0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Volt vihar, de nem mosta el a Lóerők Éjszakáját

Gumi égett, eső esett a Lóerők Éjszakáján

Drift GP Hungary·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A szombaton rendezett Lóerők Éjszakáján épp a döntő csaták előtt óriási vihar kerekedett a tököli reptér felett. A győztes kvalifikációjának köszönheti címét.

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

Zentai Attila idén először állt rajthoz Ford Sierrájával, kvalifikációs harmadik helyen végzett

A várakozásoknak megfelelően idén is több ezer ember volt kíváncsi hazánk egyetlen tököli éjszakai autós rendezvényére, a Lóerők Éjszakájára, ahol a viszontagságos időjárás ellenére három szakág − a drift, gymkhana és a gyorsulási versenyek − szerelmesei gyűltek össze. A meteorológusok nem vicceltek, esővel fenyegettek, s valóban bejött számításuk, éjfél előtt nem sokkal villámverések közepette leszakadt az ég, ami a rendezvény végét is jelentette egyben. A grandiózus végkifejlet ellenére a nézők elégedetten térhettek haza, ugyanis az események sokasága látványban újra meggyőző volt.

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

Zentai Sándor hátsókerekes Focusával mérkőzik, épp egy E30-as 3-as BMW ellen

A esemény szervezői kitettek magukért, mivel a kietlen tököli reptéren több napos munkával hatalmas komplexumot építettek fel. Ezúttal a driftpálya is jóval hosszabb volt az átlagosnál, ráadásként ezúttal ellenkező irányban kellett teljesíteni a technikás, közepes tempójú nyomvonalat. A kvalifikációs eredményeket a bajnokságot vezető Lakatos Zoltán, alias Lakyboy teljesítette a legjobban. A Drifting.hu kérdésére az éles körök befejezése után csupán annyit mondott: „nem volt rossz, átlagos kört mentem, de állítólag kintről jól mutatott”. Az általa hajtott pickup V8-as ereje kicsit meggyengült, viszont az előző futamon rakoncátlankodó féltengelyek, speciális versenyalkatrészekre lettek cserélve, melyek jól vizsgáztak. A selejtező 2. és 3. helyét a Zentai Drift Team bérelte ki magának. Az egyedi építésű hátul hajtókaparó Ford Focusszal versenyző Zentai Sándor nagyon élt a pályán, tüsszögős, csattogós, lángokat okádó versenyautója pedig a nézők egyik nagy kedvence volt. Testvére, Zentai Attila is rajthoz tudott állni, idén első alkalommal és rögtön egy kvalifikációs harmadik hellyel hívta fel magára a figyelmet.

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

Bebizonyosodott: nedves úton is lehet driftelni

A tavalyi bajnok Tóth Géza sajnos továbbra is küzd a technika ördögével. A nemrégiben beszerezett Toyota Soarer most is hamar feladta a küzdelmet, ráadásként a tartalék E36-os BMW-nek is akadtak problémái. A kvalifikációban a 14. helyen végzett, a páros küzdelmek során pedig épp Zentai Attila búcsúztatta rögtön a legjobb 16 között.

Meglepetésre az amúgy jól teljesítő Lakatos Zoltán is kiesett az első páros küzdelmek során. A második körben hibázott Galacs Gábor ellenében, így a folytatásban csupán az égiekben bízhatott, hogy bajnoki elsőségét ne háborgassa senki. Talán meghallgatták imáit, mivel az eső váltakozó intenzitással viccelte meg a pilótákat. A pálya megvilágítását pedig a nagyteljesítményű reflektorok mellett stroboszkópként beillő villámlások is segítették. Szükség is volt rá, mivel Varga Tamás „Puci” besokallt Szili Krisztiánnal vívott csatájában és az egyik világítóoszlopot kidöntötte. A technikai szünet azonban épp kapóra jött a Gymkhana szakágban jeleskedő versenyzőknek, rögtönzött bemutatójukkal az eső elálltjával igen gyorsan füstbe borították a nézőteret. A Top16-os küzdelmek egyik kiemelkedő csatáját Zentai Attila és Szántó Nikolett vívta a Z4-es BMW-vel. Csupán többszöri visszahívás után dőlt el, hogy az „erősebbik” nem képviselője készülhet a folytatásra. Niki tőle szokatlan agresszióval támadta ellenfelét és elől haladóként sem spórolt a szögekkel. Bár egyelőre nem került kihirdetésre a Federal különdíj, de akár esélyesként is felvetődhet Niki neve a bírák elméjében.

