Emissziós normák kijátszásával vádolják a Volkswagent

Fájhat a volkswagenesek feje, autóik a valósnál környezetszennyezőbbek lehetnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Botrány van Amerikában a Volkswagen körül: az amerikai környezetvédelmi szabályok kijátszásával gyanúsítják a wolfsburgiakat.

A Volkswagen olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások - legalábbis ezt állítja az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA). Az EPA szerint az amerikai tisztalevegő-törvény előírásait a 2009 és 2014 között gyártott dízel Volkswagen Jetták, Beetle-k és Golfok, a 2014-es és 2015-ös Volkswagen Passatok, valamint a 2009 és 2015 között gyártott Audi A3-asok sértik meg. Ezek a típusok állítólag a megengedett mértéket akár 40-szer meghaladó mértékben bocsátanak ki nitrogénoxidokat, amelyek súlyosbítják az asztmát és más légúti betegségeket. Az ügyben Kalifornia állam is vizsgálatot indított. A Volkswagen közölte, hogy együttműködik a vizsgálatokkal, de részletes kommentárba nem bocsátkozott.
Az amerikai tisztalevegő-törvény értelmében a rendelkezéseket megsértő gyártó gépkocsinként akár 37 500 dollár büntetéssel is sújtható, így a Volkswagenre kiszabandó bírság elméletileg elérheti a 18 milliárd dollárt. A Volkswagen amerikai eladásainak az európainál jóval szerényebb hányada, ötöde dízel.
Hirdetés
Az EPA szerint az érintett autók nyugodtan, biztonsággal vezethetők, a tulajdonosoknak nem kell azonnali lépéseket tenniük, ám az ügynökség meg fogja követelni a Volkswagentől, hogy térítésmentesen hajtsa végre a szükséges javításokat. Ez tömeges visszahívást vetít előre. Az EPA szerint a Volkswagenekben és az Audikban egy "kifinomult" algoritmus észleli, ha az autók kibocsátás-teljesítményét tesztelik, és ilyenkor kibocsátást csökkentő módba kapcsolnak. A szoftverre elsőként a Nyugat-virginiai Egyetem és a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa hívta fel a figyelmet.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    És ki a fenét érdekel ha a fogalomnak amit használsz nem az a definíciója te selejtgyökér? A zeró emisszió fogalmát – ha nem minősítik, azaz legtöbbször – a kész, akárhogyanis és akármennyi szennyezéssel előálló üzemenyag meglététől számolják te agyhalott! Hány milliárdszor kell még ezt a hülye fejednek elmagyarázni, hogy felfogd?

    Szépen most lenyeled ezt a már sokadik békát és otthon a vonalas füzetedbe leírod ezerszer: zéró emisszió VAN és sheppard többé nem ugat bele olyanba amihez fingja sincs, azaz semmibe sem.
    Ha ez megvan, akkor lekushadva visszajöhetsz bocsánatot kérni! LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    “Azt, hogy attól még, hogy az olajat nem az autóban égeted el, hanem egy erőműben”
    “Az én véleményem szerint mindegy, hogy a kőolajat a motorban égetem el én saját magam, vagy pedig egy erőműben”

    Ezzel azt akartad mondani, hogy teljesen azonos eredményű ha 1 méterre vagy 10.000 méterre kakil valaki tőled? 🙂

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Azt, hogy attól még, hogy az olajat nem az autóban égeted el, hanem egy erőműben, attól még ugyanúgy van emissziója, te Gyökér.

    Az, hogy készen veszel valamit (energiát, ételt, akármit) azt még előtte valakinek elő kell állítania, te Selejt LOL

    Nem érted?

    “Diesel engines have several advantages over other internal combustion engines:
    They burn less fuel than a petrol engine performing the same work, due to the engine’s higher temperature of combustion and greater expansion ratio.[1] Gasoline engines are typically 30% efficient while diesel engines can convert over 45% of the fuel energy into mechanical energy”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine

    És

    “Even though diesel engines have a theoretical fuel efficiency of 75%,[citation needed] in practice it is lower. Engines in large diesel trucks, buses, and newer diesel cars can achieve peak efficiencies around 45%”

    Én még mindig tudok bizonyítékot mutatni.

