Fűvel borított autók a szegedi Autothermtől

Hiába füves, nem emissziómentes a virágokkal borított Renault Kangoo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Garantált a feltűnés a fűvel borított furgonokkal, nem is véletlenül kérte átalakításukat egy osztrák gyümölcslé-forgalmazó. Hazai munka!

Bár a Renault Kangoo elektromos verzióban is létezik, sőt az első villanyfurgon volt, a szegedi Autotherm Kft. hagyományos hajtásláncú, 1.5 dCi (90 LE) motoros példányokból épített szó szerint zöld autót egy osztrák cég megrendelésére.
Az pedig nem véletlen, hogy nem a Kangoo Z.E.-ből lettek a zöld kisáruszállítók, azok ugyanis nem csak egyediek, hanem hűthető rakterűek is, s ma még nem létezik villanyautóba telepíthető hűtőkompresszor. A bio-gyümölcsleveket gyártó és forgalmazó Innocent az általa készített, csakis fix 0-5 Celsius fokos hőmérsékleten szállítható és tárolható italokhoz kérte a hűtőkocsi-átalakítást és a reklámfogásként szolgáló fűborítást az alapvetően hűtőkocsikra specializálódott hazai autóépítőtől.
Hirdetés

Az Autotherm csapatának nem volt könnyű dolga, de megküzdöttek a feladattal. Nehezítés volt, hogy a Kangoo rövid és zsúfolt motorterébe nem tudtak újabb berendezéseket telepíteni, így a Carrier Neos 100 hűtő nem a motorra telepített kompresszorról, hanem az autó 12V-os rendszereréről működik - jelentős áramfelvétele miatt csakis járó motornál. A hűtő amúgy hagyományos 230V-os hálózatból is táplálható, így a füves Kangoo akár kitelepült árusítókocsiként is jól használható.
Az autót borító fű természetesen nem valódi, ahogyan a benne lévő virágbetétek sem azok. Ellenben látványosak, szemet vonzóak, locsolást pedig nem igénylőek. Mosni azonban lehet a kocsikat, gépi mosóban természetesen nem, de slaggal, vagy nagynyomású mosóval lehet tisztítani az autókon lévő "pázsitot". Érdekesség, hogy az osztrák közlekedési hatóság viszonylag egyszerűen engedélyezte az átalakítást, s a fehér színű autók forgalmijába beírta, hogy azok fűvel borítottak. Az autók menetdinamikáján állítólag nem érezni a zöld borítást, autópályán mondjuk nyilván van egy kis extra szélzaj és légellenállás is. Persze nem hosszútávú ingázóknak, hanem városi áruterítőknek készültek ezek az autók, arra pedig kiválóak. Ha villanyautó még nem is készül hazánkban, zöld autó legalább már gördült ki hazai üzemből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?