Apró turbómotort is kap a Dacia Logan

Három henger, 90 lóerő, 5,2 literes fogyasztás - Daciában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Párizsban bemutatkozott az új Logan és a Sandero is - jó hír, hogy a Renault nem fukarkodott, s a Daciának is átpasszolta új fejlesztésű, turbós kis benzinmotorját.

A korábbiaknál igényesebb Logan és Sandero modellek bemutatkozásáról korábban már olvashattak, azt azonban csak a Párizsi Autószalonon jelentette be a Dacia, hogy a Renault új fejlesztésű, benzines kis turbómotorja is dolgozhat majd a minőségi ugrást hozó négy- vagy ötajtós modellek orrában.
Három henger, 900 cm3-es lökettérfogat, 90 LE, 135 Nm-es nyomaték, 5,2 l/100 km-es vegyes fogyasztás, 120 g/km-es CO2-kibocsátás - ezekkel a paraméterekkel bír a TCe 90 blokk. Választható lesz továbbá 1.2-es benzines 75 lóerővel és 5,9 literes étvággyal, egyes országokban LPG-s tankolhatósággal. Dízelfronton az 1.5 dCi 75 és 90 lóerővel, 200 és 220 Nm-rel, egységesen 3,8 literes fogyasztással és 99 g/km-es emisszióval jön. A 40 mm-rel emelt hasmagasságú Sandero Stepway álterepest csak az izmosabb motorokkal lehet megvásárolni.
Hirdetés
Magyarországi forgalmazásuk kezdetéről, felszereltségükről, s ami nyilván a legfontosabb, árukról amint tudunk, természetesen beszámolunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:44
    Permalink

    Nem értem miért erőltetik mostanság ezeket a 3 hemgeres kis motorokat ekkora kasznikba. Ha valaki ekkora autót vesz az nem csak a városban és környékén akarja szólóban használni. Letesztelte ezt már valaki 4 személlyel csomagokkal nyári melegben klimával 130-140km/h autópálya irány a Olasz tengerpart?

  • 2017.10.30. at 13:44
    Permalink

    Mitsu Coltom is ennyit fogyasztott..1.5 GLXi, 1.5-ös 93 lovas…Város télen 6.2, lakott területen kívül 5.2/ 100 liter..ezért nem egy nagy eresztés ez a 600ccm-mel kisebb autó fogyasztása.Ja és 1992-es volt a Colt, motorkód 4G15, hengerenként 3 szelep.Hiába, a teljesítményhez kell anyag is 🙂

  • 2017.10.30. at 13:44
    Permalink

    A régi 1.6 Mpi motorhoz képest már ez is egy térváltás kategóriájú ugrást jelent a márka történetében, elvégre ez egy vadiúj friss fejlesztés. Az 1.2 Tce motornak meg semmi kersnivalója nincs egy olcsó márkánál, enni erővel megkaphatná akár az Rs megan motorját is…

  • 2017.10.30. at 13:44
    Permalink

    Erről beszéltem már vagy két hete, hogy a Dacia is megkapja Tce blokkot. S ez nem a márka későbbi életszakaszában, hanem már MOST megvalósul!!!

Vélemény, hozzászólás?