    Te meg biciklizhetsz tovább, vagy (t)rollerlezhetsz haza anyuhoz LOL

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Látom sikeresen megtetettünk s3000 Inszeminátor fiam! Gyerünk bohóc táncolj még, tudsz te ennél többet is!
    Komolyan mondom ilyen agyatlan hülyét mint te keresve se találok más fórumokon! Te annyira beteges/fanatikus-elvakult/agyatlan droid vagy, hogy komolyan mondom a ez sok sz@r amit kif@sol magadból, az már szórakoztat! Rolfmao 😀
    Ja ezt neked küldöm sok szeretettel, munkásságod őszinte elismeréseként:
    https://www.youtube.com/watch?v=r3iwTi6y6c4
    És a lényeg, leülhetsz fiam, csillagos ötös!

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Inkább azon lenne célszerű elgondolkodni, ha már annyira fontos a környezetvédelem ügye, hogy miért ilyen képmutatóak a Jenki hatóságok??? Téma: Kiotói Egyezmény:
    “A tizenöt évvel ezelőtt megkötött egyezmény keretében közel kétszáz ország vállalta magára, hogy csökkenti a káros gázok kibocsátását, az egyik legnagyobb szennyezőnek számító Egyesült Államok sosem ratifikálta, Kanada pedig tavaly kilépett belőle arra hivatkozva, hogy nem ez szolgálja a klímaváltozás elleni hatékony küzdelmet.”
    http://www.origo.hu/idojaras/20121208-2020ig-meghosszabbitjak-a-kiotoi-egyezmenyt.html
    http://www.globalisfelmelegedes.info/index.php?option=com_content&view=article&id=46:kiotgyezm&catid=39:klpolitika&Itemid=68

    Szegény jenki hatóságok annyira aggódnak a dízelfüst miatt, de másért bezzeg nem. Képmutató szemét bagázs!

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Kb. erre lehetett számítani az éjjsötét koromtirpáktól. Egyetlen megmaradt de már nagyjából szétrohadt alig-alig pislákoló agysejteddel ismét képtelen voltál felfogni még a saját hülyeségedet is, azt meg pláne nem hogy mit mond a másik. Kész van már a videó amivel megint dokumentálod a saját idiotizmusodat? LOL! 🙂

    [i]“a Dízel autók hatékonysága kb 35-55 % körül mozog.”[/i]

    Ebből a 35% az igaz, az 55% az legfeljebb a több emelet nagyságú kétütemű hajómotorokra igaz, az is csak egy szűk tartományban de az soha nem hajt személyautót te gyökér. A 35% is inkább egy felső becslés, mert a fostalicska halálgyár koromdízeled városban/dugóban közelebb van a 0%-hoz, úgyhogy a 35%-odat akár meg is felezheted és akkor kapod meg az átlagot ami a tényleges érték, persze a hozzád hasonló megaidióták a maximális értékkel számolnak ami szinte soha nem fordul elő a gyakorlatban, de arra tökéletesen megfelel, hogy újra és újra mindenki számára tökéletesen bebizonyítsd mennyire ostoba-hülye vagy ehhez a témához is.

    [i]“Ma magyarországon, vagy Európában az előállított villamos energia hány százeléka jön fosszilis forrásból?”[/i]

    És ki a halál műszerét érdekel ez ebben az összefüggésben te szerencsétlen? Ha 0% ha 100% ha bármennyi más a kettő között totálisan lényegtelen mert a “kész” villamosenergiától kezdve számolódik a hülye feljed által felfoghatatlan zéró emisszió pont úgy ahogy a “kész” finomított olajszartól számolják a belsőégésű motoros tragacsok emisszióját is, te agyhalott. Mit nem lehet ebben felfogni b+???

    [i]“Tehát megkérdezem még egyszer: Lehet -e 70-80%-ban fosszilis (plusz atom!) energiából előállított villamosenergiát használó villamos járműveknél ZÉRÓ emisszióról beszélni?”[/i]

    LEHET!!!! Sokszor el is mondtam már hogy hogyan, de túl idióta vagy hogy felfogd koromtirpákkám!

