smart ellenfél a Lotustól
Gyártásba kerül a Lotus Ethos
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Esprit szupersportkocsi után meglepő fordulat az újabb gyártásba kerülő Lotus, amely nem más, mint a korábban City Car néven beharangozott városi miniautó, az Ethos.
Ugyan divatirányzatnak még nem nevezhetÅ‘, hogy a nagy teljesÃtményű sport- és luxusautók gyártói miniautókkal rukkoljanak elÅ‘, de az Aston Martin után a Lotus is belevág saját ötletének megvalósÃtásába. A módszer viszont nem azonos: amÃg az Aston Martin Cygnet egy Toyota iQ átalakÃtásával jött létre, addig a Lotus nem vesz át senkitÅ‘l semmit, és a korábbi City Car tanulmányát fejleszti szériagyártmánnyá, tisztán elektromos, vagy hibrid hajtással. Az elnevezés illeszkedik a cég "E" betűvel kezdÅ‘dÅ‘ rendszerébe, a smart méretű kisautó ugyanis Ethos néven várható.
A hetheli cég tulajdonosa, azaz a Proton partnerként vesz részt a munkálatokban, és szintén piacra dobja a platformját és hajtásláncát tekintve közös terméket, ám amint Dany Bahar, a Lotus ügyvezetÅ‘ igazgatója elmondta, Å‘k a Protonnal ellentétben egyrészt nem Malajziában, hanem Angliában, Norfolkban végzik majd a készre szerelést, másrészt az Ethos nem lesz tömeggyártmány: 30 ezer fontos árával maximum 1500-1800 darab autó értékesÃtésével kalkulálnak 2014-tÅ‘l.