306 lóerővel megy Genfbe az Audi RS Q3 kompakt SUV

Genfben debütál az Audi RS Q3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Soros öthengeres motort kap az Audi másfél évvel ezelőtt érkezett kompakt szabadidő-autója. A Q3 csúcsmodelljeként a 2,5 literes turbó 306 lóerőt ad.

Míg tavaly, a Pekingi Autószalonon még csak koncepciómodellként állította ki a Q3 RS változatát az Audi, idén márciusban, a nagy genfi seregszemlén már kész, várhatóan ősztől rendelhető termékként fog bemutatkozni az Audi RS Q3.
A 2011 nyarán debütált, tavaly általunk is tesztelt Q3 az RS csúcsváltozattal a TT RS-ből ismert 2,5 literes, soros öthengeres turbómotort 306 lóerővel és 420 Newtonméter, 1500 és 5200 1/perc között folyamatosan rendelkezésre álló nyomatékkal kapta meg. Váltója 7 fokozatú DSG, az Audi nyelvén S tronic (dupla kuplungos robot).
Ezzel a kompakt SUV 5,5 másodperc alatt futja a „százas” sprintet, végsebessége 250 km/órára korlátozott, míg kombinált fogyasztási értékét 8,8 l/100 km-nek ígéri az Audi. A hajtás quattro modellhez illően természetesen mind a négy kerékhez megy, pontosabban csak mehet, ugyanis a keresztmotoros Q3 nem az állandó osztást adó Torsen, hanem a hátsóknak csak az elsők kipörgésekor nyomatékot adó Haldex differenciálművet kapja. Az elektromosan vezérelt lamellás kuplung mai szokás szerint az egyébként sportmódot is kínáló vagy akár teljesen ki is iktatható ESP-től is kap jeleket, így igyekszik még az első kerekek tapadásvesztése előtt bekapcsolni a hátsó hajtást.

Az RS Q3 nem csak hajtásláncával különbözik a többi Q3-tól, futóműve (és ezáltal karosszériája) 25 mm-rel ültetett, féktárcsái növelt méretűek – elöl hűtöttek – és 8 dugattyús féknyergekkel szorongatottak. Noha a tömegelosztáson – egyebek mellett az akkumulátor csomagtérbe helyezésével - sokat dolgoztak a mérnökök, az 1,73 tonnás önsúly azért nem feltétlenül teheti sportossá az izmosított Q3-ast.
Kívülről azonban bőven van optikai arzenál a sportosság érdekében: egyedi 19, opcióként 20 colos alufelnik, matt alumínium tetősín, hasonló tükörház-borítás, mélyre húzott, hátul – mily meglepő – diffúzoros, dedikált lökhárító és tetőspoiler különbözteti az RS-t. Belül alcantara és bőr borítású sportülések, átrajzolt, szürke hátterű, fehér számokat író, az aktuális tempót vagy a fordulatszámot a mutató végén piros pöttyel mutató műszerek és vágott aljú bőrkormány adja az RS-érzést a temérdek alumíniumbetéten túl.
Hirdetés
Aki rágerjedne az RS Q3-ra, 54 600 eurós, mintegy 16 millió forintos alapárra számíthat, és vélhetően ősztől, a jövő téli szezonra rendelheti majd meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?