    Ismét leülhetsz, de mostmár nem egyes hanem nullás alá az érdemjegyed! LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency#Diesel_engines

    “Modern turbo-diesel engines are using electronically controlled, common-rail fuel injection, that increases [b]the efficiency [/b][b]up to 50%[/b] with the help of geometrically variable turbo-charging system; this also increases the engines’ torque at low engine speeds (1200-1800RPM).”

    Persze, Wikipedia, nem tudni mennyire hiteles.

    Másik hivatkozás:

    Major advantages[edit]

    “Diesel engines have several advantages over other internal combustion engines:
    They burn less fuel than a petrol engine performing the same work, due to the engine’s higher temperature of combustion and greater expansion ratio.[1] [b]Gasoline engines are typically 30% efficient while diesel engines can convert over 45% of the fuel energy into mechanical energy[/b]”

    https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine

    Azt mondom, amit máshol olvasok, nem én találom ki.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Ők is biztosan csalnak, ez nem kérdés.
    De mielőtt bárki VW ellenesnek gondolna, tudom más gyártó is visszaél. A legszemetebbeket a “prémium” triók között kéne keresni (Merci, Bmw, Audi).
    Itt az EU-ban amúgy is szinte kötelező csalni, hazudni, ehhez jól asszisztál a politika.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Tökéletesen egyetértek Veled! Tudva, hogy a Skoda a VW csoport olcsóbb szegmense, ezért kérdezem, hogy ugyanez a trükk van benne a Skoda, illetve -most, hogy joggal említetted- a Seat diesel autóiban? Ezt valaki megnézi?

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    NA nézd, megint itt a neveletlen sötétzöld tirpák 🙂

    Először is: a Dízel autók hatékonysága kb 35-55 % körül mozog.

    Másodszor: Ma magyarországon, vagy Európában az előállított villamos energia hány százeléka jön fosszilis forrásból?

    Ne fáradj:

    http://data.worldbank.org/indicator/EG.USE.COMM.FO.ZS

    Magyarország ~ 70 %, Németország 81 % fosszilis energiát használ, Okostóni!

    [b]Ja ebben az atomeneriga nincs benne ! BUMMM.[/b] Meglepődtél?

    Tehát megkérdezem még egyszer: Lehet -e 70-80%-ban fosszilis (plusz atom!) energiából előállított villamosenergiát használó villamos járműveknél ZÉRÓ emisszióról beszélni?

    Ja, az energia csak úgy lesz, tudod 🙂 Isten megteremtette a 6. napon a villamosenergiát, ami zero emissziós LOLOLOL

    Ha közvetett módon is, de lesz emisszió. Képmutatás azt mondani, hogy zero emissziós jármű.

    Ajánlom figyelmedbe azt a south park epizódot, ami arról szól, hogy mindenki priust vesz, és iszonyú beképzelt tuskó lesz belőle (ismerős történet?), aztán a saját figjukat is visszaszívják, tüdőre 🙂

    Ja, bocs mindig elfelejtem, hogy te gyalog jársz, mert zero emissziós vagy 🙂 Vagyis az agyad inkább, mert csak marhaságok jönnek belőle.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    “Emellett a német autóipart is hátba szúrták ezzel az olcsó kis trükkel, mivel minden német márkájú járművel kapcsolatban megrendül a bizalom. A Mercedes-nek és a BMW-nek is jóval nehezebb dolga lesz majd a közeljövőben, ha dízelautókat akar értékesíteni. Ez hátrányosan érintheti a magyarországi Audi és Mercedes gyárak termelését is, mivel a bizalom megingása miatt csökkenhet a kereslet, és a világ összes környezetvédelmi hatósága górcső alá veheti a német autókat, lelassítva azok értékesítését”.-frofit7.hu

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Nekem még sosem mérték nyitott motorháztetővel, de azt nyilván érzékelni tudná a rendszer. Ha trükköztek is azt gondolom ennél azért többre futotta a fantáziájukból :).

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Csak a VW és az Audi van jelen az amerikai piacon, így csak ez a két márka érintett. Skoda, Seat ott nincs. De ha továbbgyűrűzik a botrány Európába, lehet baj a Skodákkal is.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Mi újság a VW Diesel motorokkal szerelt Skodákkal? Azokban is fellelhető a cikkben említett trükkös szerkentyű? Van erről bárkinek információja?

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Mennyi ember halt meg és sérült meg világszinten a leállási botrány kapcsán? Ja, hogy csak egy pár? Olvastad az esetekről szóló beszámolókat? Súlyának megfelelően kezeltem.

    Visszatérő esemény nálad ez a bélgáz témakör. Egy nagyrészt férfiak által látogatott autósoldalon hova akarsz ezzel kilyukadni?

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Ez már végleges, hosszú, kemény szívós munkával leküzdötted magad esztelen kempelen meg eszement kopasz szintjére, sőt most sikerült még az ő bányász béka seggük alá is benézned. Nagyon sok tehetségtelen ember böfögéseit olvastam már de te b+ alulról az első négybe gond nélkül beleillesz. 🙂

    Aszongyahogy:

    [i]“És olyan, hogy zéró emisszió nem létezik 🙂 A szén-kőlaj-földgáz-atom, stb nem megújuló energiaforrásokból nyert árammal hajtott úgy nevezett “zéró emissziós” járművek emlegetése pedig képmutatás.”[/i]

    És miért nem létezik, azért mert túl hülye vagy hozzá, hogy felfogd a jelentését és ráadásul ezt még büszkén hirdeted is? Nem akarsz erről is egy videót csinálni? LOL! 🙂
    Van egy nagyon rossz hírem, zéró emisszió márpedig létezik és tudod hol, a valóságban, azaz ott ami számodra teljesen elérhetetlen és felfoghatatlan terület. A te agyhalott, a valóságban szöges ellentétben álló téveszmékben és idiotizmusokban fortyogó világodban teljesen érthetetlen az az elv, miszerint a hasonlót a hasonlóval vetünk össze. És mivel a hígfos belsőégésű motoros katasztrófáknál sem szokták tipikusan az üzemanyag előállításával járó szennyezéseket feltüntetni, ezért a primitív hálóüzatos idegrendszered sehogyan sem képes megbírkózni azzal a trivialitással, hogy pl. az elektromos járműveknél is a legelterjedtebb számolási mód az elektromos áram meglététől számolja az emissziót ami így minden esetben ZERO. Könnyű megjegyezni, mert tökéletesen annyi, mint az IQ-d. LOL! 🙂

    [i]“Az én véleményem szerint mindegy, hogy a kőolajat a motorban égetem el én saját magam, vagy pedig egy erőmű, amiután feltöltöm a villannyal üzemelő verdámat.”[/i]

    Megnyugtathatlak, hogy ezen senki nem is lepődik már meg, hiszen ez a vélemény tökéletesen megegyezik az idiótákéval, hiszen egy kis motorban elégetve valamit átlagosan 20% körüli hatásfokkal és szintén kis hatékonyságú – ráadásul az eltaposni való férgek által kikerült – füstgáztisztítás mellett ami akár néhány méterre okádja a szennyet az emberek tüdejétől az nekik szokott ugyanolyan lenni, mint a 35-40% – a füstgáz hőtartalmának hasznosítása esetén akár 60%-körüli – hatásfokú, és nagy, ipari méretű sokkal nagyobb hatékonyságú füstgztisztítókat alkamazó és a tisztított égéstermékeket akár több tucat vagy 100 km-re kibocsájtó erőműben elégetni ugyanazt.

    Köszönjük, ismét leülhetsz, ismét elégtelen alá!

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Ilyen hír nem járta be a világsajtót csak a legidiótábbak próbálták így beállítani. Az ennél is legaljábbak meg még a mai napig is ezzel kísérleteznek, teljesen sikertelenül.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Tehát, ami lemaradt:

    A VW köcsög, egyetértek, nem volt szép dolog kamuzni.

    Semmiből nem lesz valami -> zéró emissziós paradoxon

    Addig nem fognak elterjedni a megújuló energiára épített technológiák, erőművek, amíg van olcsóbban kiaknázható fosszilis energia. Mert hát, mint tudjuk, a profit szent. Mindent a pénzért.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    http://noemisszio.blog.hu

    Hát, ez egy igen hatásvadász blogbejegyzés volt, és akkor még finoman fogalmaztam 🙂 (amúgy a cikkek fele olyan jóféle komcsizós, fideszezős, stb politikai szardobálás)

    A kis fogyasztás, nagy teljesítmény sajnos úgy tűnik csak ilyen áron kapható. Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az ügy vége.