A legjobb 8 páros csatái is bővelkedtek izgalmakban. Szili Krisztián higgadt kiegyensúlyozott teljesítménnyel tovább menetelt egészen az elődöntőkig. Varga Tamás „Puci”, majd Galacs Gábor kiverésével a döntőbe jutás párharcát is megnyerte Zalabai Zsolt ellen. Pedig Zsoltnak sem voltak kis trófeái: a nitrós E36-al versenyző Grózinger Zsoltot, majd a tavalyi Gymkhana bajnokot Zahuczki Zsoltot búcsúztatta. A másik ágon Zentai Sándor, Niki látványos csatában kiverését követően, elvérzett a Hell Racing Team versenyzője György Szilveszter ellen. Követőként túlzottan ráautózott az utolsó kanyarban, a sebességkülönbség hatására pedig nekiment és kizökkentette Szilvesztert, ami mindkettőjük beforgását eredményezte. A vesztes csatát követően Sanyi testvére Attila vehetett revansot, aki a negyeddöntő előtt az egyre jobb formában versenyző Smidéliusz Bálintot gyűrte le. A Zentai csapat visszavágója jól sikerült, mivel Attila az ismét szakadó esőben nagyon meggyőzően és szinte hiba nélkül tudott fölényt kovácsolni György Szilveszter ellen.

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 3. futam végeredménye

  1. Zentai Attila – Ford Sierra
  2. Szili Krisztián – BMW E30
  3. Zalabai Zsolt – BMW E30
  4. György Szilveszter – BMW E30
A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A több centiméteres víz a driftelést, a szakadó eső a díjkiosztót hiúsította meg

A harmadik és az első két hely sorsa csata nélkül dőlt el, mivel az egyre fokozódó vihar miatt a szervezők félbeszakították a versenyt, magyarán a kvalifikáción szerzett pozíció lett a végleges. Rövid idő alatt tombolni kezdett az időjárás, hirtelen bokáig érő eső zúdult a pályára, ami lehetetlenné tette a folytatást. A hazai drift század első hatalmas viharát is túlélte a mezőny, illetve a közönség, a végig kitartó nézőknek pedig egy óriási RESPEKT jár. A szervezők úgy vélik, hogy a Drift sportág ismét bizonyított Magyarországon! Egyértelműen helye van a technikai sportok között, és idehaza a rallycross mellett manapság az egyik legnépszerűbb autós szakágként lehet rá tekinteni. A Hell Energy Országos Drift Bajnokság a RabócsiRingen folytatódik Máriapócson július 8-án, mely villanyfényes döntőkkel kerül megrendezésre.

A díjkiosztó − az eső miatt − elmaradt, ezért arra ezen a héten csütörtökön, kerül sor, helyszíne még kérdéses, a drifting.hu oldalán két lehetőségre, a budapesti Hősök terére, illetve a máriapócsi RabócsiRingre lehet szavazni.

Ez is érdekes lehet:
 

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja...

Opel Astra K széria: közeleg a bemutató, kémfotón az új

A harmadik negyedévben mutatják be az ötödik generációs Opel Astrát. A Frankfurti Autószalon...

Összehasonlító teszt: Ford Focus 1.5 EcoBoost - Mazda3 G120

Manapság a kompakt kategória autói a legnépszerűbbek hazánkban. Utánajártunk, hogy a németek...

Láthatóan rákapcsolt a lopott autók felderítésére a rendőrség

Gyanúsan viselkedtek a kihallgatottak egy illegális bontónál, végül közel 100 millió forintnyi...

Milyenek a használt Daciák? Cikkünkből kiderül

Oké, hogy nem rosszak, rendben van, hogy olcsók, de milyen üzemeltetni egy Daciát? A szerelőt...

Skoda Superb Combi Elegance 2.0 CR TDI DSG 170, 2013 - használtteszt

Múlt héten Prágában volt az új Skoda Superb bemutatója, amire egy kifutó kombival mehettem. Nem...

