Már gyári képeken, de még maszkolva az új Opel Insignia

Grand Sport utónévvel érkezik az Opel Insignia második generációja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még elődjénél is nagyobb, csaknem 5 méter hosszú a második generációs Opel Insignia, ami már Insignia Grand Sport néven, jövőre érkezik.


Új dizájnvilágot hozott 2008-ban az Insignia, az Opel azóta is azt a vonalat követi. 2009-ben az Insignia, idén az Astra K nyerte az Év Autója díjat. Részleteivel az új Insignia Grand Sport is az Astrára fog emlékeztetni, a fejlesztés utolsó fázisánál tartó, még csak maszkoltan mutatott autó ugyanakkor érezhetően Insignia maradt. Ahogyan nevébe is bekerült a Grand szó, méretei valóban nagyobbak lettek. A még csak ötajtósként látott újdonság elődjét 5,5 centivel túlnőve már csaknem 4,9 méteren nyújtózik, tengelytávja 9,2 cm plusszal már 2,83 méter. Ugyanakkor ahogyan az Astra, úgy az Insignia is fogyott, az azonos teljesítményű verziók átlagosan 175 kilogrammal könnyebbek a korábbiaknál.
A szériakész modellként csak jövőre, a márciusi Genfi Autószalonon debütáló új Insignia egyik legfontosabb ütőkártyája növelt mérete, tágasabb utastere lesz, de a Sport szó sem véletlenül került bele az elnevezésbe. Bár az Insignia eddig is a középkategória élvezetesebben vezethető tagjai közé tartozott, az új nemzedék még jobb vezetési élményt ígér. Akik már kipróbálhatták a prototípusokat, azok sokkalta élénkebb, közvetlenebb kormányzásról számoltak be. Teljesen új a padlólemez, a futómű elve változatlan, részletei mind újak, opcióként továbbra is lesz adaptív és hangolható csillapítás, természetesen frissítetten. A benzinmotorok mind turbósak, 1,5 és 2,0 literesek lesznek, utóbbi akár 250 lóerővel, nyolcfokozatú automataváltóval és oldalankénti nyomatékszabályzós összkerékhajtással. Dízelből valószínűleg csakis a szentgotthárdi 1.6-os fog szerepelni, az viszont 110-170 lóerővel.
Hirdetés

Az Insigniában alapvetés, hogy az aktuális Astrából ismert össze extra elérhető lesz, azok is „extrázva” természetesen. Így az IntelliLux LED Mátrix fényszóró már 16 diódával játszik. Távolságtartós tempomatot, holttérfigyelőt, aktív sávtartót, azaz önvezető funkciókat egyaránt várhatunk, négyajtós karosszériát viszont már nem, az Insignia Grand Sport csakis ötajtósként érkezik. Illetve jön persze majd kombiként is, de egyelőre nem tudni, hogy a mostani Sports Tourer, vagy netán Grand Tourer néven.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?