Magyar vezérműtengely a Honda új dízelmotorjában – jövő évtől

Európában csak nálunk gyárt a Musashi, egyre több mindent

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három új szerződéssel erősítette meg magyarországi gyárának pozícióját a Musashi; az Audi, a Honda, a Jaguar és a Land Rover számára termel.

Nem mondható hogy széles körben ismert márkanév lenne a Musashi, pedig fontos beszállítója például a Hondának az amúgy 1938-ban alapított, eredendően japán, ám az elmúlt néhány évtizedben a világ számos pontján is több gyáregységet nyitott Musashi. Gyárait Japánban, az Egyesült Államokban, Kanadában, Thaiföldön és Brazíliában is megtalálhatjuk, Európában mindössze egy üzemegysége van, Magyarországon, Ercsiben.
Hirdetés

A Musashi a világ egyik legnagyobb autó- és motorkerékpár-alkatrész gyártója. Ázsiában piacvezető a vezérműtengely és fogaskerékgyártásban, magas minőségük miatt kedveltek a Musashi gyáraiból kikerülő futómű- és erőátvitelirendszer-alkatrészek.
A Musashi sztenderdizált minőségével termelő ercsi üzem pozícióját a közelmúltban három beszállítói szerződés erősítette meg, az Audi számára már 2007 óta gyárt futóműalkatrészeket, s 2016-tól újabbakat is fog. Új termékként készítik 2015-től az ercsi üzemben a Jaguar és a Land Rover modelljeibe kerülő olajpumpa-tengelyt, ezzel bővítve az angolokkal meglévő – V6-os és V8-as erőforrások vezérműtengelyeinek szállítására vonatkozó - sikeres üzleti kapcsolatot.
A Honda Motor Company, mint a Musashi történelmi és stratégiai partnere is rendelt nemrégiben a magyar gyártól: az új, a Civicben extrán takarékos, de a CR-V-ben sem torkos 1.6-os dízelmotorba 2015-től az Ercsiben készült vezérműtengelyek kerülnek majd.
Az új megrendelések a gyár mintegy 200 munkahelyének hosszútávú biztonságát jelentik, sőt a tervezett további termék- és termelésfejlesztéssel új munkahelyek is létrejöhetnek majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 09:43
    Permalink

    Akkor most örülnünk kell, hogy a Szlovákiába települt autógyárak annak idején nem minket választottak és nem zsákmányolják ki a magyar munkásokat?

  • 2017.10.29. at 09:43
    Permalink

    Ezt muszáj megkérdeznem:
    Ki gyártja a vezérműtengelyet?

    1. magyar munkás
    2. japán gyár
    x. japán haszonkulcs

    Akkor japán, vagy magyar? meg ne magyarázd, éppen elég gondja van e bolygónak!
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 09:43
    Permalink

    Ezt rosszul tudod:
    Romániában, Szerbiában, Bulgáriában, Boszniában, Ukrajnában…lényegesen olcsóbb a munkaerő, mint nálunk
    Egyik felsorolt ország MT-ét sem ismered, úgyhogy ideje lassítanod

    Az utolsó bekezdésed okfejtése annyira beteg, hogy szóra sem érdemes! Viszont vicces!
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 09:43
    Permalink

    Vajon Európában miért nálunk van az egyetlen termelőegysége? -Nem egy találós kérdés,- legalább is remélem.- Mert Magyarországon a legolcsóbb a munkaerő, mert itt van egyedülálló módon olyan Munka Törvény Könyv, amely totálisan kiszolgáltatja a Magyar dolgozót a külföldi multinacionális vállalatoknak, s ezen okokból eredeztethetően nálunk lehet Európában a legnagyobb profitot realizálni a globális tőkének…

    Mióta is Magyarok akkor a Musashi-ban előállított vezérműtengelyek??! | Az bizony Japán, mivel is Japán tulajdonú gyárban készítik a kizsákmányolt Magyar munkások, s Japán haszonkulcsát duzzasztják.

Vélemény, hozzászólás?