0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volt vihar, de nem mosta el a Lóerők Éjszakáját

Gumi égett, eső esett a Lóerők Éjszakáján

Drift GP Hungary·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szombaton rendezett Lóerők Éjszakáján épp a döntő csaták előtt óriási vihar kerekedett a tököli reptér felett. A győztes kvalifikációjának köszönheti címét.

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

A várakozásoknak megfelelően idén is több ezer ember volt kíváncsi hazánk egyetlen tököli éjszakai autós rendezvényére, a Lóerők Éjszakájára, ahol a viszontagságos időjárás ellenére három szakág − a drift, gymkhana és a gyorsulási versenyek − szerelmesei gyűltek össze. A meteorológusok nem vicceltek, esővel fenyegettek, s valóban bejött számításuk, éjfél előtt nem sokkal villámverések közepette leszakadt az ég, ami a rendezvény végét is jelentette egyben. A grandiózus végkifejlet ellenére a nézők elégedetten térhettek haza, ugyanis az események sokasága látványban újra meggyőző volt.

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

A esemény szervezői kitettek magukért, mivel a kietlen tököli reptéren több napos munkával hatalmas komplexumot építettek fel. Ezúttal a driftpálya is jóval hosszabb volt az átlagosnál, ráadásként ezúttal ellenkező irányban kellett teljesíteni a technikás, közepes tempójú nyomvonalat. A kvalifikációs eredményeket a bajnokságot vezető Lakatos Zoltán, alias Lakyboy teljesítette a legjobban. A Drifting.hu kérdésére az éles körök befejezése után csupán annyit mondott: „nem volt rossz, átlagos kört mentem, de állítólag kintről jól mutatott”. Az általa hajtott pickup V8-as ereje kicsit meggyengült, viszont az előző futamon rakoncátlankodó féltengelyek, speciális versenyalkatrészekre lettek cserélve, melyek jól vizsgáztak. A selejtező 2. és 3. helyét a Zentai Drift Team bérelte ki magának. Az egyedi építésű hátul hajtókaparó Ford Focusszal versenyző Zentai Sándor nagyon élt a pályán, tüsszögős, csattogós, lángokat okádó versenyautója pedig a nézők egyik nagy kedvence volt. Testvére, Zentai Attila is rajthoz tudott állni, idén első alkalommal és rögtön egy kvalifikációs harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet.

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

A tavalyi bajnok Tóth Géza sajnos továbbra is küzd a technika ördögével. A nemrégiben beszerezett Toyota Soarer most is hamar feladta a küzdelmet, ráadásként a tartalék E36-os BMW-nek is akadtak problémái. A kvalifikációban a 14. helyen végzett, a páros küzdelmek során pedig épp Zentai Attila búcsúztatta rögtön a legjobb 16 között.

Meglepetésre az amúgy jól teljesítő Lakatos Zoltán is kiesett az első páros küzdelmek során. A második körben hibázott Galacs Gábor ellenében, így a folytatásban csupán az égiekben bízhatott, hogy bajnoki elsőségét ne háborgassa senki. Talán meghallgatták imáit, mivel az eső váltakozó intenzitással viccelte meg a pilótákat. A pálya megvilágítását pedig a nagyteljesítményű reflektorok mellett stroboszkópként beillő villámlások is segítették. Szükség is volt rá, mivel Varga Tamás „Puci” besokallt Szili Krisztiánnal vívott csatájában és az egyik világítóoszlopot kidöntötte. A technikai szünet azonban épp kapóra jött a Gymkhana szakágban jeleskedő versenyzőknek, rögtönzött bemutatójukkal az eső elálltjával igen gyorsan füstbe borították a nézőteret. A Top16-os küzdelmek egyik kiemelkedő csatáját Zentai Attila és Szántó Nikolett vívta a Z4-es BMW-vel. Csupán többszöri visszahívás után dőlt el, hogy az „erősebbik” nem képviselője készülhet a folytatásra. Niki tőle szokatlan agresszióval támadta ellenfelét és elől haladóként sem spórolt a szögekkel. Bár egyelőre nem került kihirdetésre a Federal különdíj, de akár esélyesként is felvetődhet Niki neve a bírák elméjében.