    És olyan, hogy zéró emisszió nem létezik 🙂 A szén-kőlaj-földgáz-atom, stb nem megújuló energiaforrásokból nyert árammal hajtott úgy nevezett “zéró emissziós” járművek emlegetése pedig képmutatás.

    Az én véleményem szerint mindegy, hogy a kőolajat a motorban égetem el én saját magam, vagy pedig egy erőmű, amiután feltöltöm a villannyal üzemelő verdámat.

    És hogy mikor lehet kicsit közeledni a megújuló energiaforrások felé? Hát amikor már nem lesz mit elégetni! Figyeljetek csak, kezdenek kifogyni (majd valamikor a készletek), egyből mindenkinek kurva fontos lesz a megújuló energia 🙂

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Az a hír is bejárta a világsajtót, hogy a Toyoták nem állnak meg.
    Gondolom azt is ilyen energiával promótáltad.

    Ha az lmp holnap előáll a tehénfing ózont romboló hatásával, azt is a zászlódra tűzöd igaz? Ne vigyorogj, komoly veszély. Mármint a tehénfing.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    én meg remélem, h szgk-ban örökre betiltják ott a rákos traktoros csettegőket. Igen, van bennük potenciál, még jobban fel pumpálni a rákos megbetegedések számát.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Azért mert leírod ezerszer egy év alatt, hogy a németek milyen környezetbarátok az még nem lesz igaz (csak szeretnéd)! Gyerekes és hisztis magyarázkodás, pláne a mostani események után.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Mennyivel szókimondóbb, ha nem egy “autósoldal” ír:

    “[b]kiderült: a Volkswagen autógyár semmibe véve az emberek egészségét, az üzleti és ökológiai korrektség minimális, alapvető elvárásait, gátlástalanul csalt, hazudott, trükközött.[/b]

    A hír immáron bejárta a világ és magyar sajtót is.

    Az ügy lényege, hogy olyan titkos szoftvert telepített dízelüzemű autóiba, amelyekkel nemcsak kijátszhatók a károsanyag-kibocsátási előírások, de például nitrogén-oxidok esetében negyvenszer magasabb a gázolajos Volkswagenek (Passatok, Jetták, Beattle-k, Audi A3-asok) emissziója,[b] ami nyugodtan nevezhető nem csak csalásnak, de tudatos és lelkiismeretlen mérgezésnek, gyilkosságnak is.[/b]”

    [url]http://noemisszio.blog.hu/2015/09/20/volkswagen_csalasbol_jeles_es_ezt_most_mar_le_se_tagadhatjak[/url]

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    “A Volkswagen az ügy kirobbanása óta ideiglenesen felfüggesztette a kétliteres TDI motorral szerelt autók értékesítését Amerikában.”
    Tehát most biztosan nem tudnak mit lépni. Nem csak sakk, de ez már MATT.
    Nem tennék egy fillért se rá, hogy az ideiglenes felfüggesztés nem válik véglegessé. Persze a marketinggépezetet kicsit megmozgatva, majd úgy lesz előadva, hogy egy vadiúj fejlesztés…

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Még két gondolat: azért lássuk be itt nem arzént nyomatnak a vénádba, csak bepróbálkozott egy olyan dologgal a VW amit otthon simán megtehetett. Azért azt se felejtsük el hogy az “otthon”, egy olyan régió ahol a környezetvédelmet még mindig sokkal magasabb szinten művelik, mint a világ bármelyik másik nagy piacot jelentő régiójában.

    És azért ehhez képest nem kicsit volt durvább az amikor a másik mamutgyártó autói elkezdték kinyírni a gazdáikat. Volt mismásolás? Hajaj. Volt beismerés? Kénytelenek voltak. Bünetés is, nem gyenge. És a földön fekvőbe még rúgott egyet a honfitárs beszállíitó a légzsáküggyel… Megérezte a Toyota? Francokat, ugyanúgy veszik a kocsijaikat, mintha nem lett volna egy egész botránysorozat…

    A másik dolog pedig az, hogy bizony mindenki más is bele eshet ebbe a szórásba, most azért van a VW a pellengéren, mert odaát igazából csak a W gruppe nyomult dízellel…

