Nem kapott 5 csillagot a Hyundai i10
Euro NCAP: négyesre tört a Hyundai i10, szuperbiztonságos a Mercedes-Benz C-osztály
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy miniautót és egy prémiumszedánt vizsgált az Euro NCAP. A Hyundai i10 töréstesztje csak átlagos eredménnyel zárult.
Két újdonság törésteszt-eredményét hozta nyilvánosságra az Euro NCAP, az Európában megkérdőjelezhetetlennek számító, gyártóktól független biztonságtechnikai laboratórium. A Hyundai i10 némi meglepetésre csak 4 csillagot kapott, ami annak fényében nyilván rossz hír a koreaiaknak, hogy a VW up!/Skoda Citigo/SEAT Mii törpetrió mind az ötöt kiérdemelte. Ellenben az i10 utasvédelmi 79 százaléka kevés, a biztonsági asszisztenseire érdemelt 56 százalék meg még kevesebb. Gyermekvédelmi 80 százaléka kategóriaátlagos, gyalogosvédelmi 71 százaléka viszont kimagaslóan jó. Oldalütközésnél félig kinyílt a hátsó ajtó, méghozzá a becsapódásnál megemelkedő kilincs miatt.
A Mercedes-Benz legkisebb hátsókerék-meghajtású modellje, az új C-osztály persze ötcsillagosra tört, felnőttvédelemre 92, gyermekvédelemre 84, gyalogosvédelemre 77, a biztonsági kiegészítőkre 70 százalékot kapott. A sávelhagyásra figyelmeztető és sávtartó rendszer működése nem felelt meg az Euro NCAP normáinak, így nem járt értük pont. Részletek az alábbi videókban. Az egyikben a C-osztály ütközésmegelőző rendszerének működése is nyomon követhető.