A legjobb 8 páros csatái is bővelkedtek izgalmakban. Szili Krisztián higgadt kiegyensúlyozott teljesítménnyel tovább menetelt egészen az elődöntőkig. Varga Tamás „Puci”, majd Galacs Gábor kiverésével a döntőbe jutás párharcát is megnyerte Zalabai Zsolt ellen. Pedig Zsoltnak sem voltak kis trófeái: a nitrós E36-al versenyző Grózinger Zsoltot, majd a tavalyi Gymkhana bajnokot Zahuczki Zsoltot búcsúztatta. A másik ágon Zentai Sándor, Niki látványos csatában kiverését követően, elvérzett a Hell Racing Team versenyzője György Szilveszter ellen. Követőként túlzottan ráautózott az utolsó kanyarban, a sebességkülönbség hatására pedig nekiment és kizökkentette Szilvesztert, ami mindkettőjük beforgását eredményezte. A vesztes csatát követően Sanyi testvére Attila vehetett revansot, aki a negyeddöntő előtt az egyre jobb formában versenyző Smidéliusz Bálintot gyűrte le. A Zentai csapat visszavágója jól sikerült, mivel Attila az ismét szakadó esőben nagyon meggyőzően és szinte hiba nélkül tudott fölényt kovácsolni György Szilveszter ellen.

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 3. futam végeredménye

  1. Zentai Attila – Ford Sierra
  2. Szili Krisztián – BMW E30
  3. Zalabai Zsolt – BMW E30
  4. György Szilveszter – BMW E30
A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A harmadik és az első két hely sorsa csata nélkül dőlt el, mivel az egyre fokozódó vihar miatt a szervezők félbeszakították a versenyt, magyarán a kvalifikáción szerzett pozíció lett a végleges. Rövid idő alatt tombolni kezdett az időjárás, hirtelen bokáig érő eső zúdult a pályára, ami lehetetlenné tette a folytatást. A hazai drift század első hatalmas viharát is túlélte a mezőny, illetve a közönség, a végig kitartó nézőknek pedig egy óriási RESPEKT jár. A szervezők úgy vélik, hogy a Drift sportág ismét bizonyított Magyarországon! Egyértelműen helye van a technikai sportok között, és idehaza a rallycross mellett manapság az egyik legnépszerűbb autós szakágként lehet rá tekinteni. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a RabócsiRingen folytatódik Máriapócson július 8-án, mely villanyfényes döntőkkel kerül megrendezésre.

A díjkiosztó − az eső miatt − elmaradt, ezért arra ezen a héten csütörtökön, kerül sor, helyszíne még kérdéses, a drifting.hu oldalán két lehetőségre, a budapesti Hősök terére, illetve a máriapócsi RabócsiRingre lehet szavazni.

Ez is érdekes lehet:
 

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (170 LE) AWD teszt

Már hét éve kapni, mégsem untuk meg. Az Opel Insignia ma is érdekes és jó is, pláne Country Tourerként...

BMW M3 DKG teszt 

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a...

Piaci körkép: mennyibe kerülnek a kilencvenes évek végének kupéi?

Nem, nem törött, csak ma már relatíve olcsó. Akár egymillió forintért is meg lehet kapni a kilencvenes...

Piaci körkép: prémium kompaktok 2,5 millió forintig

Te mit vennél egy új alap kisautó árából? Van, aki csakis valami használt prémiumot. Mit tud...

A Dodge nem győz eleget gyártani a 717 lóerős Hellcat V8-asból

Amerikában csökkenő tendenciát mutatnak az üzemanyagárak, így nem csoda, hogy sláger lett a világ...

X-Tomi elkészítette az Alfa Romeo Giulia eddig nem látott változatait

Az Alfa Romeo kupét és kombit nagy valószínűséggel fog készíteni az Giuliából, de a kabrió és...

Közel 700 lóerőre húzták fel az RS6 Avant teljesítményét

A legtöbb tunercég általában azt gondolja, hogy erőből sohasem elég. Így voltak az Audi RS6 Avant...

