Három ajtóval, sportos hangulattal – itt a legújabb Hyundai i20

Háromajtósként is jön Hyundai i20

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár az angol nyelvű közlemény kupénak nevezi, valójában háromajtós ferdehátú a Corsa ellenfelének szánt legújabb koreai kisautó.


A Párizsban bemutatott második generációs Hyundai i20 attraktív háromajtós változatával bővül a márka kínálata. A sportosabb megjelenésről a lejtősebb tető gondoskodik, na meg a kis légterelő a hátsó ablak fölött. A különbség -25 milliméter az ötajtóshoz képest tetőmagasságban (így 1449 mm), de nem csak itt nyúltak az i20-hoz a tervezők. A kicsi családi autó helyett itt kicsi vagány autó volt a cél, amihez nagyobb hűtőmaszk és nagyobb hátsó lámpák dukáltak.
Hirdetés


A Hyundai szerint az alacsonyabb tető ellenére sem a fejtér, sem a láb- és válltér nem lett kisebb. A háromajtós ráadásul 10 litert gyarapodott csomagtartóban, ami így már 336 literes. A kerekek 17 colosak és természetesen könnyűfémből készültek. A háromajtós i20 hosszúsága 4045 milliméter, 1730 milliméter széles tükrök nélkül. Az alap abroncskméret csak 185/65 R15, de a képeken látható menő felniken már 205/45 R 17-esek vannak.

Motorkínálata ugyanaz lesz, mint az ötajtósé, de később talán egy igazi sportváltozatot is kihozhatnak belőle. Az alapmotor 1,25 literes benzines 84 lóerővel és 122 Nm nyomatékkal. Az erősebb 1.4-es 100 pacival és 134 newtonméterrel. Dízelekből a kicsi 1.1-es csak 75 lovas, de 180 Nm-t tud. A nyomatékkirály az 1.4-es öngyulladós, ami 90 lóerős és 240 Nm csúcsnyomatékát 1500 és 2500 1/perc fordulat között adja le. A dízelek mind hatos váltót kapnak, benzinesből a gyengébbhez csak ötös jár, az erősebbet viszont lehet kérni négyfokozatú automatával is. A háromajtós i20-as jövő tavaszra érkezik meg a kereskedésekbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?