0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volt vihar, de nem mosta el a Lóerők Éjszakáját

Gumi égett, eső esett a Lóerők Éjszakáján

Drift GP Hungary·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szombaton rendezett Lóerők Éjszakáján épp a döntő csaták előtt óriási vihar kerekedett a tököli reptér felett. A győztes kvalifikációjának köszönheti címét.

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

A várakozásoknak megfelelően idén is több ezer ember volt kíváncsi hazánk egyetlen tököli éjszakai autós rendezvényére, a Lóerők Éjszakájára, ahol a viszontagságos időjárás ellenére három szakág − a drift, gymkhana és a gyorsulási versenyek − szerelmesei gyűltek össze. A meteorológusok nem vicceltek, esővel fenyegettek, s valóban bejött számításuk, éjfél előtt nem sokkal villámverések közepette leszakadt az ég, ami a rendezvény végét is jelentette egyben. A grandiózus végkifejlet ellenére a nézők elégedetten térhettek haza, ugyanis az események sokasága látványban újra meggyőző volt.

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

A esemény szervezői kitettek magukért, mivel a kietlen tököli reptéren több napos munkával hatalmas komplexumot építettek fel. Ezúttal a driftpálya is jóval hosszabb volt az átlagosnál, ráadásként ezúttal ellenkező irányban kellett teljesíteni a technikás, közepes tempójú nyomvonalat. A kvalifikációs eredményeket a bajnokságot vezető Lakatos Zoltán, alias Lakyboy teljesítette a legjobban. A Drifting.hu kérdésére az éles körök befejezése után csupán annyit mondott: „nem volt rossz, átlagos kört mentem, de állítólag kintről jól mutatott”. Az általa hajtott pickup V8-as ereje kicsit meggyengült, viszont az előző futamon rakoncátlankodó féltengelyek, speciális versenyalkatrészekre lettek cserélve, melyek jól vizsgáztak. A selejtező 2. és 3. helyét a Zentai Drift Team bérelte ki magának. Az egyedi építésű hátul hajtókaparó Ford Focusszal versenyző Zentai Sándor nagyon élt a pályán, tüsszögős, csattogós, lángokat okádó versenyautója pedig a nézők egyik nagy kedvence volt. Testvére, Zentai Attila is rajthoz tudott állni, idén első alkalommal és rögtön egy kvalifikációs harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet.

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

A tavalyi bajnok Tóth Géza sajnos továbbra is küzd a technika ördögével. A nemrégiben beszerezett Toyota Soarer most is hamar feladta a küzdelmet, ráadásként a tartalék E36-os BMW-nek is akadtak problémái. A kvalifikációban a 14. helyen végzett, a páros küzdelmek során pedig épp Zentai Attila búcsúztatta rögtön a legjobb 16 között.

Meglepetésre az amúgy jól teljesítő Lakatos Zoltán is kiesett az első páros küzdelmek során. A második körben hibázott Galacs Gábor ellenében, így a folytatásban csupán az égiekben bízhatott, hogy bajnoki elsőségét ne háborgassa senki. Talán meghallgatták imáit, mivel az eső váltakozó intenzitással viccelte meg a pilótákat. A pálya megvilágítását pedig a nagyteljesítményű reflektorok mellett stroboszkópként beillő villámlások is segítették. Szükség is volt rá, mivel Varga Tamás „Puci” besokallt Szili Krisztiánnal vívott csatájában és az egyik világítóoszlopot kidöntötte. A technikai szünet azonban épp kapóra jött a Gymkhana szakágban jeleskedő versenyzőknek, rögtönzött bemutatójukkal az eső elálltjával igen gyorsan füstbe borították a nézőteret. A Top16-os küzdelmek egyik kiemelkedő csatáját Zentai Attila és Szántó Nikolett vívta a Z4-es BMW-vel. Csupán többszöri visszahívás után dőlt el, hogy az „erősebbik” nem képviselője készülhet a folytatásra. Niki tőle szokatlan agresszióval támadta ellenfelét és elől haladóként sem spórolt a szögekkel. Bár egyelőre nem került kihirdetésre a Federal különdíj, de akár esélyesként is felvetődhet Niki neve a bírák elméjében.

A legjobb 8 páros csatái is bővelkedtek izgalmakban. Szili Krisztián higgadt kiegyensúlyozott teljesítménnyel tovább menetelt egészen az elődöntőkig. Varga Tamás „Puci”, majd Galacs Gábor kiverésével a döntőbe jutás párharcát is megnyerte Zalabai Zsolt ellen. Pedig Zsoltnak sem voltak kis trófeái: a nitrós E36-al versenyző Grózinger Zsoltot, majd a tavalyi Gymkhana bajnokot Zahuczki Zsoltot búcsúztatta. A másik ágon Zentai Sándor, Niki látványos csatában kiverését követően, elvérzett a Hell Racing Team versenyzője György Szilveszter ellen. Követőként túlzottan ráautózott az utolsó kanyarban, a sebességkülönbség hatására pedig nekiment és kizökkentette Szilvesztert, ami mindkettőjük beforgását eredményezte. A vesztes csatát követően Sanyi testvére Attila vehetett revansot, aki a negyeddöntő előtt az egyre jobb formában versenyző Smidéliusz Bálintot gyűrte le. A Zentai csapat visszavágója jól sikerült, mivel Attila az ismét szakadó esőben nagyon meggyőzően és szinte hiba nélkül tudott fölényt kovácsolni György Szilveszter ellen.