Talisman néven jön a Renault Laguna utódja

A franciák elvetik a ferdehátú kialakítást, a Talisman a Lagunánál nagyobb és cégautósabb karakterű...

Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT teszt

Mire elég a 175 lóerős dízel hatgangos automatával? Megéri-e az összkerékhajtás a családi kombinál...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Ogre84 írta: 2012 június 13., szerda 08:45:06

Engem zavart, hogy nem lehetett belátni az egész pályát. A lelátó kevés volt, kivetítő pedig nem volt. Tekintve a nézők és a támogatók számát, szerintem illett volna kicsit többet ráfordítani.
Az időjárásért kár, pont a vihar elején mentünk el, ezek szerint nem maradtunk le semmiről. Ez volt az első drift verseny, amin kint voltam. Tetszett, bár néha kissé lelassult a verseny, sok volt a szünet.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

BMW M3 DKG teszt 

Öröm és boldogság - BMW M3 teszt Videó

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a helyét, de akkor az igazi, amikor toljuk neki.


SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI DLX Plus automata teszt

Mennyire távoli a Tivoli? Teszten a SsangYong Tivoli

Felveszi-e a versenyt a koreaiak új crossovere a szegmens többi szereplőjével? Elég-e az 1.6-os benzines automata váltóval? Tesztünkből kiderül.


Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT teszt

Nagycsaládos, sportos, utazós - Mazda6 Sportkombi teszt

Mire elég a 175 lóerős dízel hatgangos automatával? Megéri-e az összkerékhajtás a családi kombinál? Tesztünkből ez is kiderül.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW M3 DKG teszt 

Öröm és boldogság - BMW M3 teszt Videó

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a helyét, de akkor az igazi, amikor toljuk neki.


BMW X6 30d teszt

Új köntösben a vaddisznó - BMW X6 teszt

A bajorok legújabb, legnagyobb, sportos kupé szabadidő-autóját a márka egyik legnépszerűbbjének számító 30d motorjával teszteltük.


BMW i8 teszt

Élmény a javából! BMW i8 teszt Videó

Háromhengeres benzinmotorral és szintetikus motorhanggal is hatalmas élmény a BMW i8. Aki vezette vagy akár csak hallotta, vigyorgott, mint a vadalma.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


BMW 428i xDrive Gran Coupé teszt

Összkerékhajtással vallott a BMW 4-es Gran Coupé Videó

A BMW ismét egy új modellel bővítette kínálatát, amely leginkább a 4-es Coupé és a 3-as GT tulajdonságait hordozza. Az eredmény egy sportos és egyben praktikus autó lett.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az első félév újautó-eladásai: enyhe növekedés, vegyes kép

Félidő: továbbra is az Opel a vevők kedvence

2 napja – Sztori

Továbbra is növekedésben van az újautó-piac, a legtöbb személyautót értékesítő Opel veszített piacrészéből. Nyakában a Skoda.


Újabb ráncfelvarrást kapott a Peugeot Partner

Partner a szállításban - megújult a Peugeot Partner

3 napja – Újdonság

A régi értékeit és előnyeit megőrizve frissült a Peugeot Partner. Az új külső mellett technikai újításokat is kapott a kishaszonjármű.


Utánajártunk, hogy miként válhat valakiből profi autóversenyző

Belőled is lehet Vettel vagy Hamilton

6 napja – Sztori

Manapság egyre nagyobb teret hódít magának a hazai autósportban az utánpótlás-nevelés. Megmutatjuk, hogyan indulhat el bárki egy sikeres autóversenyzői karrier felé.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 320d Touring 6 sebességes!Digit klíma!

BMW 320d Touring 6 seb...

Ár: 1.429.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 3-AS SOROZAT 330d Touring (Automata) M II Shadowline

BMW 3-AS SOROZAT 330d...

Ár: 3.499.999 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW 318d (Automata)

BMW 318d (Automata)

Ár: 7.850.000 Ft

Évjárat: 2014 / 7

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó