Múltidéző utód a Puntónak? Egyelőre csak grafikán

Fiat kisautóterv az egykori 600-as sziluettjével

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Obendorfer Dávid neve a retró elemekkel tarkított tanulmányairól lehet ismerős. Fiat 600-as modellje stílusos utód lenne az öreg Puntónak.


A Fiat 600-as jövőre lesz 60 éves. Ő volt az olaszok első farmotoros kisautója, megelőzte a nála kisebb, de nagyobb hírű 500-ast is. Óriási példányszámban fogyott és kisebb testvérével ellentétben nem kéthengeres léghűtéses volt, hanem négyhengeres, pici vízhűtéses motorokkal. Az alap a 633 köbcentis volt, innen kapta nevét, de 843 köbcentiig többféle motorral, többféle néven és több országban is gyártották. Belőle készült az ős-egyterű, a hatszemélyes 600 Multipla és volt persze nagyon komoly Abarth sport- és versenyváltozat is.
Hirdetés


Ezt a szellemiséget ötvözte egy a jelenleg futó Puntónál érdekesebb és divatosabb kisautóban Obendorfer Dávid[/url]. A tervező munkájáról már olvashattak nálunk korábban a BMW kupé tanulmánya kapcsán. Az is erős anyag és a ez a 600-as is megérdemli a figyelmet. A képeken és videón látható Seicento az eredeti 3,2 méternél jóval hosszabb, a mai 4 méteres kisautók közé illik. Megoldásai a ma gyártott 500-ashoz hasonlóvá teszik, de jutott más egyedi elem is, mint a rejtett kilincsek a hátsó ajtónál, vagy a sárvédőív lapított teteje és a sárvédő domborítása, ahogy a szellemi elődön láttuk. A korai 600-asokat idézi az első fényszórók felett elhelyezett irányjelző.

Az 500-as miniautó sikere töretlen, a Fiat az 500L után kihozta az 500X-et is. Bár a gyár nevezéktanába a 600-as így kevésbé illene bele, hiszen már szinte mindent 500-asnak neveznek. Ennek ellenére logikus és szép gondolat a kicsi 500-as egykori nagyobb testvérét újjáéleszteni, csak mostanra már talán kicsit sok a retróelemekből. Obendorfer Dávid formatervezőnek ez a specialitása, de az nem biztos, hogy az olasz gyárnak jó lenne még egy múltidéző modell. Ami viszont biztos, hogy a Punto 2005 óta gyártott harmadik generációját ideje lenne leváltani. Grande Puntóként indult, 2009-ben lett Punto Evo, aztán két éve sima Punto lett, és közben jelentős technikai változások nélkül megöregedett. Hogy tényleg elhagyják-e a még mindig jól csengő Punto típusnevet, arról nincs hír, de a kiszivárgott gyári infók szerint tényleg az 500-asra fog hasonlítani.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?