Névváltással tér vissza a Fiat Tipo

Fiat Tipo névre hallgat a Fiat új kompakt szedánja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez a Tipo már nem az a Tipo! Ötajtós helyett négyajtós karosszériával tér vissza az ismerős modellnév, ám alapjain új ötajtós kompaktot is ígér a Fiat.


Korábban AEgea néven láthattuk a Fiat kompakt szedánját, de a márka úgy döntött, hogy a törökországi bemutatókor írt modellnév inkább csak a projekté lesz, s az Olaszországban formatervezett, részint ott, részint Törökországban fejlesztett, s az utóbbi helyen gyártott kompakt (ám így sem kicsi, 4,54 méter hosszú, ám csak 2,64 méter tengelytávolságú) szedán a márka legsikeresebb, 1989 Év Autója címmel is kitüntetett, ugyancsak kompakt sorozatának nevét viszi tovább. Így lett a Tipo ötajtós... Olaszországban már idén év végén, de a világ további több mint 40 országában, így hazánkban is jövő év elején fog megjelenni. Jövő tavasszal pedig állítólag ötajtós és kombi verzióját is megismerhetjük majd.
Hirdetés

Az alsó-középkategóriában egyre ritkább szedánok között a Tipo (Törökországban továbbra is AEgea) alapjait a Fiat 500 L, illetve 500 X sorozatok adják, motorpalettáján mindössze két benzines (1.4, 95 LE és 1.6, 110 LE), valamint két turbódízel (1.3 Mjet, 95 LE és 1.6 Mjet, 120 LE) lesz megtalálható. Míg az alapmotorok 5, az 1,6 literesek hatfokozatú váltót tartogatnak, opcióként (a dízelhez duplakuplungos, a benzineshez hagyományos) automataváltó is elérhető lesz. Bár a Tipo leginkább - egyelőre nem ismert, de kedvezőnek ígérkező - árával és persze méretes, több mint 500 literesnek várható csomagterével kíván majd hódítani, idővel turbós benzines is várható kínálatába. A Fiat egyértelmű célja lehet, hogy a Brava, Bravo, Stilo modelleknél nagyobb, a Tipóhoz méltó sikert érjen el az elsőként a már látható szedánnal érkező új sorozat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Olyat is linkelj már be, ahol te vitted el a beszélgetést! Na most készíts be Fantát meg egy fazék töltöttkáposztát, mert azoknak a belinkelése eltart majd egy pár napig!:)

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Ez alatt a cikk alatt csalfarómeónyúlszáj vitte el a beszélgetést:

    [i]
    “csalfaromeo
    írta: 3 órája

    “…idővel turbós benzines is várható kínálatába.”

    Kopika/Kempelen, vagy akárhogy is hívnak, ne őröld már föl az idegeinket! Megoldható?:)”[/i]

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Kicsit olyan, mint amikor valaki belép egy helységbe, odahugyozik annak a közepére és leb….sz mindenkit, hogy ők miért nem teszik ugyanezt?
    Beteg elme.

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Nekem itt nincsenek cimboráim, max. pár jó arc, akik képesek pl. megkülönböztetni egymástól két állatot.:) Ez a ti esetetekben nem jött össze, ezek fényében tehát nem meglepő, hogy az “autó” mibenlétéről sincs fogalmatok. Nem baj, kellenek ide amatőrök is – tudod, mint anno a Wolf3D-ben a Beginner-szint:) Mi már Advanced-ben nyomjuk…

    Én legalább találtam jó arcokat, nem saját magammal diskurálok egész nap. A magány nem jó dolog, de belőled(belőletek) valami egész furcsa viselkedésformát hozott ki! Az Autonav-ra kell jönni egy forradalmian új orvostudományi felfedezésért?:):):)

    Az orvosok már a latin nevén agyalnak, mert ilyet még egyikük sem pipált…

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    A debilis tinédzser szellemi szintet bőven hozza, persze alulról! Ne csodálkozz rajta. 😀 Eltérő márka szimpátia miatt már fightot víziónál, s egyéb téveszméit vetíti ki….

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Kempelen vs. Kopasz Fight! :):):) Ez óriási! Tegnap hiányoltam a katarzist, de ma megkaptam! Fetrengek a röhögéstől!:):):)

    Ne izgulj(atok), már úton van a mentő!:)

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Neked lehet, hogy a Renault az “isten”, de nekem biztosan nem a VW. Van “kedvenc” márkám, de az nem a Volkswagen. Számomra a jó autó létezik. Az, ami nekem tetszik, márkától és nációtól függetlenül. Tőlem lehetne a neve Zaporozsec is.

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    “Bocs, ezt tényleg benéztem! :-(”

    És még mennyi minden mást…

    Tudtam, hogy egyszer coming out-olni fogsz. 2015. 10. 13-án eljött ez a nap is.:)

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    “…idővel turbós benzines is várható kínálatába.”

    Kopika/Kempelen, vagy akárhogy is hívnak, ne őröld már föl az idegeinket! Megoldható?:)

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Úgy látom, kezd feléledni a tetszhalott-állapotból a Fiat, kérdés, hogy újra élni fog-e vagy továbbra is zombi marad…

    Valaki komolyan az asztalra csaphatott Torinóban:”A francba, emberek, tényleg nem csak az 500-asból meg a Chryslerből kéne élnünk. Vaffanculo! Csináljunk már valamit!”

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Idézet a cikkből: ” motorpalettáján mindössze két benzines (1.4, 95 LE és 1.6, 110 LE), valamint két turbódízel (1.3 Mjet, 95 LE és 1.6 Mjet, 120 LE) lesz megtalálható.”

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Szépnek szép, de a sikerhez ez kevés lesz, turbós benzinesek nélkül esélytelen. Nem értem hogy miért nem kapja meg a már bizonyított és jól bevált 1.4 t-jet motorokat. Bár lehet úgy voltak vele, hogy a fejlődő piacokra a csóróknak jók lesznek az öreg szívók is. A fő gond ezzel az, hogy a régi atmoszferikus blokkok mellett már a Dacia is kínál modern turbós motorokat!

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Csinos, és a régi-új név is menő. Remélem tényleg lesz belőle ötajtós és kombi, mert főleg az utóbbi, nagyon hiányzik a palettáról, és majd idővel jöhet az Abarth változat is.

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    Jól néz ki, reméljük jobban sikerül az egész történet mint a Brava visszatérése. Az a helyzet, hogy sajnos a Fiat nagyon benézte az elmúlt 10 évet, gyakorlatilag az 500-as tartja el őket, pont mint az őse az 50-es 60-as években. Sajnos ezt az egy modellt leszámítva iszonyatosan eltűnt, beszürkült a márka. Pedig nagy kár lenne érte. Nekem mindig tetszettek a Fiatok. Az 1-es Punto/Bravo idejében jól is ment nekik, de azóta valahogy nem találják önmagukat.

  • 2017.10.28. at 12:19
    Permalink

    A törökök biztos szeretni fogják, ilyenek lesznek majd a TAKSI-k:) A Tipo nem volt rossz a maga idejében, tudtuk róla, hogy ez már nem rohad, és a digit műszerfalas verzió egész futurisztikus benyomást keltett a ’90-es évek elején.

    A babérokat már a Dacia learatta, de azért talán csurran-cseppen valami a Fiatnak is, hogy ne csak a Chrysler észak-amerikai eladásaiból éljen a cég. Én ezt a kocsit a Linea utódjának mondanám, de az Albea nevet is visszahozhatták volna.

Vélemény, hozzászólás?