Visszaveszi autóit a Tesla
Garantált áras használtautó-programot indít a Tesla
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A villanyautóktól árukon túl két dolog, a hatótáv és az értékvesztés tartja távol a vevőket, a Tesla mindkét méregfogat ki kívánja húzni.
A Tesla a 390-502 kilométeres hatótávú Model S által már megcáfolta azt, hogy egy villanyautónak korlátozott hatótávja lenne, most pedig újabb nagy dobásra készül, a villanyautók jelentős értékvesztésétől félő vásárlókat nyerné meg garantált áras használtautó-visszavásárlásával. A program persze nem csupán a vevők megnyeréséről szólna, extra profitot hozhat a cégnek.
Korábban a cég elnöke, Elon Musk maga is ígértetett tett az autók visszavásárlására, de azt azért nem az amúgy 10 milliárd dolláros vagyonnal rendelkező cégtulaj fogja megtenni.
A Model S vásárlóinak a Tesla bizonyos finanszírozási feltételek esetén eddig is szerződésben garantálta az autó visszavásárlását három év után a vételár 43-50 százalékán, amit a 3 éves német luxusautókéhoz igazítottak. A Tesla autóiból még nem nagyon indult be a használtautó-forgalom (nálunk is szinte új modelleket hirdetnek az eladók), így viszonylag kevés piaci információ áll rendelkezésre, de az első jelek arra utalnak, hogy az autók értéke magasabb lesz a garantált visszavásárlási összegnél. Várhatóan 2016-ban indul majd el a program, amelynek lendületet adhat majd a Model X SUV jövő évi megjelenése, azaz lesz mibe átülni a Model S-ből.
Nem vitás, hogy a Tesla nem csupán a vevők megnyerésére, a magasabb példányszám elérése érdekében, hanem további üzleti céllal indítja használtautó-programját. Az Egyesült Államokban az autókereskedők szakmai képviseleti szervezete, a National Automobile Dealers Association adatai szerint a használtautó-kereskedők 2013-ban 12 százalékos haszonkulccsal dolgoztak, háromszorosával az új autókat értékesítő szalonokénak. A Tesla viszont becslések szerint akár 6-10 ezer dollár nyereséget is elérhet minden egyes eladott használt Model S után, ami még az újonnan értékesített autóinál jelentkező profitot is messze felülmúlja. A használtató-forgalmazás komoly bevételi pluszforráshoz juttathatja a Teslát, amely 11 éves fennállása alatt csak egyetlen nyereséges negyedévet tudott felmutatni, és még nem volt nyereséges teljes pénzügyi éve. Az idei második negyedévet a Tesla minden eladási rekord ellenére is 62 millió dollár veszteséggel zárta a magas kutatási-fejlesztési költségek miatt. A cég számításai szerint ez persze bőven vissza fog jönni az elkövetkező években, részint a használtautó-program által.
[url]http://www.portfolio.hu/vallalatok/autoipar/teslat_szeretnel_ez_a_ket_abra_elveszi_a_kedved.208522.html[/url]
😀
Elég baj ez neked.
Mivel neked még életedben nem volt igazad ezért nem kell izgulnod ezen sem. Ha meg büdöset érzel arra a legjobb gyógyír ha becsukod a szádat esztelen kempelen.
Öhöm, vajon mind a közel 30-40 ezer autót visszavásárolják amit a tesla eddig legyártott? Csak hogy helyén kezeljük a jelenséget… 🙂
Igen, bocsánat, a képalában hibásan volt, felette a szövegben helyesen, illetve most már mindkét helyen úgy.
“az mondjuk több mint kérdéses, hogy vajon a Model X után alternatíva lesz-e a SUV a villanylimó vásárlóinak”
Tehát a Model S után?
Ne legyen igazam, de nekem ez az egész ügy bűzlik.
Miközben a nyeretlen klaviatúrahuszárok, s3000-el az élen a nyálukat csorgatják, aközben valami eget rengető disznóság készülődik.
De kivételesen nagyon szeretném, ha tévednék.