Itt a PSA és a Toyota új közös áru- és csapatszállítója

Hármas bemutató: itt a PSA és a Toyota új áru- és csapatszállítója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot Expertet és a Citroën Jumpyt új nevű és új fejlesztésű modell váltja. Velük megújul a japán testvér, a Toyota Proace is.


A PSA és a Toyota egyszerre mutatta be közös alapokat hasznosító új járműcsaládját. A Peugeot Traveller és a Citroën Spacetourer az eddigi Expert-Jumpy párost váltja, amik már két generációban készültek eddig. 1995-ben jött ki az Eurovanokhoz műszakilag közel álló első, 2006-ban a második széria. 2013 óta a Toyota is beszállt az üzletbe és az európai piacon Proace néven forgalmazza a többcélú járművet. A kocsikat gyártó Sevel nevű vegyesvállalatot még 1978-ban hozta létre a PSA és a Fiat, de az olaszok 2012-ben kiszálltak, így az új generáció Fiat Scudo néven már nem fog készülni.
Hirdetés


Mindhárom új autót Valenciennesben, Franciaországban fogják gyártani, és a jövő évtől lesznek kaphatóak. A Toyota a Fiat helyett beszállt a közös fejlesztésbe, és ennek nyereményeként a japánok teljes kishaszongépjármű kínálatot terveznek az évtized végéig, amivel párhuzamosan kifut az összes francia-olasz modell, így a PSA márkái is az új közös modellkre állhatnak át. A fókusz jelen pillanatban azon van, hogy a három új modell egyszerre helyt álljon középméretű furgon, munkásbusz, családi autó és luxusbusz kivitelben is.



A részletmegoldások még nem ismertek, de fogadni mernénk, hogy a hajtáslánc elemei és a felszereltségek is hasonlóak lesznek mindhárom márkánál. A külső eltérések az autók orrán láthatóak a leginkább, de nem jelentősek. Mindhármat eltérő karakterként definiálják a gyártóik, ez világosan látszik a bemutató kisfilmjeikből is. Most még csak a külsejüket mutatták meg, de jövő tavasszal, a Genfi Autószalonon minden egyéb ki fog derülni róluk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Na akkor mivel látom hogy a kettős mérce itt is működik, finomított verzióval válaszolok neked csalfagyerek! Egy idézettel amivel lemegyek a te szintedre, mivel veled csak így lehet kommunikálni. 🙁
    ” 30 vagyok és nem sokat sz@r@z@k, de p@s@s h@lye gyerekekkel nem foglalkozom. Törődj inkább azzal, hogy mi van benn a suliban, és ne b@szogass, hogy nem vagy bent a buliban. Mert nem veszed észre azt haver, hogy mindenki dili, csak te veszed komolyan magadat, hát ez a bibi.” Ennyit a dilettantizmusról csalfa gyerek. Bizonyára felismered, mivel te ezt a szintet képviseled még most is, te kis csalfaproliromeo. 😀
    A remény kapcsán pedig javaslom nézd meg a remény rabjai c filmet. 🙂 Az értelmes beszélgetés kapcsán, pedig el kellene végre jutnod arra szintre, hogy megértsd azt, hogy nem kell márkákat és azok használóit fikáznod, s akkor téged se fognak oltani. Ha ezt majd megérted, s e-szerint cselekszel, akkor fogunk tudni egymással értelmesen kommunikálni, addig nem! 🙁

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Gondolkodtam a méltó válaszon kedves csalfa. Aztán végül is arra a következtetésre jutottam, hogy le kell hogy menjek a te szintedre. Egy idézettel válaszolok neked, amit te bizonyára nagyon jól ismersz, elvégre ez a te szinted! 😀

    “Ki a fasza gyerek most ő, ő, vagy én? Hiába erőlködsz mert minden csak az enyém. Én nem vagyok a Hip-Hop nemzet feje csak a f@sza, dehát nincs is Hip-Hop nemzet, csak Lory, Zoli, Szasza. 30 vagyok [b]és nem sokat sz@rozok, de pisis hülyegyerekekkel nem foglalkozom. Törődj inkább azzal, hogy mi van benn a suliban, és ne b@szogass, hogy nem vagy bent a buliban. Mert nem veszed észre azt haver, hogy mindenki dili, csak te veszed komolyan magadat, hát ez a bibi. [/b]Mert van aki gonosz velem, van aki kedves, van pina ami száraz, és van ami nedves. Én azt mondom gettó, te azt mondod nem igaz, azt mondod egyenes, azt mondom ki a fasz? Hiába töröd haver nekem a borsot, te soha nem érsz el semmit, ez a sorsod. Nem tehetek arról, hogy te ügyetlen vagy, nincs semmi vakerod, elejted a szavakat. Én nem adok el drogot haver, csakis lemezt, mégis én vagyok a geci, bassza meg a Dzsenesz! Az összes kötekedőnek azt üzenem, mikor én nem baszok ki veled, te miért baszol velem?”

