Mit tud az új Chevrolet Volt?

Európai testvérét lekörözte a megújult Chevrolet Volt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nemrég bemutatott 2016-os modellévű Chevrolet Volt teljesen új külsőben, már biztosan tud 80 kilométeres elektromos hatótávot.


Az új Chevrolet Volt akár tetszik, akár nem, mindenképpen karakteresebb jelenség, mint elődje. Hivatalos bemutatója a Detroiti Autószalonon volt. A kiszivárogtatott képeken már a szériakész kocsit láthattuk, így nem annyira meglepő ez az éles vonalakkal határolt orr. Hátrahúzott lámpáival, fényes hűtőmaszkjával olyan az ábrázata, mintha a Verdák mese egyik szereplője lenne az új Chevy Volt. Az övvonal emelkedése és a sötétített B-oszlop jól áll neki, a tető meg hátrafelé lejtős, ahogy a mai autódivat megköveteli.
Hirdetés


A hátsó nézet talán kevésbé szerencsés; az osztott fényszórók, a légterelőként is funkcionáló hátsó kiszögellés, meg a fekete lökhárítóbetét talán kevésbé jól sikerült részletek. A Volt kerekei 17 colosak, a gumik Michelin Energy Saverek és amerikai divat szerint négyévszakosak. A beltér szokványosabb, mint az elődben, de legalább ötüléses. Ide is megérkezett a "lebegő" középkonzol és a MyLink fedélzeti infotainment rendszer legfrissebb változata, kékes fényű az utastér hangulatvilágítása.

Az új, Voltec nevű hajtáslánc fő elemei egy 18,4 kWh kapacitású akkumulátor és a hozzá csatolt 1,5 literes lökettérfogatú hatótávnövelő benzinmotor. A Chevrolet szerint ez a kombináció 45 kilogrammal könnyebb az elődénél és 12 százalékkal energiatakarékosabb. A benzinmotor 102 lóerős, az elektromotor meg erősebb nála: 111 kW a teljesítménye, azaz lóerőben 151. A villanyhajtómű nyomatéka 398 Nm. A végsebesség 157 km/h, de ha ezt nem próbálgatja a sofőr, akkor akár 670 kilométeres is lehet a hatótáv és 80 kilométert tisztán elektromosan is meg tud tenni a Volt (a korábbi 40-80 kilométeres e-hatótávot ígért). A két motor együtt is tud hajtani, így javult a gyorsulás, a 0-96 km/h (60 mph) szintideje 8,4 másodperc.

Teljesen lemerült akkumulátorral négy és fél óráig tart a töltés 240 voltos hálózatról, 120 voltról meg 13 óráig. A Volt utasait tíz darab légzsák védi és lehet vezetéssegédeket is rendelni hozzá, mint a sávelhagyás-figyelmeztetés, a holttérfigyelő, a ráfutásgátló és a hátsó mozgásérzékelő. Az új Volt már tud automatán parkolni és az USA-ban az év második felétől lehet megvenni, bár ára még nincs.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:17
    Permalink

    [i]“már biztosan tud 80 kilométeres elektromos hatótávot”[/i]

    Azért érdemesebb lenne ennél óvatosabban fogalmazni, ugyanis konkrétan most még egyáltalán nem biztos ez, mivel még nincs meg az USA-ban érvényes hivatalos EPA tesztciklus szerinti mérési eredmény. Ráadásul a GM messzeföldön híres a túltáplált marketingosztályáról és a nagyotmondásáról (az első generációs Volt-nál is fölé lőtték az AER-t a propagandában). Másrészről persze biztos tud majd 80 km-t menni egy feltöltéssel, pl. leejtőn, vontatva …, stb.

    Amúgy kétségtelenül jelentős előrelépés műszaki szempontból a második generációs Volt az elsőhöz képest. Az első hatalmas arccal, Prius verőnek indult az eredmény aztán csúfos pofára esés és masszív veszteség lett. A második generáció több területen is javítja az első hibáit – pl. nem igényel már prémium benzint a motor, javult a hatásfok is és ha gyakorlatilag láb nélküli embereknek, de van 5. ülőhely is -, viszont mindezek ellenére a benzinmotoros üzemmód hatásfoka még a 10 évvel ezelőtti második generációs Prius szintjét sem éri el.
    Mindezek ellenére a Volt tulajok általában imádják a járgányukat és akit nem idegesít a gyakori töltögetés, az olyan elektromos autóként tudja használni aminek nem gond néha egy-egy hosszabb út sem.

Vélemény, hozzászólás?