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 3. futam végeredménye

  1. Zentai Attila – Ford Sierra
  2. Szili Krisztián – BMW E30
  3. Zalabai Zsolt – BMW E30
  4. György Szilveszter – BMW E30
A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A harmadik és az első két hely sorsa csata nélkül dőlt el, mivel az egyre fokozódó vihar miatt a szervezők félbeszakították a versenyt, magyarán a kvalifikáción szerzett pozíció lett a végleges. Rövid idő alatt tombolni kezdett az időjárás, hirtelen bokáig érő eső zúdult a pályára, ami lehetetlenné tette a folytatást. A hazai drift század első hatalmas viharát is túlélte a mezőny, illetve a közönség, a végig kitartó nézőknek pedig egy óriási RESPEKT jár. A szervezők úgy vélik, hogy a Drift sportág ismét bizonyított Magyarországon! Egyértelműen helye van a technikai sportok között, és idehaza a rallycross mellett manapság az egyik legnépszerűbb autós szakágként lehet rá tekinteni. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a RabócsiRingen folytatódik Máriapócson július 8-án, mely villanyfényes döntőkkel kerül megrendezésre.

A díjkiosztó − az eső miatt − elmaradt, ezért arra ezen a héten csütörtökön, kerül sor, helyszíne még kérdéses, a drifting.hu oldalán két lehetőségre, a budapesti Hősök terére, illetve a máriapócsi RabócsiRingre lehet szavazni.

Ez is érdekes lehet:
 

Mercedes-Benz E-osztály menetpróba kupéval, kabrióval, kombival és 9 fokozatú automata váltóval

A legjobbat, vagy semmit. Ezt üzeni a Mercedes-Benz, s hogy egyet tudjunk érteni, szinte végigpróbáltuk...

30 éves a BMW M5

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...

Alkoholt fogyasztott? Itt a képlet, amiből kiderül, hogy vezethet-e már

A legtöbb háznál nincs húsvét alkohol nélkül, és sok esetben autózás nélkül sincs. Megnéztük...

A T2-es Transporter búcsúvideója

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett...

Pimasz reklám a Jaguartól

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább...

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága...

Automata váltó: kell-e félni tőle?

Nem is olyan rég még sokan idegenkedtek tőle, mára mind jobb barátunk az automata váltó. De mire...

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Ogre84 írta: 2012 június 13., szerda 08:45:06

Engem zavart, hogy nem lehetett belátni az egész pályát. A lelátó kevés volt, kivetítő pedig nem volt. Tekintve a nézők és a támogatók számát, szerintem illett volna kicsit többet ráfordítani.
Az időjárásért kár, pont a vihar elején mentünk el, ezek szerint nem maradtunk le semmiről. Ez volt az első drift verseny, amin kint voltam. Tetszett, bár néha kissé lelassult a verseny, sok volt a szünet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

BMW 316i Touring teszt

Ne akard kinyomni a szemét, és szeretni fogod. BMW 316i teszt

Milyen egy BMW alapmotorral? A 316i Touring kellemes darab, csak ne nagyon akarj vele sietni, mert nem arra való.


BMW 420d Coupé teszt

Más motorral, de kéne. BMW 420d Coupé teszt Videó

Új nevet kapott a bajorok középkategóriás kupéja, az igen szépséges BMW 420d tesztautót M-csomagosan élveztük. Bizony nehéz nem beleszeretni, csak motorból érdemelne finomabbat.


BMW M6 Coupé teszt

560 LE, 40 millió forint. BMW M6 Coupé teszt Videó

Ha látod-hallod ezt az autót, irigyled, gyűlölöd, kineveted a sofőrjét. Ha vezeted, te vagy a nép ellensége. A polgárság pukkasztója. De istenkirály is. BMW M6 Coupé teszt.


BMW 535d xDrive Touring teszt

Biztonságos erő alaphangon - BMW 535d xDrive Touring teszt

Számos rogyásig extrázott BMW után ezúttal egy enyhén stafírungozott, hajtásláncával viszont kiemelkedő 5-ös Touring járt nálunk.


BMW 328i Sport Line Automata teszt

Bele lehet kötni? BMW 328i teszt

Legerősebb dízele után kisebbik, 2,0 literes benzinmotorjával, annak viszont erősebbik, 245 lóerős 328i változatával járt nálunk az új 3-as BMW. Meggyőző volt.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

14 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

Tegnap – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 740i (Automata)

BMW 740i (Automata)

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 1995 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 330d

BMW 330d

Ár: 799.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

BMW 320d Touring 172 500 Km !!!!

BMW 320d Touring 172 5...

Ár: 1.995.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó