Drasztikus gázolajár-emelkedés jöhet

Emelkedhet a gázolaj jövedéki adója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A költségvetésből hiányzó 100 milliárd forint pótlására a gázolaj jövedéki adóját is emelné a kormány.

[kepallobal=431076]Nem csak a kőolaj világpiaci ára és a forint árfolyama, a gázolaj emelni tervezett jövedéki adója is felfelé viheti a gázolaj árát[/kepallobal] Nem elég az e heti, 7 forintos benzin- és 5 forintos gázolajár-emelkedés, a költségvetés 100 milliárdos hiányának részbeni pótlására a gázolaj jövedéki adóját is emelné a kormány. A tervek szerint a mostani, literenként 97 forintos szintet 110 forintig srófolnák, ezzel a mától literenként 371 forintos gázolaja jövedéki adót terhelő áfával együtt (a jelenlegi árak alapján) 387 forintra kúszna, melynek eredményeként a kutak közötti 15-20 forintos árdifferencia alapján már nem csak a benzin, hanem a gázolaj ára is sok helyen átléphetné a lélektani, 400 forintos határt.
Hogy mindez mikortól lépne életbe, arról egyelőre nincs információ. A gázolaj jövedéki adója egyébként az emelés után is szerényebb marad a benzin literenként 120 forintosánál. A jelentősebb adótétellel a mától érvényes árak alapján nagyjából egy szintre emelkedne a gázolaj és a benzin ára.
Hirdetés
Év végéig már a 400 forintos átlagár megjelenése is kalkulálhatónak érződik, az előrejelzések szerint a lélektani határ átlépésével ugrásszerűen nő majd meg az autójukat letevők száma. Mivel a szolgáltató-szektor zömében dízel autókat használ, várhatóan a benzineladások volumene csappan majd jelentősebben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Kedves ANavigátor. A helyzet ennél sokkal összetettebb, bonyolultabb, mint ahogyan ebből a hozzászólásoddal jelzett elképzelésedből kiderül. Rossz szemlélettel álltál hozzá az egész témakörhöz, annak ellenére, hogy becsmérlő stílust használsz. Itt 4-4,5 liter gázolaj, szemben a 10 liter benzin ugyanazon úthossz alatt történő elégetéséről van szó, az e folyamat során képződött szennyeződések mennyiségéről.
    Ne gondold azt, hogy 10 liter benzin elégetése során kevesebb szennyező anyag keletkezik mint 4,5 liter gázolaj után. Ha azt hiszed, tévedsz. Jó, tudom, a benzines egy kicsit tisztábban ég, de “sok lúd disznót győz”. Képződik korom a benzinüzeműnél is, meg NOx is. A benzin üzemanyag mennyisége meg több mint duplája, így a keletkezett CO és CO2 is majdnem duplája, az oxigén felhasználása szintén, stb. A környezetrombolás nem csak a koromból meg NOx-ból áll.

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Autószerelő mondta csináltak egy tesztet diesel autókkal. Akváriumba halak közé bevezették a járó motorú HDI és SZÍVÓ diesel kipufogó füstjét. Az euro3-as besorolású szívó dieselnél vígan úsztak a halak, az euro4-5 modern HDI-nél megdöglöttek. Akkor miről is beszélünk? Az újabb dieselek kinyírnak minket mivel nem tudjuk kiszűrni az apró részecskéket, minden megy a tüdőbe. Egyébként nekem is diesel-em van, 1.9 szívó és még hidegen sem füstöl! A Csajom 1.1-es benzinese meg okádja a füstöt. Ennyit erről.

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Szerinted zöldebb, csak a valóság teljesen más. Mennyi korom keletkezik a 4-4.5 l gázolaj elfüstölésével a Saxodban és mennyi 10 liter benzin elégetésével egy másik benzines autóban?
    Mennyivel gyilkosabb a Saxo-d kipuffogógáza mint egy benzinesé? Jaa, hogy nem tudod, na hát pontosan erről beszélünk!

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Ha ezen a bolygón élnél ép szellemi képességekkel akkor tudhatnád mekkora baromságokat beszélsz. A benzinhez képest csökkentett jövedéki adó az mi ha nem kedvezmény?
    Gondolom a dízelek borzalmas korom és NOx szennyezéséről még sosem hallottál és arról sem a DPF-et elsősorban a hülyéknek találták ki, akik ha nem látnak nagy fekete füstfelhőket, akkor azt hiszik nincs is részecskeemisszió.
    Leülhetsz egyes.

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Nagyon sok mindenben igazad van, bár ezek csak részigazságok. Ne gondolja azt senki, hogy csak az utóbbi 8 év hibái vezettek ide. Az utóbbi 20 évé! Az államadósság 1989-hez viszonyítva a 30-szorosára nőtt a 20 év alatt, miközben a nemzeti vagyon 50%-a meg nyomtalanul eltűnt, az összlakosság meg még az átkoshoz viszonyítva is rosszabbul él. Akkor miről beszélünk? Ki csinálta ezt? Mondjuk úgy az utóbbi 20 év “elitje” pártszínezet nélkül. Ezektől várják az ország fellendítését??! Ugyan már! Kinek kedvez igazán az egykulcsos adó? 2010-ben a hivatalosan bevallott legmagasabb személyi jövedelem 500.000.000 Ft. volt havonta. Ez éves szinten 6 milliárd személyi jövedelem. Na most ennek az 1 személynek, az 1 kulcsos adó 1 milliárddal többet hagyott a zsebében. A “lyuk” amit ilyennel ütöttek a költségvetésben, megközelítőleg 500 milliárd. Ahogy írtad, sok a fizetnivaló, de ha még tetézzük is az egészet ekkora hibákkal? A szlogen az arányos adó, aki többet teljesít, többet is kapjon. Mellébeszélés!!! Az ország tele van értéktorzulásokkal!!!!

