2,5 literes fogyasztással jön a hibrid Ford C-Max

Ford C-Max Energi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak árammal hajtva több mint 30 kilométert bír a plug-in C-Max, a benzin-elektromos hibridrendszerben tárolt energia összesen közel 900 kilométerre viheti el az autót és utasait.


A Toyota Prius Plust - amerikaiul Prius V-t - vette célkeresztbe a C-Max egyterű plug-in hibrid változatával a Ford. A tengerentúlon ősszel piacra kerülő típust minden szempontból a japán etalonhoz mérik, és büszkén jelentik, hogy sok szempontból sikerült megelőzniük a kategóriateremtő rivális duzzasztott változatát. Az autó 32 kilométernél nagyobb elektromos hatótávja például közel duplája a plug-in Priusénak, és 880 km-es kombinált hatótávjával is felülmúlja a japán konkurenst.
Hirdetés
Bár nincs nagy jelentősége, a C-Max elektromos végsebesség terén is lenyomja a Priust, gyárilag kalkulált kombinált fogyasztása pedig 2,5 l/100 km körül alakul, ráadásul úgy, hogy a rendszer összteljesítménye 188 lóerő, 25 995 dolláros (kb. 7,6 millió forint) alapárával pedig mintegy 1300 dollárral olcsóbb, mint a Prius V. Műszerfalának kialakításával is igyekeznek új utat kitaposni: a hagyományos, kerek sebességmérő órát két oldalt két LCD-képernyő veszi körül, a jobb oldali képernyő EcoGuide kijelzésén zöld levelek növekedése jelzi, mennyire vezetünk hatékonyan, míg a bal oldali képernyőn tűnnek fel a Brake Coach javaslatai, mely segít a regeneratív fékezésben rejlő lehetőségek minél ügyesebb kihasználásában, és ezáltal maximalizálja a hatótávot.
Tekintve, hogy a Valenciában gyártásba kerülő C-Max Energi a sima Hybrid kivitellel együtt már jövőre piacra kerül Európában, feltételezhető, hogy a szeptemberi Párizsi Autószalonon is megtekinthetőek lesznek az újdonságok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 19:56
    Permalink

    Kíváncsi vagyok mikor jutnak el az elektromos autók arra a szintre, hogy városi közlekedésre más elég a töltés, és városon kivül egyszerűen utánfutó vagy tetőcsomagtóként teszem fel a benzinmotoros bővítőt.
    Tehát ha a nagymamához megyek, akkor felkapcsolok egy utánfutót (vagy vonóhorgon lógó dobozt), bedugom, és máris mehetek soros hibridként.
    Másik verziója, mikor nem az akkucellát teszik cserélhetővé, hanem fiókszerűen kihúzom a motort a kocsi seggéből, használhatom csomagtartónak, vagy betehetek extra akkukat.

Vélemény, hozzászólás?