Genfből jelentjük: Volkswagen Bulli Concept

Genf 2011: Volkswagen Bulli

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első generációs Transporter személyszállító változatának Bulli volt a beceneve, és ezt kapta meg a Genfben kiállított Volkswagen tanulmány is - de csak nosztalgiából.


Bár a Bulli név miatt sokan azonnal párhuzamot vonnak a régi Volkswagen Transporter személyszállító kivitelével, jegyezzük meg, hogy a Bulli Concept nem a Volkswagentől egyébként nem idegen mirobuszos vonalon halad. Négy méteres hosszával a tanulmány arra a területre fókuszál, ahol az Opel Meriva, és hamarosan a Ford B-Max mini-egyterű kezd el focizni, de a 3+3 üléses elrendezéssel a VW bemutathat egy újabb vezércselt az ellentétesen nyíló hátsó ajtó, illetve a B oszlop merésznek tűnő mellőzése után. A hajdani kisbuszra maximum a kettős fényezés, no és persze a hatalmas embléma emlékeztet, az utastérben a kétküllős, fehér betétes kormány, valamint az egyetlen mögé helyezett műszerblokk ad okot némi nosztalgiázásra, míg a 21. századot az Apple iPad és az amerikai Fender által tervezett audio rendszer képviseli. A 2001-es Microbus projektből nem lett semmi Wolfsburgban, ám ahogy hallani lehetett, a Bulli más szándékkal jött létre, és a formai hasonlóságok miatt nem lenne helyes arra gondolni, hogy eleve kudarcra van ítélve. Mindenesetre az elektromos hajtáslánc (83 kilowattos villanymotor, Lítium-ion akkumulátorok, kb. 300 kilométeres hatótávolság) nem arra utal, hogy rövid időn belül az utcára kerülhet a szériaváltozat, azonban ne feledjük, hogy a Volkswagen több olyan korszerű, nem túlzottan nagy helyigényű erőforrással is rendelkezik (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 CR TDI), amellyel gond nélkül mozgatható lenne a jármű.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?