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A legkevésbé sem a “padavaom” egy olyan fórumozó, aki bevallottan nem szereti az autókat, csak akkor, ha hibrid vagy elektromos. Volt már nekem is egy hosszabb eszmecserém vele, hogy akkor miért írogat ide, hisz ez egy autós oldal. A válasz az volt, hogy oda ír, ahova akar. Nem kérdezgettem tovább.

    Nálad is párszor már felcsillant a remény, hogy van egy kis sütnivalód, de kimondom a végszót: egy DILETTÁNS vagy. Pont. Nem reménykedem tovább, jöhet amerikai autós cikk, nem oszt, nem szoroz. Egyívásúak vagytok az ivócimboráddal, a másik K-val. Túl naív voltam, mert azt hittem, lehet veled értelmesen beszélgetni. De egy pont után mindig az jött, hogy “csóró proli”, azért mert az átlag magyart képviselem, nem a rózsadombit. Nem a pénzről szól, igazad van – az azzal való kérkedésről. Így a helyes.

    Amikor az észt osztották, biztos épp Renault-teszten voltál:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Látom betaláltak a gyomrosok, add fel s nem lesz TKO. 😀
    Ezen vita nem a pénzről szól, ezt te is tudod!
    Kíméletlen, ne viccelj, buta mint a föld! 🙂

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Nagy dicsőség lehet előlépni a leghülyébb szerepébe. 😀 Ha valamit, akkor ezt nem irigylem tőle. De alapjában véve semmit. Elég baj neki saját maga. :-DDD

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Bíztam benne hogy le tudja győzni a paraszt énjét, de a küzdelem során sajnos csalfánk elbukott. Most már lassan s300 fiam -korábbi Mestere- helyét bitorolja már ami a parasztságot illeti. A padavan a szemünk láttára mesterré vált! 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Saját magad alatt vágod a fát, ha ezentúl így fogsz nevezni. Csak a nagyon-nagyon buta ember gondolja magát győztesnek egy vitában amiatt, mert gazdagabb, mint a másik(és ezt az Escortból szűrted le, te szerencsétlen:). Berki-színvonal. Persze ha ő a példaképed, akkor lelked rajta:)

    Hívj japán-koreai-amerikai-svéd-indiai-szociautóbérencnek, az eléggé helytálló, bár kissé hosszú. De te fogod mindig beírkálni, nem én:)

    Nem szegényes az a fegyvertár, hanem egyszerűen nincs. Egyenlőtlen küzdelem. Most pedig jön a kegyelemdöfés, tőlem, a csórótól neked, a gazdagnak. Kíméletlen vagyok, ugye?:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A legjobb autó márkától függetlenül a cégautó! Ezt jobb ha megtanulod, s egyszer majd talán meg is szokod ha lehetőséged lesz rá. “én annyiszor törlöm fel veled a padlót, öcsi:” ez jó ezen még most is nevetek! 🙂 A padló törölgetést egyébként meghagyom neked, biztos ügyes vagy s jól csinálod. OK. Ezért én fizetni szoktam a takarítónőnek, úgyhogy törölgessél csak tovább prolikám, s hó végén majd utalom a fizud. 😀 Az öreg vasak kapcsán pontosan a tájékozottságom szólalt meg, lásd I és II iraki háború M1A1 Abrams Vs T55 / T72. Szegény iraki harckocsizóknak esélyeik se voltak a túlélésre! 🙁 . Persze ettől függetlenül az öreg bontószökevények még remekül helyt állhatnak, például télen tolólappal az orrukon az autópályán tolva a havat. 🙂
    S a lényeg csalfa, ha visszanézed a történéseket, akkor láthatod hogy a szopott f..z rossz oldalán álltál! 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Figyelj, a gyerek el sem olvassa, amire reagál.
    Bevallom, jó ideje én sem azt, amit ír. Meglátom az avatarját és tovább görgetem a beszélgetést. Pont úgy nem érdekel, mint az, amit reggel a klotyóba tolok. Ha azt nem nézem meg, ezt sem érdemes.
    😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Itt szerintem simán csak a tájékozatlanságod szólalt meg ismét, és lehet, hogy azok az öreg vasak máig is remekül helytállnak, mint az Ural-ok és az UAZ-ok. Tudom, arra megy ki a játék, hogy a Toyota nem jó, a Renault meg istenkirály, de akárhányszor ezzel jössz, én annyiszor törlöm fel veled a padlót, öcsi:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    :):):)

