Önmagát buktatta le a SEAT Aran

Először látható a SEAT első szabadidő-autója, az Aran

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lehet, direkt történt így, lehet, nem éppen ez volt a leleplezés kitervelt módja. Végül a SEAT első SUV-ja egy képernyőfotóval bukott le.


A SEAT-ok ma se nem elég sportosak, se nem elég olcsók, így a Volkswagen konszern identitást vesztett spanyol márkája nagy vízválasztó előtt áll. Nem túl rózsás a helyzet, de talán az olyan várhatóan népszerű modellek, mint a már nagyon rég várt szabadidő-autó majd segítenek a helyes utat megtalálni. Ugyanarról az autóról beszélünk, amin a Skoda is nagyban dolgozik, de úgy néz ki, a spanyol leányvállalt gyorsabb volt. A Volkswagen Golf VII-tel megjelent MQB építőkészletet hasznosító új SUV-oknak így csak a formája lesz újdonság, a hajtásláncaikat a konszern többi modelljéből már jól ismerjük.
Hirdetés

A SEAT modellek fedélzeti rendszerén, mint a többi VW csoportos kocsin is az autó képe látszik a központi kijelző egyes funkcióit választva a háttérben. Egy ilyen kifotózott képen látszik az állítólag Aran nevű új típus, ami a korábbi 20V20 tanulmány vonalait örökölte. Ha lehet hinni a kiszivárgott híreknek, akkor a hossza 436 centiméter, tengelytávja meg 263 centiméter. Az esetében - ahogy az ma szokás - az elsőkerékhajtás lesz az alap, de az erősebb modelleket összkerékhajtással is lehet majd kérni. A Volkswagen kínálatában az új Tiguanhoz legközelebb álló új SEAT bemutatóját a márciusi Genfi Autószalonra várhatjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:42
    Permalink

    Ha alfás nem is tud lenni, de sportosabb, “latinosabb” attól még lehetne…Na, mindegy. Biztos más is észrevette már, hogy a Skoda és a Seat eléggé hasonló formanyelvvel operál – jobban el kéne különíteni őket, már csak ezért sem jó a Seat “útja”. Az az érzésem, hogy akár egy márkát is lehetne belőlük csinálni…(Isten ments, hogy ez bekövetkezzen, de így látom.)
    Gondolom, rendesen fel lennének sokan háborodva, ha ez mondjuk az Alfával történne meg – az eddigi cuore sportivo-vonalat szögletes, egyenes, sarkos, “németes” irány váltaná fel. Én a Seat és az Alfa között sokáig párhuzamot vontam, a sportos arculat miatt, és ez egy ideje megszakadt, mert a Seat saját magától idegen tájakra tévedt. Talán érthető volt, mire akartam kilyukadni.

  • 2017.10.28. at 08:42
    Permalink

    Az utóbbi időben többször normálisan nyilatkoztál meg, de már megint hozod a régi formádat…A cikkben le van írva, hogy a Seat nem talál vissza a saját útjára. Emlékszel a korábbi reklámszlogenjükre? “Auto emocion”…Hol teljesül ez a mostani autóiknál? Nem, nem arra gondoltam, hogy legyen távol-keleti a Seat, hanem hogy legyen “alfás”, mint korábban. Sérelmezem, hogy a Seat-ból VW-t csináltak – ennek hangot is adok, nem muszáj rá reagálni, és kész. Nem kell a gyerekes énedet újra elővenned, mert azzal égetted már magad épp elégszer:)

  • 2017.10.28. at 08:42
    Permalink

    csalfa, ne akarjál már mindenbe hullámzó, értelmetlen csücsköket, íveket. ha neked a kínai bazári tetszik, megtalálhatod a számításod koreai, jappán autóknál. az európaiakat hagyjad már ezzel légy oly szíves, hokizgass a keleti folyékony kakás bazára vackaidra, nekünk meg hagyd meg a harmóniát és a komolyságot. nem kell, minden cikknél ezeket leírnod, mert rohadt unalmas.
    egy modi sem érzi ezt?

  • 2017.10.28. at 08:42
    Permalink

    “A SEAT-ok ma se nem elég sportosak, se nem elég olcsók, így a Volkswagen konszern identitást vesztett spanyol márkája nagy vízválasztó előtt áll.”

    Nagyon örülök, hogy ezt más is így látja. Árnyéka önmagának a cég(de ez a Fiatról is elmondható mostanság). Azt gondolom, minden márkának tükröznie kellene, hogy mely nemzet “szülötte”. A Seatnál ez újabban abszolút nem teljesül, ráerőltették a szokásos szabvány semmilyen VW-ruhát, és német autó lett belőle. Kötve hiszem, hogy a spanyolok rábólíntanának erre a formavilágra – inkább a VW-vezetés rájuk erőltette. Láthatjuk azonban, hogy a vészharangok még mindig konganak, tehát az irány nem tűnik jónak. Nem hiszem, hogy crossoverekkel ez javulni fog a jövőben, azokkal egyszerűen csak a divat után loholnak – egy komplett imidzsváltás kellene. Tisztelt VW-vezetőség! Igazi, spanyol Seat-okat kérünk, nem Seat-emblémás VW-eket:)

Vélemény, hozzászólás?