Ha ilyen lesz, ütni fog. Honda Civic Type R koncepció

Első képen a Honda Civic Type R tanulmány

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre utcán lesz a legújabb Civic Type R, a végleges autót még nem, de egy tanulmányt kiállít a Honda a márciusi 84. Genfi Autószalonon.


A Civic Type R tanulmány orrát még nem, csak a farát mutatta meg a Honda. Vaskos szélesítések mögött jó széles nyomtávot lehet sejteni. A kiszélesített kerékívek hűtőrostélya lehet persze kamu is, de lehet, hogy tényleg szántak neki aerodinamikai funkciót a tervezők. A diffúzor és a négy kályhacsöves kipufogó már szinte kötelező, de a hondások azért mutatnak újat. A sima vasalódeszkánál jóval batmobilosabb hátsó szárny nagyon látványos, és a futurisztikus, nyilván LED-es lámpákkal erre még rá is tettek egy lapáttal.
Hirdetés
Kerekei nem hasonlítanak az eddigi felnidizájnok egyikére sem, de egy showautótól elvárhatóan nagyok és jól mutatnak. A lényeg mégis az orrba épített kétliteres motor, ami nem a régi zseniális szívó. Ahelyett ebben a generációban már turbós lesz, így az ereje is nő; ahogy korábban megírtuk, 280-300 lóerő közötti teljesítmény várható. Az új változat merevebb karosszériát és szériában adott adaptív hátsó gátlókat fog kapni, hatfokozatú kézi váltója remélhetőleg ugyanolyan pontos és élvezhető lesz, mint a korábbi. Hogy az autó technikailag mennyire lesz közel a csak 1.6-os, de jóval erősebb WTCC változathoz, még nem tudni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:20
    Permalink

    Mond, képesítésedet tekintve te műszaki vagy egyáltalán? Azok a V8 as 3 vagy akárhány literes motorral ellátott személyautók itt az USA-ban az autózás fellegvárában ma is nagy megbecsülésnek és elismerésnek örvendenek. Egy olyan V8-as személyautót, amiben van 500.000 mérföld, kb. 800.000 km, még mindig szívfájdalom nélkül el lehet adni. ellentétben egy 4 hengeres 100.000 miles-t futott felényi henger űrtartalommal rendelkezővel, amire már vakarózik a vevő. :-))) Ja és a fogyasztásuk nincs a csillagos egekben. 🙂

  • 2017.10.29. at 13:20
    Permalink

    Ez a hülye turbósítás Európa kitalált hatalmas hülyesége!!
    Majd Kempelen Úr is talán egyszer utánanéz, hogy Európán kívül mennyi benzines turbós motor szaladgál.
    Ja, értem, azok is hülyék. Nem baj, aki akar, nyugodtan vegye meg az ezres háromhengeres turbós Mondeo-ját és legyen büszke magára.

  • 2017.10.29. at 13:20
    Permalink

    Értem én, hogy mindig belém akarsz kötni és a kákán is a csomót keresed, de legalább olvass utána a dolgoknak és ne csinálj nagyobb hülyét magadból mint az megszokott.
    A dilettantizmus csúcsa megbízhatóbbnak nevezni a mai “fos” kis turbókat egy komoly nagy teljesítményű pörgős szívónál.

  • 2017.10.29. at 13:20
    Permalink

    1936-ban nagyapám egyik részeges haverja azon kesergett, hogy hova tart a világ, mert kiadtak egy 2 literes, mindössze 6 hengeres motorral a Horchnál egy autót a korábbi 3 literes V8 helyett. Igaz, hogy az újdonság erősebb volt, gyorsabb volt, és megbízhatóbb is, de ő pont olyan szűklátókörű volt, mint ez a menőmanó. Azóta a motorok egyre kisebbek és erősebbek, ráadásul megbízhatóbbak is az öreget meg rég elkaparták a hülyeségével együtt.
    Így múlik el a világ dicsősége. Hülyék jönnek, hülyék mennek, de azért csak fejlődik a technika. Még ha ez az ostobáknak kezelhetetlen dolog is. Egyfajta műszaki autizmus ez.

  • 2017.10.29. at 13:20
    Permalink

    A képen 3 ajtósnak tűnik az autó. Remélem lesz annyi esze végre a Hondának, hogy lesz 5 ajtósban is.
    Sajnálom, hogy áttértek a turbóra. Így múlik el a világ dicsősége.
    Már kevés márka tart ki a jó kis pörgős szívó motoroknál. A Toyota és talán Mazda még ad némi reményt.

Vélemény, hozzászólás?