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Hát hunRoby, pont a lényeget nem vetted észre, abból amit írtam. Segítek. Az 1150Mrd több, mint a tízszerese az általad panaszolt összegnek. Egyébként ha már ilyen remek stílust vettél fel, hadd reagáljak a Te stílusodban arra, hogy miért tart itt az ország! A hozzád hasonló egybites agyúak miatt, akik képtelenek összefüggésében vizsgálni a dolgokat és ok-okozati kapcsolatoktól függetlenül mindig az éppen regnáló kormányt teszik mindenért felelőssé. Nem akarom a fideszt védeni, mert kurvára nem úgy csinálják ők sem, ahogy valójában kellene, de azért azt vegyük már észre, hogy nem az egy éves fidesz tevékenység juttatta oda az országot, ahol van. Az más kérdés, hogy kijuttatják-e innen.

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Pjotr miattad tart itt az ország ahol az ilyen homályos gondolkodású emberből 2/3dnyi van, nem a Gyurcsányék miatt, hanem mindegyik miatt, 1kulcsos adó rendszerből pont annyit veszít, sőt többet mint most ezeken a szopatásokon nyer. Köszönjük te szerencsétlen csőlátású fideszes barom!

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Jó sok baromságot sikerült össze irkálnotok.
    1. Az árucikkek ára ebben az esetben nem fog emelkedni, mivel az áruszállítók (a buszok is) a jövedéki adó emelés mértékében üzemanyag ár kedvezményt kapnak.
    2. Siránkoztok itt, hogy a 100Mrd-os hiány pótlása miatt micsoda megszorításokat tesznek. Csak jelezném, hogy az idióta gyurcsányék által felvett imf hitel törlesztésére 1150Mrd megy el az idei költségvetésből! Ezen siránkozzatok!
    Vegyétek már észre, hogy azt a szarkupacot, amit 8 év alatt összelapátoltak itt, nem lehet egy-két év alatt eltüntetni!

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Nem tudom hogyan állsz ehhez a kérdéshez? Az én 1,5 diesel Saxo-m tél kivételével megelégszik kizárólagos városi használat mellett 4 liter/100 km-es fogyasztással. Télen ez felmegy 4,5-re! Szerintem ez messze “zöldebb”, mint egy 1-2 éves benzines V-ös Golf a maga simán benyelt 10 liter benzinjével ugyanilyen használat mellett. Akkor miről beszélünk?

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Fogalmad sincs mit zagyválsz össze……….A korszerű dizelmotorok korántsem a legborzalmasabb környezet szennyezők, ráadásul nem kaptak nagy kedvezményeket, és ha ezen a bolygón léteznél ép szellemi képességekkel, akkor tudnád, hogy mindent szállitani kell. Bármily meglepő, de még a mindennapi kenyeret is. Remélem bőszen támogatod az ehhez hasonló idióta intézkedéseket, és már befizetted a részed az álamadósság csökkentő alapba is……….

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Nagyon helyes a gázolaj jövedéki adójának emelése, már réges régen meg kellett volna lépni és sokkal nagyobb mértékben. Fizessenek azok, akik a legborzalmasabb mértékben pusztítják a környezetet!
    Nevetséges és önpusztító, hogy eddig pont ezek kapták a legnagyobb kedvezményeket.

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    A jövedéki adó még az áfa előtt kerül az üzemanyagárba. Tehát nem 13 Ft-tal kerül majd többe a gázolaj, hanem annak áfa terhével is! Mondjuk 16-17 Ft-tal………

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    Megszorítások márpedig nem lesznek! Csak az egekbe fog szökni mindennek az ára. 13 Ft! Az nagyon sok. Tessék belegondolni, hogy egy 10 év feletti teherautó mennyit is fogyaszt gázolajból? Mennyi ilyen autó van a szállítmányozásban, feldolgozásban, stb. ? Mekkora költséget fog ez jelenteni az iparnak, mezőgazdaságnak, szolgáltató szektornak? Kivel fogják megfizettetni? Na és a cigaretta, kávé, stb. jövedéki adójának emelését kivel fogják megfizettetni? Magyarul feltéve a kérdést, ki fogja megfizetni a hiányt? Már megint mi. Már várom a menetrend szerinti BKV és MÁV megsegítést. Még hogy nem lesz megszorítás…pffff.

  • 2017.10.31. at 11:27
    Permalink

    “Nem növeljük a lakosság terheit!” Ha olcsóbb lenne az üzemanyag, Magyar országon tankolnának az átutazók, valamint a kamionok is! Így viszont óriási bevételtől esünk el! Az Osztrákok már megint kiröhögnek minket, mivel ők jobbat és olcsóbban adnak. Politikusaink üzlti érzéke a béka feneke alatt van. Ausztriából hordtuk be a műszaki cikeket pl.: Jugoszláv hűtőláda, tíz miliárd dollárral gazdagítottuk a sógorokat. Behordtuk a megsemmisítésre váró roncs autóikat, mert nálunk éveket kelett várni egy autóra. Meg tiltottuk a tejtermékek kivitelét, emiatt lekelett vágni a teheneket. És még sorolhatnám, pl reg. adó egyedül álló! El adtuk az aranytojást tojó tyúkot: élemiszer feldolgozó ipar, emiatt a mezőgazdaság tönkre ment. Drága gázolaj: a traktorok leálnak száncsunk lóval faekével, emelkedik aszállítási költség emiatt minden drágul!

Vélemény, hozzászólás?