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    …ha ezt tenyleg elkövettek, akkor bünhödni is fognak miatta, nyilvanvaloan. de varjuk ki a veget, meg csak felröppent a hir, varjuk meg, hogy mikor lesz nyilvanos sajtotajekoztato stb stb. stb. Ez a 15-16 milliard Euro nem olyan keves, ilyen esetekben nagy fejek hullanak le….
    De en szivesen beallitanam a markatarsakat is egy Abgasuntersuchung-ra….., legyen az Honda, Kia, BMW, Mercedes, Mazda, Alfa Romeo, vagy Toyota.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Ja, hatalmasat kaszálhatnak a Rockefeller hátterű betegségipar meg a temetkezési vállakozók. Szívből kívánom, hogy legyél te a következő ügyfelük és mihamarabb érezd át ezt a kurva nagy kaszálást! LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Az autógyártás üzlet és nemzeti érdek egyben. Ha te egy autót veszel akkor sok piacon az a legfontosabb az lesz hogy mire lesz homologizálva, mert ennek alapján adózol. Az Európai adórendszerek pedig egyrészt nagyon sokszínűek másrészt erősen protekcionisták. De mondjuk ez igaz a japánra vagy a koreiaira is.

    Itt az a kérdés hogy tilos-e ilyen gyakorlat vagy sem. Ha a CAFE tiltja akkor a VW csúnyán megégetheti magát. Ha nem akkor némi arcvesztés. Mondjuk nem ez lenne az első nagy bukta az USÁban a VW csoportnak…

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Becsapni a hatóságokat szándékosan USA -ban nem fogják tolerálni. Itt xxMd USD bünti lesz kiróva.
    Ez bizony megváltoztathatja a teljes autóipart. Kiderülhet hogy a többi gyártó sem tudja az előírásokat és akkor bukfenc lesz a dizel személy autóknak USA-ban, talán Európában is. Ez minket is érinthet mivel a német autóipar teljesítményétől függ a mi gazdaságunk is.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    A cikk szerint teszteléskor kibocsátást csökkentö üzemmódba kapcsol a szoftver , így értelemszerűen normál üzemmódban továbbra is pöfékeli a közel 40 szeres nitrogénoxidot .Szerinted ez fair játék ?

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Reméljük nem lesz igazad, mivel hatalmas potenciál van még dízelekben, s ha az ottani lakosság is ráérez a dízelüzem előnyeire, akkor hatalmasat kaszálhatnak!

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Pontosan! Ez kb: az a kategória, mint amikor a 2000-es évek elején az autógyárak elkezdték a töréstesztekre történő gyártást. Ez a rendszer hibája, azon kell változtatni, nem pedig képmutatóan bírságolni!

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Azért egy apróságot mindenki vegyen figyelembe: az ICCT egy civil szervezet. Mint a Levegő munkacsoport. Kutatásokat finanszíroznak abból az adományokból amiket kapnak, de azok a kutatások nem hivatalosak. Kb annyira mérvadóak mintha a VW csinálná.

    Minden autógyártó igyekszik megfelelni a szabályozásnak minden országban. Ahogy az átlag kovácsjános is a vizsgára készül az iskolában és nem az életre. Az egy másik játszma,

    Ha kiderül hogy a VW megvesztegette a vizsgáztatókat az csalás. Ha a szabályok tiltják az egyedi motorüzemmódot, akkor az is csalás. De ha mindenben megfelelt a vizsgának akkor bizony nem a VW hibája, ha él a lehetőségekkel. Ha a vizsgára optimalizáltan készíti fel az autóit, és látványos eltérések vannak akkor a vizsgán kell módosítani…

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Borzasztó gerinctelennek tartom a VW-t. Sőt biztos nem csak ők csalnak. Ez csak a jéghegy csúcsa. Másrészt az autótulajok helyébe is belegondolt valaki? Szoftverfrissítéssel “átállítják”, hogy “megfeleljen” az ígért előírásoknak? Simán érezhető kategória lesz az átállítás utáni állapot. Mi lesz akkor ha azt mondja a tulaj: Én nem ezt próbáltam ki? Kérem vissza az árát.
    Palfinger:
    Ne zavartasd magad, hogy sorra dőlnek meg a meleg rekordok a világon. Ne is érdekeljen, hogy soha nem volt még ilyen léptékű és sebességű a felmelegedés a Föld nevű bolygón. A met.hu-t kerüld mint a pestis, mert még szívinfarktusban meghalsz, ha tényeket olvasol.

