Genf 2012: Bepipult a Mini Countryman
Genfi Autószalon: Mini Countryman John Cooper Works
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb JCW-változatot mutat be a Mini a Genfi Autószalonon: a Countryman John Cooper Works 218 lóerővel támad.
A Dakar-gyÅ‘ztes és a WRC-ben is vitézkedÅ‘ Mini Countryman crossover az elsÅ‘ John Cooper Works All4 összkerékhajtással és automata váltóval, utóbbi opcionális, szériában szintén 6 fokozatú manuális jár. A motor a jól ismert 1,6 literes, kettÅ‘s leömlésű turbós (közvetlen befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel), viszont a 184 lóerÅ‘s és 240 Nm-es Cooper S erÅ‘forrását addig reszelték szÃvó- és kipufogóoldalon, addig ügyködtek a töltÅ‘levegÅ‘-hűtÅ‘vel és a vezérlÅ‘elektronikával, mÃg ki nem hoztak belÅ‘le 218 lóerÅ‘t 6000-es percenkénti fordulaton, illetve 280, átmenetileg 300 Nm-es nyomatékot 2000 és 5600 között.
A 10 mm-rel ültetett, feszes hangolású sportfutóművel, komoly fékekkel, 18 colos alufelnivel és egyéb optikai kiegészÃtÅ‘kkel ellátott, "sportos" go-fast csÃkozású Countryman JCW 7 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 225 (automataként 223) km/h, miközben vegyes üzemi fogyasztása 7,2, automatával 8 l/100 km. A kéziváltós stop-start rendszerrel, s a kapcsolás esedékességét jelzÅ‘ berendezéssel segÃt spórolni.
A Mini utcai raliautója hétféle szÃnben, kontrasztos tetÅ‘vel és tükörházakkal, négy- vagy ötszemélyes, egyedi utastérrel lesz rendelhetÅ‘. SofÅ‘rje, ha épp nem stÃlusidegenül takarékoskodna az üzemanyaggal, a Sport gomb megnyomásával élesebb gázreakciót, közvetlenebb kormányt, morcosabb motor- és kipufogóhangot élvezhet aszfalton, de akár ugye könnyebb terepen, murván is száguldozva, magát minden bizonnyal WRC-pilótának gondolva.