Miskolc Rally: Herczigék nyerték, Janikáék másodikak

Hatalmas küzdelem, látványos autózás - ez volt a Miskolc Rallyn

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hétvégi Miskolc Rally Herczig Norbert és navigátora, Bacigál Igor győzelmével ért véget, az utolsó szakaszt ifj. Tóth Jánosék vitték.


Az Országos Rally Bajnokság (ORB) második versenyhétvégéjét jelentette a most zajlott, az ORB tavalyi második helyezettjének számító Herczig Norbert, Bacigál Igor páros győzelmét hozó Miskolc Rally.
Hirdetés

Igen szoros harcban dőlt el a helyezések sorsa. Miként az az esemény weboldalán olvasható, az Egerben is győztes Herczig-Bacigál páros most is rendkívül kiegyensúlyozott, céltudatos versenyzéssel harcolta ki az abszolút győzelmet. A második-harmadik helyen közben Janikáék és Kazárék komoly meccset vívtak. Másodpernyi különbség volt közöttük. Ez nem sok, egy lélegzetvételnyi időnél is kevesebb. Ahhoz viszont éppen elég, hogy helyezéseket döntsön el. Esetükben a Miskolc-rali abszolút második helyét. Az utolsó szakasz előtt ez az egy másodperc Kazár Miklós felé billentette a mérleg nyelvét, utána azonban ifjabb Tóth János felé. És utóbbi számított igazán, hiszen azzal dőlt el a végeredmény.
Miskolc Rally - az ORB nem hivatalos végeredménye
  1. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 1:03:35,8 óra
  2. ifj. Tóth János, Szőke Tamás (Peugeot 208T16 R5) +24,0
  3. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Ford Fiesta R5) +25,2
  4. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Ford Fiesta R5) +41,1
  5. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:50,3
  6. Krózser Menyhért, Buchholz János (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) +2:15,5

A hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth és navigátora, Szőke Tamás az utolsó pillanatban, hatalmas küzdelemben elhalászta a második helyet a bajnoki címvédő orra elől, ráadásul bezsebelte a power stage megnyeréséért járó három extra pontot is. Elképesztő hajrá volt. Nem csoda, hogy a céldobogón még ifjabb Tóth is megengedett magának egy mosolyt. Pedig egész nap feszülten koncentrált. „Száznegyven gyorsasági kilométert tettünk meg. Hosszú nap volt, de kilométerről kilométerre folyamatosan tanultunk. Van még hová fejlődni, és tudom, hogy az utolsó tizedek ledolgozása lesz a legnehezebb, de szeretjük a kihívásokat. Az is az volt, hogy jól beállítsuk a Peugeot-t, amellyel Egerben szinte végig küzdöttem, a tesztnek és a változtatásoknak köszönhetően azonban mostanra komoly raliautó lett a 208-asból. Lazábban, gyorsabban tudom vezetni” – nyilatkozta ifjabb Tóth.
„Én csak mosolygok, mert egyáltalán nem gondoltam, hogy Jani három év kihagyás után ilyen gyorsan visszarázódik” – tette hozzá Szőke Tamás. A Peugeot-pilóta is bevallotta, szép lassan visszatér a régi érzés. Ez abban nyilvánul meg, hogy tudja, néha adhatna korábban gázt, de azt még nem érzi, hogy mikor. S hogy mi volt a taktikája az utolsó szakaszon? „Próbáltam a lehető leggyorsabban végigmenni rajta. Pici tartalék azért maradt benne, de nem sok – nagyon örülök ennek a második helynek” – mondta a Peugeot Total Hungária Rallye Team pilótája. „Fülig ér a szám” – tette hozzá a navigátor, Szőke Tamás, széles mosollyal alátámasztva mondandóját. – „Ez az utolsó szakasz sok mindent elárult rólunk, például azt, hogy egyáltalán nem ismerem Janit. Kiderült ugyanis, hogy szereti az utolsó gyorsaságikat, ezt nem is tudtam róla. Sokat kell még együtt mennünk, de szép lassan jó lesz ez…”
Folytatás május közepén Szombathelyen és környékén az ISEUM Rally által, majd június közepén Székesfehérváron, illetve környékén, hiszen június 14-15. a Fehérvár Rallye időpontja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?