    Igaz angol, de nagyon hasznos anyag, arról milyen távolságban van a gyár által közölt fogyasztás az gyakorlatban alakultaktól:

    [url]http://www.theicct.org/sites/default/files/ICCT_LaboratoryToRoad_2014_Report_English.pdf[/url]

    47/54 oldalon van egy összefoglaló, hogy melyik gyár mennyit hazudott 2013-ban.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Hát igen, nyilván a környezetvédelem az hülyeség. Én megértem azokat az embereket is, akik azt mondják, hogy ebből csak az állam kaszál egy nagyot, de mégis túlzásnak érzem, hogy egy világban, ahol az autók száma meghaladja az 1 milliárdot ne figyeljünk oda azok káros hatásaira.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    [i]“Ezek a típusok állítólag a megengedett mértéket akár 40-szer meghaladó mértékben bocsátanak ki nitrogénoxidokat, amelyek súlyosbítják az asztmát és más légúti betegségeket.”[/i]

    Miért, ki várt mást a végtelenül elavult ócska koromdízelektől? Ezeket eddig is csak azok az agyatlan és hótsüket 😉 minyonok vették akik szentül hisznek az intelligens mosóporban és minden hasonló moslékban amivel a tök fejüket tömik a reklámok. Ez az alap és ezt tetézte még a tehetségtelen fosvágen a csalásával.
    Egy 18 milliárdos büntit sem lenne rossz betolni a pofájukba, bár ennek inkább az ezerszeresét érdemelnék.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Ott Amerikában nem szívbajosak, feljelentik ők a GM-et, a Fordot vagy a Chryslert is, ha gondjuk van vele…Ez az eset alighanem megadta a kegyelemdöfést a dízelek amerikai elterjedésének.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Nem igazán értem, hogyan ismeri fel a szoftver a szituációt, de ha az okosak azt mondják biztos meg lehet csinálni. A VW konszern járműveiért sosem rajongtam (kivétel az öthengeres quattro 🙂 ), de szerintem sok autó nem teljesíti az előírt (laboratóriumban teljesített) értékeket. Valahogy a valós/életszerű szituációkhoz hasonlóbban kellene mérni ezt és a fogyasztást is. Teljes szabvány átalakítás kellene már, mert a jelenlegi vicc. Ja és sok országban eszerint zónáznak 🙂 .

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Gyárilag megadott fogyasztási adatok jó esetben labor körülmények között születnek, ami nem jelenti, hogy a valóságban is ne lehetne minden körülmény annyira ideális, csak ez viszonylag ritkán fordul elő.
    😀

    Jó ideje már csak mind egymáshoz hasonlítható dimenzió nélküli számokat kezelem ezeket az értékeket, már, ha egyáltalán nézem őket. Engem pl. sosem érdekelt a fogyasztás, amikor lehet s van értelme, igyekszem takarékosan autózni, de ez egy 30 lóerős szörnnyel nem mindig sikerül. 😀
    Arra ott van az olajkályha.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Yea, ismerem az oldalt, két autómnak is vezetem 4 éve a fogyasztását, költségeit.

    Azt hiányolom belőle, hogy nem lehet megadni, hogy arányaiban mennyit mentél különböző stílusban. Ezt az oldal üzemeltetőinek is megírtam.

    Mert most jeleneleg az autók 99%-nak így néz ki a fogyasztása: 33 % város 33% lakott területen kívül, 33% autópálya, stb.

    Én mindig odaírom megjegyzésbe, hogy pl. 70% autópálya, 20 % város + dugók, 10 % lakott területen kívül. Így érezném hitelesnek.

    Persze még mindig jobb, mint a gyárilag megadott fogyasztások 🙂 Lásd ford focus, gyári fogyasztás 4,1 l/100, spritmonitoron meg 6,7 az átlag… De a fiat féle 0,9 literes csodát ne is említsem, ott még brutálabb az eltérés.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    [i]“Én eltörölném az emissziós normákat a dugódíjakat a városok zónára osztását is”[/i]
    Más pedig az adókat törölné el, meg a tízparancsolatot. Így simán, büntetlenül k…..nád más nőjét. Az is beleférne igaz? Ráadásul minden mást is ingyen kapnál.

