Genfből jelentjük: Ferrari FF

Genf 2011: Ferrari FF - Ferrari Four

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy Ferrari pirosban az igazi, ám a maranellóiak standján ezüstben is pompázó 612 Scaglietti-utód, az FF erre alaposan rácáfolt. Nem véletlenül.

Bár Enzo Ferrari kedvenc színe a Blu Pozzi kék volt, egy Ferrari szinte kizárólag pirosban létezik a hétköznapi ember fejében. A Genfben világpremierrel debütált Ferrari FF - vagy teljes nevén Ferrari Four - azonban már a színével is jelezte, hogy Maranellóban komoly változások mennek végbe. Ugyan a saját stand fő helyén ezüst, a formatervező Pininfarina területén pedig fehér fényezéssel kiállított új típus a 612 Scaglietti hivatalos utódjának tekinthető, mégsem ez a legfontosabb jellemző. 2+2 üléses Ferrari szép számban készült már eddig is, ám az FF az első, amelyik közvetlen befecskendezéses V12-es motort, start-stop rendszert (HELE), és ráadásként 4x4 hajtást kapott, és az sem mellékes, hogy az utastér négy teljes értékű férőhelyet kínál, míg hátul 450, bővítés után 800 liternyi poggyásznak jut hely. Az autó méretei impozánsak. A teljes hosszúság 4,9 méter, a tengelytávolság 10 milliméter híján 3 méter (!), és mindehhez a magasság nem éri a 140 centimétert.
Amíg a karosszéria arányainak megszokásához némi idő kell a közönség részéről, addig a menetteljesítmények csípőből hozzák a Ferraritól elvárható magas szintet. A 6,3 literes, 65 fokos GDI V12-es 660 lóerőt és 683 Nm forgatónyomatékot présel ki magából, és nem akárhogyan: alapjárathoz közeli, 1000 1/min fordulatszámon már 500 Nm a nyomaték. A váltást hétfokozatú, duplakuplungos F1 automata szerkezet végzi, és hiába közel 1,9 tonna az FF menetkész tömege, 0-100-ra 3,7 másodperc alatt gyorsul, és egészen 335 km/óráig bírja szuflával. Mivel a HELE rendszer ebbe a modellbe is belekerült, a gépmonstrum étvágya akár 15,4 liter/100 km átlagra is leszorítható, és önmagához mérten a 360 gramm/kilométeres szén-dioxid kibocsátás sem rossz eredmény. A fedélzeten a szokásos minőség fogadja az utasokat, mindent a legfinomabb bőr borít, és ha valakinek nem lenne elegendő a V12-es nyújtotta hangélmény, akkor 1280 wattos audio-rendszeren élvezhető a zene, vagy éppen a DVD mozi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?