0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volt vihar, de nem mosta el a Lóerők Éjszakáját

Gumi égett, eső esett a Lóerők Éjszakáján

Drift GP Hungary·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szombaton rendezett Lóerők Éjszakáján épp a döntő csaták előtt óriási vihar kerekedett a tököli reptér felett. A győztes kvalifikációjának köszönheti címét.

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

A várakozásoknak megfelelően idén is több ezer ember volt kíváncsi hazánk egyetlen tököli éjszakai autós rendezvényére, a Lóerők Éjszakájára, ahol a viszontagságos időjárás ellenére három szakág − a drift, gymkhana és a gyorsulási versenyek − szerelmesei gyűltek össze. A meteorológusok nem vicceltek, esővel fenyegettek, s valóban bejött számításuk, éjfél előtt nem sokkal villámverések közepette leszakadt az ég, ami a rendezvény végét is jelentette egyben. A grandiózus végkifejlet ellenére a nézők elégedetten térhettek haza, ugyanis az események sokasága látványban újra meggyőző volt.

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

A esemény szervezői kitettek magukért, mivel a kietlen tököli reptéren több napos munkával hatalmas komplexumot építettek fel. Ezúttal a driftpálya is jóval hosszabb volt az átlagosnál, ráadásként ezúttal ellenkező irányban kellett teljesíteni a technikás, közepes tempójú nyomvonalat. A kvalifikációs eredményeket a bajnokságot vezető Lakatos Zoltán, alias Lakyboy teljesítette a legjobban. A Drifting.hu kérdésére az éles körök befejezése után csupán annyit mondott: „nem volt rossz, átlagos kört mentem, de állítólag kintről jól mutatott”. Az általa hajtott pickup V8-as ereje kicsit meggyengült, viszont az előző futamon rakoncátlankodó féltengelyek, speciális versenyalkatrészekre lettek cserélve, melyek jól vizsgáztak. A selejtező 2. és 3. helyét a Zentai Drift Team bérelte ki magának. Az egyedi építésű hátul hajtókaparó Ford Focusszal versenyző Zentai Sándor nagyon élt a pályán, tüsszögős, csattogós, lángokat okádó versenyautója pedig a nézők egyik nagy kedvence volt. Testvére, Zentai Attila is rajthoz tudott állni, idén első alkalommal és rögtön egy kvalifikációs harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet.

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

A tavalyi bajnok Tóth Géza sajnos továbbra is küzd a technika ördögével. A nemrégiben beszerezett Toyota Soarer most is hamar feladta a küzdelmet, ráadásként a tartalék E36-os BMW-nek is akadtak problémái. A kvalifikációban a 14. helyen végzett, a páros küzdelmek során pedig épp Zentai Attila búcsúztatta rögtön a legjobb 16 között.

Meglepetésre az amúgy jól teljesítő Lakatos Zoltán is kiesett az első páros küzdelmek során. A második körben hibázott Galacs Gábor ellenében, így a folytatásban csupán az égiekben bízhatott, hogy bajnoki elsőségét ne háborgassa senki. Talán meghallgatták imáit, mivel az eső váltakozó intenzitással viccelte meg a pilótákat. A pálya megvilágítását pedig a nagyteljesítményű reflektorok mellett stroboszkópként beillő villámlások is segítették. Szükség is volt rá, mivel Varga Tamás „Puci” besokallt Szili Krisztiánnal vívott csatájában és az egyik világítóoszlopot kidöntötte. A technikai szünet azonban épp kapóra jött a Gymkhana szakágban jeleskedő versenyzőknek, rögtönzött bemutatójukkal az eső elálltjával igen gyorsan füstbe borították a nézőteret. A Top16-os küzdelmek egyik kiemelkedő csatáját Zentai Attila és Szántó Nikolett vívta a Z4-es BMW-vel. Csupán többszöri visszahívás után dőlt el, hogy az „erősebbik” nem képviselője készülhet a folytatásra. Niki tőle szokatlan agresszióval támadta ellenfelét és elől haladóként sem spórolt a szögekkel. Bár egyelőre nem került kihirdetésre a Federal különdíj, de akár esélyesként is felvetődhet Niki neve a bírák elméjében.

A legjobb 8 páros csatái is bővelkedtek izgalmakban. Szili Krisztián higgadt kiegyensúlyozott teljesítménnyel tovább menetelt egészen az elődöntőkig. Varga Tamás „Puci”, majd Galacs Gábor kiverésével a döntőbe jutás párharcát is megnyerte Zalabai Zsolt ellen. Pedig Zsoltnak sem voltak kis trófeái: a nitrós E36-al versenyző Grózinger Zsoltot, majd a tavalyi Gymkhana bajnokot Zahuczki Zsoltot búcsúztatta. A másik ágon Zentai Sándor, Niki látványos csatában kiverését követően, elvérzett a Hell Racing Team versenyzője György Szilveszter ellen. Követőként túlzottan ráautózott az utolsó kanyarban, a sebességkülönbség hatására pedig nekiment és kizökkentette Szilvesztert, ami mindkettőjük beforgását eredményezte. A vesztes csatát követően Sanyi testvére Attila vehetett revansot, aki a negyeddöntő előtt az egyre jobb formában versenyző Smidéliusz Bálintot gyűrte le. A Zentai csapat visszavágója jól sikerült, mivel Attila az ismét szakadó esőben nagyon meggyőzően és szinte hiba nélkül tudott fölényt kovácsolni György Szilveszter ellen.