    Ez mikori cikk, te bolondgomba!? Lefújtad róla a port, mielőtt belinkelted?:):):)

    A betegszállítós rész a ’90 körüli kicsi Hiace-ra vonatkozik, amit még Kulka Jani is vezetett a Szomszédokban. Nem kicsit elavult a cikk. Pont, mint te magad:)

    Olvasd már végig, mielőtt belinkeled és égsz, mint a Reichstag. Bár nálad ez mindennapos:)

    Hahahaha:):):)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Persze nyilván a honvédség is ilyen okok miatt használja még az öreg típus hibáktól hemzsegő MBT-et. (segítek T55 és T72). Segítek itt is a pénztelenség az ok, amiért ezek a bontószökevények még hadrendbe vannak! 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Az udvari bolond komám itt te vagy öregem, te akit mos már csak az “utolsó rossz csóró proli japán és koreai bérenc” néven tartunk majd nyilván! 😀 Látom az udvari bolond cím mellett a királyi udvar varázslója és jövendőondója titulusok büszke birtokosa is lehetnél, elvégre látod a jövőt -lásd Master/Trafic- . Ennél nagyobb szegénységi bizonyítványt nem is állíthattál volna ki magadról, persze ezzel sincs gond. A megnyilvánulásaidból folyamatosan süt a csalódottság és az enerváltság. Nem gond kezdjük megszokni, viszont az állandó személyeskedéstől úgy látszik nem vagy képes megszabadulni te kis “utolsó rossz csóró proli japán és koreai bérenc” ! 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Másrészt ha egy szolgálati jármű típushibák sorát produkálja a mindennapi használat során, biztos lehetsz benne, hogy idő előtt selejtezésre kerül, mert a feladatát nem tudja rendeltetésszerűen ellátni. A Kraftwerkek sem fognak 10 évet lehúzni az OMSZ-nél a dupla turbós csoda TDi-jükkel, kényszer ide vagy oda. Az a baj, hogy az őket leváltó kocsik sem lesznek majd jobbak, mivel csak EU-s autót szabad alkalmazni az állományban.:)

    A 412-es Ikarusok is eltűnőben vannak, pedig viszonylag fiatalok. A motortűzre való hajlamuk miatt kerülnek/kerültek parkolópályára.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Betegszállításra használják a többségüket. Az esetkocsik több, mint 15 éve nem ezek.
    A srác ebben is annyira jártas, mit a Mini és Fiat kishaszon járművekben.

    [url]http://www.mentok.hu/az_orszagos_mentoszolgalat_gepjarmuallomanyanak_rovid_tortenete.html?type=1[/url]

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A kényszer és az, hogy a 2000 körüli Toyoták még jól bírják a napi bevetést, ergo szolgálatban tarthatók. A típushibáktól hemzsegő Crafterekről már cikk is született. Íme:

    http://www.vezess.hu/magazin/baj-van-mentoautokkal/60252/

    Abba meg inkább ne is gondoljunk bele, hogy mi lett volna, ha Trafic vagy Master-mentőket alkalmaz az OMSZ. Hányan haltak volna meg, olyanok, akiket a Hiace elvitt volna a kórházig:( Nem véletlen, hogy nincs Renault mentő itthon. A franciáknak való, szenvedjenek ők vele:)

    Jól megállod a helyed, mint udvari bolond:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    ” Valami oka kell, hogy legyen annak, hogy a Hiace-okat még nem nyugdíjazták…” válaszolok neked, az ok a pénztelenség és az egészségügy általános helyzete. Nem kell delíriumos álmokat szövögetni, a kényszer az ami miatt ezek az öreg vasak még szolgálatban vannak. 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    “És mindössze 290e km volt benne…”

    A bejáratás meg is volt neki – az egy munkásautó, mit vártál tőle? Egy munkaeszköz. Így szerette meg a világ. Mert egy legenda. A Boxert/Jumpert/Ducatot Európán kívül nem is ismerik, itt is inkább hírhedt, mint híres:)

    Engem senki nem pénzel – egy rajongó vagyok. Büszkén bújok a Kia-jel mögé – mert az egy tökéletes páncél:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Mókuska ismét az “eszem semmi, fogd meg jól” attitűdöt követi, én pedig jókat kacarászok:) Aki 5 külső design-jegy alapján vet szemet egy autóra, attól mást nem is várok:) B+, ez még rímelt is…

