Zöld rendszámmal nem kell majd dugódíjat fizetni

Ha lesz is dugódíj, a zöld rendszámos autók mentesülnek majd

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Budapesten régóta téma a dugódíj bevezetése. Arról továbbra sincs infó, hogy mikor, miként jön, a zöld rendszámos autók viszont mentesülnek majd.


Múlt évben hazánkban meghatározásra került az, hogy mi számít "környezetkimélő gépkocsinak". A hagyományos hibrid nem, a konnektorból tölthető csakis akkor, ha legalább 25 kilométert meg tud tenni (helyi szinten) emissziómentesen, míg a hatótávnövelős villanyautóknak legalább 50 kilométert kell tudniuk árammal. Továbbá természetesen a villanyautók is jogosultak arra, hogy az említett címet, illetve a Budapesten ingyenes parkolást adó zöld rendszámot viseljék. Buszsáv-használatra a közhiedelmekkel ellentétben nem jogosít a zöld rendszám, az viszont már most biztos, hogy amennyiben lesz dugódíj a fővárosban, azt a zöld rendszámos autók után nem kell majd megfizetni. Erről a Magyar Közlöny ír: "A kormány fontosnak tartja az elektromos járművek terjedésének elősegítését, ezért egyetért azzal, hogy a torlódások megakadályozása céljából esetlegesen bevezetésre kerülő útdíj hatálya alól mentesek legyenek a környezetkímélő gépkocsik.". Árulkodó, hogy a kormányhatározat útdíjat említ, a korábbi feltételezések szerint a megyei matricákhoz hasonlóan előre fizetendő lesz a budapesti "útdíj" is - amit ugyebár a kormány nem fizettetne meg a "környezetbarát gépkocsik" használóival.
Hirdetés

Kérdés persze, hogy a kormány egyetértése elegendő lesz-e ahhoz, hogy ez így is legyen... Ha így lesz, az bizonyára "támogatni" fogja a villanyautók terjedését. Sajnos azonban nem közvetlen, szó szerinti támogatással, hanem úgy, hogy mentesülnek majd a használók egy amúgy megfizetendő díj alól.
A villanyautók terjedése a költségvetési szerveknél, valamint az állami kézben lévő gazdasági társaságok esetén is várható. A tervek szerint a nem a gazdasági alaptevékenységükhöz használt villanyautók aránya 2030-ra 30%-ra kell nőjön a jelenlegi elhanyagolható százalékról. Utóbbiról, valamint a két- és háromkerekű elektromos járművek terjedésének elősegítéséről május végéig kell megszülessen az előterjesztés a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:16
    Permalink

    Na, nehogy azért vegyenek ilyet a népek mert nem pöfög lokálisan ki semmi?! Ezen már szerintem túlvagyunk.
    ˙
    1-2% elvakult zöld (a marsról) gondolhatja azt, hogy ez globálisan vagy akár csak lokálisan is annyira jó, hogy rászán 3x-os ktg-et és rohan vásárolni… (Bp határában az M3-nál a szemétégető meg éppen ‘bepótolja’ a kieső szennyezést már egy jó ideje – és ez csak 1 példa)
    ˙
    Csakis a kedvezmények a lényegesek a ‘maradék’ 99%-ában, meg a menőség, annál aki megteheti, meg aki nem annyira; a sárga irigység kiváltására alapul minden, az mozgatja meg igazán az embereket az igazi anyagi vagy akár parkolási/sebességi/stb. előnyökkel együtt, amennyiben azok léteznek! 🙂

  • 2017.10.28. at 08:16
    Permalink

    Ok, ne nevezzük buszsávnak, ha ott nem mehetnek, hanem kereszteljük át “zöldsávnak” és alakítsunk ki olyanokat… Egyébként mi a gyakorlati értelme a dugó szempontjából, ha ott kell majd araszolnia…?

Vélemény, hozzászólás?