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 3. futam végeredménye

  1. Zentai Attila – Ford Sierra
  2. Szili Krisztián – BMW E30
  3. Zalabai Zsolt – BMW E30
  4. György Szilveszter – BMW E30
A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A harmadik és az első két hely sorsa csata nélkül dőlt el, mivel az egyre fokozódó vihar miatt a szervezők félbeszakították a versenyt, magyarán a kvalifikáción szerzett pozíció lett a végleges. Rövid idő alatt tombolni kezdett az időjárás, hirtelen bokáig érő eső zúdult a pályára, ami lehetetlenné tette a folytatást. A hazai drift század első hatalmas viharát is túlélte a mezőny, illetve a közönség, a végig kitartó nézőknek pedig egy óriási RESPEKT jár. A szervezők úgy vélik, hogy a Drift sportág ismét bizonyított Magyarországon! Egyértelműen helye van a technikai sportok között, és idehaza a rallycross mellett manapság az egyik legnépszerűbb autós szakágként lehet rá tekinteni. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a RabócsiRingen folytatódik Máriapócson július 8-án, mely villanyfényes döntőkkel kerül megrendezésre.

A díjkiosztó − az eső miatt − elmaradt, ezért arra ezen a héten csütörtökön, kerül sor, helyszíne még kérdéses, a drifting.hu oldalán két lehetőségre, a budapesti Hősök terére, illetve a máriapócsi RabócsiRingre lehet szavazni.

Ez is érdekes lehet:
 

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi...

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Kis SUV a Ford kínálatában - ez az EcoSport

Hatalmas választéka ellenére a manapság egyik legdivatosabb kis SUV-k piacán a Ford eddig nem...

Szerdán újabb üzemanyagár-csökkenés jön - most a benzinnél

Míg az előző héten csak a gázolaj ára esett, most a benzin következik. Szerdától olcsóbban tölthetjük...

Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok...

Segítség nyaraláshoz: mutatjuk, hol tankolhatunk olcsóbban, hol drágábban

Módosíthatja a nyaralások költségvetését a tankolások helye. Nem árt tudni, hogy az útba eső...

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Ogre84 írta: 2012 június 13., szerda 08:45:06

Engem zavart, hogy nem lehetett belátni az egész pályát. A lelátó kevés volt, kivetítő pedig nem volt. Tekintve a nézők és a támogatók számát, szerintem illett volna kicsit többet ráfordítani.
Az időjárásért kár, pont a vihar elején mentünk el, ezek szerint nem maradtunk le semmiről. Ez volt az első drift verseny, amin kint voltam. Tetszett, bár néha kissé lelassult a verseny, sok volt a szünet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Csendes őrült – Volvo V40 CC T5 teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines pedig összkerékhajtással dolgozik, bombabiztos páros. Kéne!


Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


BMW X1 18d sDrive teszt

Előadóművész! BMW X1 teszt

Tavaly második generációjába lépett, új autó lett a BMW X1. Alapból már fronthajtású. Vajon milyen egy elöl hajtó BMW szabadidő-autó?


BMW M4 Coupé DKG, 2014 - használtteszt

Másfél éves sárga szörny - BMW M4 használtteszt

Nincs hiány M-es BMW tesztautóból mostanában a szerkesztőségben, közel minden hónapra jut egy. Most viszont nem újat, hanem egy használtat sikerült elcsípnünk.


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


BMW M3 DKG teszt 

Öröm és boldogság - BMW M3 teszt Videó

Teszteltük a bajorok fenevadját, a 431 lóerős BMW M3-at, amely családi autóként is megállja a helyét, de akkor az igazi, amikor toljuk neki.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Ripchair kerekesszékeseknek készült, mindenen átmegy

Lánctalpas őrület mozgáskorlátozottaknak Videó

3 órája – Sztori

Van ez a kis cég, a Howe and Howe Amerikában, még a Discovery Channelen is volt műsoruk, szinte mindenre van lánctalpas megoldásuk, most éppen azoknak, akik kerekesszékkel élnek.


Itt a Volkswagen Crafter legújabb, a Mercedestől független generációja

Új Crafter, új üzemből, Lengyelországból, már a Merci nélkül

6 órája – Haszonjármű

Minden eddiginél szélesebb választékkal érkezik a legújabb Volkswagen Crafter, a márka új lengyel üzeméből.


Még csak a 14 százaléka készült el a Tesla új üzemének

Hivatalosan is megnyílt a Tesla Gigafactory

20 órája – Sztori

Messze nem készült el, de azért megnyitott a Tesla Gigafactory, ahol még idén megkezdődik a termelés is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 120 d

BMW 120 d

Ár: 3.999.000 Ft

Évjárat: 2011 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 320d Touring

BMW 320d Touring

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2001 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

BMW X1 xDrive18d Bi-xenon.start-stop .tempomat

BMW X1 xDrive18d Bi-xe...

Ár: 3.599.999 Ft

Évjárat: 2010 / 4

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!