    Tudod, a Hiace azért került leváltásra a mentősöknél, mert mikor beléptünk az EU-ba anno, kikötés lett az OMSZ felé, hogy ezentúl csak az EU-ban gyártott mentőautót lehet használni. Így esett a választás a Transitra, Crafterre, Sprinterre, az ázsiai gyártók pedig sorban nagyták el Európát, nem is lett volna miből választani, meg amúgy is szűkösek belül. De akkoriban jók voltak. Azért megjegyezném, hogy nagyon sok öreg Hiace most is dolgozik még, gondolom, főleg akkor mennek, amikor a BiTDi Crafter éppen betegeskedik:) Valami oka kell, hogy legyen annak, hogy a Hiace-okat még nem nyugdíjazták.

    A szociautókért rajongok, így a Nysát nem fogok becsmérelni.

    Az afrikai használat pedig ugyan mire lenne a legjobb demonstráció, mint a hihetetlen strapabíróságra. Ezt is bebuktad. A Hiace pedig most is létezik, eléggé ázsiai formatervvel, nem is tudnám elképzelni, hogy Európában forgalmazni kezdjék. De a világ más tájain meg veszik, mint a cukrot. Mert nem a Boxer, meg a Master és a Sprinter a világverő, hanem a Hiace. Hányszor akarod még feltörölni magaddal a padlót?:)

    Remélhetőleg nem olyan rossz a PSA fejlesztés – remélhetőleg. Ezt a Toyotát, ami itt a képeken is van, csak Európa kapja. Ez egy öszvér az európai piac számára. A Hiace pdig létezik, él és virul. De ne vegyél róla tudomást, dugd a buta fejedet a homokba:)

    Keress ezeken is 5 stílusjegyet, aztán ha megvan, vedd meg – de szigorúan csak a PSA-ét, mert a Toyota nem jó:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Pár hónapig voltam olyan szerencsés (haha), hogy munkásautóm egy Hiace lett. Hangos, pattog, nem megy, váltó szar. És mindössze 290e km volt benne, milyen lehet szerencsétlen 1 millióval a háta mögött?
    Kár ezeket a mítoszokat fújni, nem fogja minden Toyota megkerülni a földet, és nem fog minden PSA szétesni, sőt.
    KIAbubusnak meg ki kéne húznia a fejét a drága Hyoung Keun seggéből. Lehet pénzelik a sárgák.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Jó ég! Itt is itt van ez a szerencsétlen Japán+Korea bérenc? Nem veszed észre, hogy te provokálod a tudatlanságoddal az embereket? A Toyota megbízhatósága kb 10 évvel ezelőttig volt maximum igaz, azóta lejtmenet.
    Na meg a részrehajlás, ha ezek is elmennek 1M km-t, akkor azért mert Toyota, ha nem akkor pedig azért, mert PSA.
    Vicces gyerek vagy te.
    Egyik helyi igazgató sír, mert az a kurvamegbízhatójapán 2.2 Avensisre már megint ráugrott pár százas. Sajnos annyira tudatlan vagy, hogy az már fáj.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A mentősök örülnek hogy nem kell abban az alacsony, rugózás nélküli, rohadó szutyokban dolgozniuk. Annál csak a Nysa volt ótvarabb, amit leváltott. Afrikában is csak a kőkorszaki technika és a kevés csapadék konzerválja őket. A mi éghajlatunkon már rég szétrohadt volna az összes. Ha a Toyotának lenne jobb elképzelése, akkor gyártana magának. Valószínűleg nem olyan rossz ez a PSA fejlesztés, ha ők is adják hozzá a nevüket.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    “A szellemi szintemmel semmi gond nincs, apukám…” nekem nagyon nem úgy tűnik! :-((( Örülj neki hogy nem én vagyok az apád, az itteni tevékenységed negyedéért már réges rég elkentem volna a szádat. De ez nem az én tisztem! 🙁 A fegyverarzenálból még a te kedvedért sem fogom kivenni a jolly joker. Tudom aljas húzás, s övön aluli, de mindent megteszel érte, s ezért meg is kapod! 😀
    Igen fapados szutyok, az 1 M km meg csupán urban legend, de amúgy is ki nem sz@rja le!?? Én legalábbis nem szeretnék olyan autót, amivel még nyugdíjba is mehetek. Tudod ezt egyszer már megbeszéltük, jóléti államokban 10 évente csere, aztán kuka. Afrika meg végképp nem érdekel! 😀 . A magánéletem nem tartozik rád, ahogyan a munkahelyeim sem, és a vállalkozásom se, bocsika. A hajad inkább vágd/nyírd, ne tépd. Bár ki hogy szereti….:-)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    A szellemi szintemmel semmi gond nincs, apukám. Megint a prolizás, a pénzzel való kérkedés…tényleg csak ekkora a fegyverarzenálotok? Nem nagy, viszont kicsi. Gratulálok:)

