundai is van a listában…Soha ne élvezz ennél nagyobbat:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Csak magadra gondolhattál. A tükröt magad elé tartogasd, lesz mit nézned benne. Hogy orángutánt, vagy gorillát látsz-e ott, azt döntsd el.
    Én magadra hagylak. csak azt tudom neke is mondani, ami lrob-nak:
    Sem állatidomár sem gyógypedagógus nem vagyok. Nincs dolgom mára veled e két előbbi hivatás képviselőire bízlak.

    Hasonlít arra, amit a tükörben látsz ugye?

    [url]http://pctrs.network.hu/clubpicture/2/7/3/_/okosmajom_273827_39599.jpg[/url]

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    ÉS nekem mióta van távol-keleti és európai autóm? Elárulod-e? Persze, majd magamra gondoltam, mi?

    Tükröt tartottam eléd. És nini – egy újabb gyenge pontra leltem. Hányadik is ez pontosan? 1,2,3…áááá…már nem is számolom:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    [i]“Az ilyen ember kettős személyiség”[/i]

    Az első őszinte gondolat magadról, mióta itt ámokfutsz.

    Ha komolyan gondolod, amit leírtál, az már egy igazi pszicjiátriai kórkép. Tökéletesen beleillik az autógyártás, mint a jó és rossz harca elméletedbe. Nem okoztál csalódást. Sajnos nem mondhatom, hogy hazudsz, mert úgy tűnik, amit itt művelsz, azt valóban komolyan gondolod.
    Vagy egy k. nagy fülesre van szükséget fatertól vagy orvosra. Ha nem kezelnek, akkor papra.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Az ilyen ember kettős személyiség: szereti az izgalmakat, a váratlan fordulatokat, ezért tart európai autót, azonban van egy nyugodt, kihívásoktól mentes életre vágyó énje, ami indokolja egy távol-keleti autó fenntartását is. Tisztára, mint egy horoszkóp:)

    Remélem, megfelel. Rád is igaz? Aztán nekem nehogy azzal jöjj, hogy “Nem igaz! Hazudsz!”:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    [i]“Ez konkrétan rád is igaz. A véleményem pedig erősen moderálásgyanús lenne, így nem fejtem ki:)”[/i]

    Igen, érdekelne, hogy milyen az, akinek európai és távol-keleti autója is van? Oszd meg velünk. Nosza. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    “Elmeséled azt is, hogy az milyen, akinek van európai és távol-keleti autója is?”

    Ez konkrétan rád is igaz. A véleményem pedig erősen moderálásgyanús lenne, így nem fejtem ki:)

    Gyógykezelés? Hahaha…Egy kegyelemdöfés után te szorulsz rá, komám. Az rendben van, hogy szereted az AN-t, de azért az életed ne add érte:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A konkrét autóról. A képet nézve igazi formatervezési műremek. Rengeteget dolgozhattak rajta, hogy ilyen hamisítatlan stílusjegyei legyenek, mint a tyúkólból kialakított oldalfal. Igazi koreai csúcs design. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Az autógyártás a jó és a rossz harca.
    Akinek japán és/vagy koreai autója van, az garantáltan jó ember.

    Elmeséled nekünk, hogy akinek nincs japán és/vagy koreaiai autója, az milyen ember?
    Elmeséled azt is, hogy az milyen, akinek van európai és távol-keleti autója is?
    Elmeséled, hogy az milyen, akinek van egy Európában gyártott távol-keleti autója?

    Annyira érdekelne, hogy a jó és rossz harcába (így mai gyógykezelésed előtt) hogyan fér bele ez a dilemma tömeg?

    Figyellek. 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Legalább nem kell figyelned, hogy mikor melyik nick-en szopogatjátok egymást. 😀
    Pihensz kicsit, rád fér, egyre több hülyeséget írsz, meg hát nem árt olvasnod kicsit, hogy a cikkekből tovább szőhesd a jó és a rossz harcát.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    “…minőségre és formára is EU autónak tűnik.”

    Gé-zuka megint újabb böszmeséggel örvendeztetett meg minket. Elég nagy baj lenne, ha EU-minőségű lenne a Kia – hála Istennek, erről szó sincs, csak az ízlésvilágunknak sokkal inkább megfelel a forma. A minőség továbbra is koreai – mondom még egyszer, hála az Úrnak:)

    Retard alert!!! Beep – beep – beep:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Nem baj, Mester, megküzdök egyedül a siserehaddal:)

    Aztán majd újult erővel térj vissza – csapass egy Imprezával, hajts meg egy Vipert és nyomd ki a szemét egy Genesis Coupénak! Aztán pedig “the show must go on”:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Semmi gond, reméljük kipihened magad és jut időd elemezni a Kia munkásságát német “vérátömlesztés” előtt és után. Nem drasztikus a dolog, csak konkrétan hazai pályán is alig vergődtek, most meg minőségre és formára is EU autónak tűnik. Mi történhetett?:) Saját vélemény is jöhet, nem kell mindig a haverod mögé bújni 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A sonatanál én azon akadtam ki,hogy egy X milliós autó kárpitja és az ülásszövetei BOLYHOSODTAK?????Az számomra végképp érthetetlen,hogy a hándéj-ek hosszútávon voltak használva!!!/80-20 autóút-város/ és ennek ellenére …
    A mazdáról csak annyit,hogy eddig 3 visszahívás volt amit a forgalmazó valahogy nem nagyon tett közhírré./Egy hétig cserélték az olajat???Aztán derült ki,hogy valami nagynyomású szívattyúban volt gyári hiba.A soronkivűli jeladók,és szenzor cseréről nem is mesélek.
    A renaultokkal eddig meg vagyunk elégedve.Nekem a 185 cm-hez hosszútávon sokkal kényelmesebb a grand scenic mint a cx-5.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Hihetetlen, hogy a Sonatából is kifogtatok egy rosszat. Nem kell messzire menni – Vételi tanácsadó – Sonata: példás megbízhatóság. Persze, hogy fél évig ültek fölötte, mert ilyet még nem láttak – nem típushiba. A CX-5-ért respect, a másik kettőért csak akkor, ha Samsung-átírat:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Ez egy király autó. Jó, hogy belinkelted. Nincs nagy múlt, de az viszont nem ad okot szégyenkezésre, nem úgy, mint egyik-másik német/francia/brit gyártónál a majd’ 100 év.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Már miért lennék durcás kicsihuszár?A viziód meg erősen téves mert a pony az egy 2 literes crdi tucson volt amit 62000 /elektromos zárlat/után beszámított a tarján egy szintén 2 literes sonataba ami 46000-nél /motorolaj a hütővízben/lett motorcserés.A hándéj fél évig tanakodott a hibán.A vicc az,hogy addig egy pony volt a csereautó ami messze megbizhatóbb volt mint a másik kettő.És csak, a miheztartás végett egy mazda cx-5 és két renault van a családban.Nem vagyok német fan.BÉKE.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Valószínűleg olyasmi lesz a hátsó rész, mint a Nirónál, azt pedig már rajzokon lehetett látni. De ez a kombi már nagyon kellett, nem is értem, miért nem volt eddig, hiszen az i40-esből anno a kombi hamarabb mutatkozott be, mint a szedán. Már nagyon várom, ahogy a GT-t is.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Tudom, tudom, a durcás kicsi Bundika a régi Pony miatt ma is fúj a koreaiakra. Nem is baj, neked a jóféle német látszatminőség való:)

    A tömegtermelés meg már csak ilyen – ha valamelyik németnél lesz újra ilyen visszahívás, ígérem, én leszek az első, aki belinkeli neked. Csak hogy ismét bemutathass egy jófajta Charlie Chaplin-féle pofáraesést:)

Vélemény, hozzászólás?