    [i]“Ha megveszek egy autót én azzal a városba ingyen akarok közlekedni, nem még külön fizetni”[/i]
    Más meg ha megvesz egy drónt, akkor a nappalidban akarok nézelődni….ha vesz egy csomag gumit, akkor a nődet akarja piszkálgatni

    [i]“Szóval én támogatom az emissziós normák eltörlését és a szabad autózást. “[/i]
    Én pedig a netadót támogatom, mert ezzel drasztikusan lehetne csökkenteni a neten terjengő hülyeségeket.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Kár, hogy a beírásodnak érdemben semmi köze a cikkhez.
    Mellesleg valóban hülyeség ész nélkül a normákra hivatkozva kiölni egyes motorokat, főleg úgy, hogy az újak sem egyértelműen jobbak.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    “German Engineering” 🙂

    Voltam még pár éve emissziómérésen.

    Mérik alapjáraton, és mérik úgy 2500-3000-es fordulaton az emissziót. Nyilván ha érzi a szoftver, hogy áll az autó, üresben van, és álló helyben 3000-en pörög a motor, az nem mindennapi használat.

    Amit egy magyar oldal sem ír:


    The device was discovered by researchers at West Virginia University, who notified the EPA and California state authorities. The two authorities investigated further, and after demanding “an explanation for the identified emission problems, [u]Volkswagen admitted that the cars contained defeat devices[/u],” said a statement from the agency.”

    Tehát a VW [b]elismerte[/b], hogy van ilyen cucc az autóikban.

    Remek, jöhetnek a kamu fogyasztási értékekről szóló leleplező riportok is! Nagyon várom, hogy a papíron 3 litert fogyasztó autók a valóságban mennyit esznek normális használattal 🙂

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    “A károsanyag-kibocsátással trükközött, így akár komoly büntetésre is számíthat a Volkswagen. Erre mutattak rá a nyugat-virginiai egyetem kutatói, akik az International Council on Clean Transport (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa) nevű szervezettel dolgoztak együtt.

    A csalás lényege szerintük az, hogy a Volkswagen a kétliteres, négyhengeres dízeleket egy olyan berendezéssel látta el, amely felismeri, ha környezetvédelmi vizsgálatot végeznek az autón. Ekkor beszabályozza a károsanyag-kibocsátást, amely látszólag megfelel a normáknak. A teszt végeztével azonban visszaáll az alapállapot, és alaposan megugranak az emissziós értékek.”forrás-TC.????
    Ha ugy zajlik mint a zöldkártya vizsgálat,akkor csak azt nem értem,hogy a gépsárkány hogyan “érzékeli”,hogy a kipufogójába bedugtak egy szondát és elemzés céljából beindítják a motort.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Mindig hülyeségnek tartottam ezeket az emissziós normákat csak kiölik a nagy motorokat. Már egyre kevesebb a v8 meg a v10. Elektromos meg hibrid meg 1.2 meg 2.0-ás motorok vannak egyre többen.Nem attól fognak a jegesmedvék kipusztulni hogy pár ezer autóba beleraknak v8 és v10es motorokat. Én eltörölném az emissziós normákat a dugódíjakat a városok zónára osztását is. Ha megveszek egy autót én azzal a városba ingyen akarok közlekedni, nem még külön fizetni és ezek miatt tiltják ki sok helyen az autókat is.Mert a belvárosba több a behajtási díj mint mondjuk a külvárosba,de kérdem én milyen alapon? Ez csak egy nyugati példa.Szóval én támogatom az emissziós normák eltörlését és a szabad autózást.

  • 2017.10.28. at 13:03
    Permalink

    Remélem, jól lehúzzák ezt a szemét bagázst! Most biztos jó nagyokat nyelnek ijedtükben – bizony-bizony elúszhat az a világelsőség:) Amúgy is zuhannak odaát a VW-eladások, nem nehéz megjósolni, mi lesz ezután…

Vélemény, hozzászólás?