    Fapados szutyok…mégis ezek mentek 1 M km-t a mentősök alatt, aztán meg mentek Afrikába taxinak, nem a Boxer meg az Expert. Ugye, hallod magad ilyenkor!? És okosnak hiszed magad? És téged valami elvetemült valahol alkalmazott is? Tyű, a mindenségit – na látod, csodák igenis léteznek:)

    A végén kitépem az összes hajamat, és én is kopasz leszek:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Látom még mindig nem sikerült szintet lépned! A kezdeti “melegaroma”-s szellemi szinted csak-csak visszaköszön. Nem tudsz elszakadni a paraszt-Énedtől! Új vagy nem új frigy ez lényegtelen, mivel egy szóval sem állítottam olyat hogy ne tudnék az adott modellről! De tudod mit, legyen igazad ha ettől megnyugszol! 😀 . Mellesleg a Hiace egy fapados szutyok volt, semmi több. Csóró proli autó, csóró proliknak! Amit írtam, azt nem szántam viccnek. Ebben a szegmensben a PSA kilométerekkel előrébb jár, így okos lépés a frigy. A Toyota sem véletlenül vett a BMW-től motorokat….. :-). A siketséggel sincs gond, szívesen megtámogatlak majd a hallókészülék beszerzésénél, ne aggódj. 🙂

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Pedig azt fog kapni…ez így megy – a Vivaro is a Trafic motorját kapta meg, a Movano is a Masterét. Erre írtam én, hogy mi lett az agyonüthetetlen mentőautóból, a Hiaceből? Pözsó, b+…

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Csak nehogy PSA motort kapjon hozzá a toyota is. Oda lesz a jó öreg megbízhatóság. Bár eltudom képzelni mert már valamelyik új toyota BMW dízel motort kap. :-((((( Nem rég volt róla 1 cikk.

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    “ezt meg miből vontad le csalfa?”

    Nézd csak meg a 3. kommentet – idézlek:”új frigy”. Azt a dilettáns mindenit neki!:)

    “A lényeg az, hogy a Toyota emeli a tétet, s ezen szövetség révén a fogyasztók sokkal jobb Toyotákat fognak kapni. Ez egy minőségi előrelépés lesz! :-)”

    Nagyon kell is az a smiley a mondat végére, zümike! Viccnek szántad? Akkor én most nevetek. Figyelj: HA-HA-HA…HA…

    Már megint jelez a Retard Alert: beep-beep-beep…Megsüketülök:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Csak idő kérdése, s bejelentkezik a másik login-al is. Aztán hallgathatjuk a “kicsi dolgos japán dolgozó hangyák” sírását a francia frigy miatt. 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    “Ki nem tudta kettőnk közül, hogy most is van Proace?” ezt meg miből vontad le csalfa? Egy szóval nem mondtam hogy nincs! 😀 . Tényleg ideje lenne már lassan felnőnöd, s túllépni a személyeskedésen. A szexuális életed/szokásaid/kapcsolataid meg végkép nem tartoznak ide. Légyszíves fókuszálj a tartalomra, nem érdekelnek a barátnőid! 🙁 . A lényeg az, hogy a Toyota emeli a tétet, s ezen szövetség révén a fogyasztók sokkal jobb Toyotákat fognak kapni. Ez egy minőségi előrelépés lesz! 🙂

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Ki nem tudta kettőnk közül, hogy most is van Proace? Ejnye, Kopi, formán kívül vagy:)

    Most pedig irány vissza a buliba, mert sorban jönnek a csajok: Gé-zuka, Bezzenev, ElBundy…:)

    Tyű, mi lesz itt?:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Úgy látom hogy formában vagy, hozod a szintet sajnos azonban csak mélységében! A dilettáns személyeskedés pedig még mindig jól megy….., remélem egyszer majd kinövőd! 😀

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Ebből is látszik, hogy abban a golyó fejedben nem sok ész van. Jelenleg is van Toyota Proace – messze nem új az a frigy:)

    Aztán vigyázz, nehogy a repülő dugó fejbekólintsa a Mestert! Csak óvatosan azzal a dilettáns-partival:)

  • 2017.10.28. at 10:26
    Permalink

    Ide süllyedt a Toyota – gyászoljunk egyperces néma felállással:(

    A mentősök a hír hallatán biztos fogják a fejüket – mi lett a legendás Hiace-ból!?

Vélemény, hozzászólás?