Hazánkba is megérkezett a Kia új zászlóshajója, a Sorento

A tavaly Párizsban debütált új Kia Sorento hazánkban is bemutatkozott. A legmagasabb felszereltségi...

Év Autója 2015: A Volkswagen Passat nyerte a kitüntetést

Papírforma, támadhatatlan eredményt hozott az Év Autója választás, komoly fölénnyel a Volkswagen...

Piaci körkép: használt hibridek hazánkban. Mit és mennyiért kapunk?

Használtan már egészen elérhetőek itthon (is) a hibrid autók. De vajon miből és mennyiért válogathatunk...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Ogre84 írta: 2012 június 13., szerda 08:45:06

Engem zavart, hogy nem lehetett belátni az egész pályát. A lelátó kevés volt, kivetítő pedig nem volt. Tekintve a nézők és a támogatók számát, szerintem illett volna kicsit többet ráfordítani.
Az időjárásért kár, pont a vihar elején mentünk el, ezek szerint nem maradtunk le semmiről. Ez volt az első drift verseny, amin kint voltam. Tetszett, bár néha kissé lelassult a verseny, sok volt a szünet.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Összehasonlító teszt: Ford Focus 1.5 EcoBoost - Mazda3 G120

Német vagy japán? Ford Focus vs. Mazda3

Manapság a kompakt kategória autói a legnépszerűbbek hazánkban. Utánajártunk, hogy a németek vagy a japánok kínálnak jobbat az itthoni piacon.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Népautó lesz? Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Harmadik generációjába lépett a Skoda Fabia. Kívülről fiatalos és vagány lett, belülről pedig nagyautós. A jelenlegi legerősebb motorral teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Hirdetés

BMW tesztek

BMW i8 teszt

Élmény a javából! BMW i8 teszt Videó

Háromhengeres benzinmotorral és szintetikus motorhanggal is hatalmas élmény a BMW i8. Aki vezette vagy akár csak hallotta, vigyorgott, mint a vadalma.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


BMW 428i xDrive Gran Coupé teszt

Összkerékhajtással vallott a BMW 4-es Gran Coupé Videó

A BMW ismét egy új modellel bővítette kínálatát, amely leginkább a 4-es Coupé és a 3-as GT tulajdonságait hordozza. Az eredmény egy sportos és egyben praktikus autó lett.


BMW i3 teszt

BMW, amivel mindenki szeretni fog! BMW i3 teszt Videó

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból épül. A BMW i3 a legjobb mai villanyautó.


BMW 220d Coupé teszt

Hátulról az igazi. BMW 220d Coupé teszt Videó

Nemsoká úgy emlegetjük majd a 2-est, hogy a BMW, ami elöl hajt. De az az Active Tourer, ez meg egy 220d Coupé 184 dízel lóval jól hátul.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Íme a legújabb autónk, az új Suzuki Vitara

Orbán Viktor után ültünk a legújabb hazai Suzukiban

3 órája – Újdonság

Százával sorakoznak már az új Suzuki Vitarák az esztergomi gyár udvarán, megvolt a sorozatgyártás formális indítása, Orbán Viktor már vezette a legújabb magyar autót.


Vajon mit rejt a Tesla 007-es kódja?

Húsvéti tojás a Tesla Model S-ben Videó

13 órája – Sztori

A komoly fejlesztések mellett még egy kis humorra is futotta a Tesla mérnökeinek, ugyanis egy rejtett funkció is előcsalható az autóból.


Videó: saját téglája vágta fejbe a pórul járt autótolvajt

Téglaálló a Mercedes, vagy csak tolvaj volt béna? Videó

Tegnap – Sztori

Félórányi próbálkozás után sem sikerült a szerencsétlen tolvajjelöltnek betörni a Mercedes ablakát. Végül egy féltéglával magát tette síkra.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW 550 M550d Fiatal Német Autók

BMW 550 M550d Fiatal N...

Ár: 18.190.000 Ft

Évjárat: 2012 / 8

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

BMW X5 2.5d (Automata) xDrive. Kamera. Navigáció

BMW X5 2.5d (Automata)...

Ár: 19.100.000 Ft

Évjárat: 2014 / 6

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

BMW 320xd (Automata) GT.M sport csomag.LED

BMW 320xd (Automata) G...

Ár: 13.250.000 Ft

Évjárat: 2014 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó