310 lóerő, hátsókerék-hajtás, 1,1 tonna. Van még kérdés?

Ginetta G60: középmotor és hátsókerék-hajtás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mustang V6-os szívómotorja 310 lóerővel hajtja az 1100 kg tömegű sportkocsi hátsó kerekeit.

Több mint húsz év elteltével ismét középmotoros sportkocsival állt elő a Ginetta.
A 68 ezer fontos (24 millió forintos), mindössze ötven darabos szériában épített G60 nem teljesen saját fejlesztés, a gyártó a tavaly megvásárolt brit Farbio GTS nevű autójának átalakított változatát kínálja saját márkanév alatt. A Ginetta garforthi gyárában jelentősen átdolgozták a karbonszálas karosszériát, a vázat és a hajtásláncot, így született a Ginetta G60.
Bő négyszáz kilogrammot faragtak le az alapmodellből, így a G60 alatt 1100 kg-ot mutat a mérleg. Kidobták a szervokormányt, a fékszervót, az elektromos segédleteket és az egyéb kényelmi felszereléseket, miközben a karosszéria-elemeket megerősítették és némileg átformálták. Áttervezték a felfüggesztéseket, azok bekötési pontjait és a fékek elhelyezését is, viszont kitartottak a Farbio által annak idején kiválasztott 3,7 literes V6-os Mustang szívómotor mellett, mely 310 lóerejével egyébként a cég G55-ös típusát is hajtja.
A motorerő hatfokozatú Ford váltón és Quaife differenciálművön keresztül éri el a hátsó kerekeket. A Farbio négyzetes profilokból kialakított alvázát acélcsövekből készített szerkezetre cserélték, ezáltal sikerült fokozni az autó merevségét.
Az erős motorral hajtott könnyű sportkocsi a gyári bejelentés szerint 4 másodpercnél rövidebb idő alatt éri el a 100 km/h-t, végsebessége pedig 265 km/h környékén alakul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?