További legózik a Peugeot: az 508 szedánként lesz hibrid

Hibrid hajtáslánccal jön a Peugeot 508 is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Éppen csak bemutatkozott a hazai piacon az 508 RXH hibrid szabadidő-kombi, már itt a hír, hogy szedánként is lesz kétmotoros Peugeot középkategóriás.

Miként a Peugeot 508 RXH, azaz az 508 SW, kombi verzióból épített, emelt magasságú RXH hajtáslánca sem rejtett újdonságokat (hiszen az lényegében teljes egészében a 3008 HYbrid4-ból való, az első kerekeket hajtó 163 lóerős 2,0 literes HDi és a hátsó kerekeket forgató 37 lóerős villanymotor), úgy az 508 szedánjának hibrid hajtása is a sablon PSA rendszer.
A szabadidő-autó/crossover 3008 és a kombi 508 RXH után a négyajtós 508 a harmadik karosszériaforma, melybe a Peugeot hibrid hajtást tesz, s eddigi kétmotoros autói közül ez lesz a legtakarékosabb és legtisztább üzemű, vegyes fogyasztási értéke 3,6 l/100 km, kilométerenkénti szén-dioxid emissziója 95 g, méretes, 72 literes üzemanyagtankjával akár 2000 kilométert is megtehet két tankolás között.
Az összkerékhajtású, menetdinamikai kapcsolójával állandó négykerékhajtást, sport, emissziómentes villanyüzem (ZEV) és automata módot is kínáló hibrid bevezetésével akár meg is szűnhetne a 2,2 literes, 204 lóerős GT HDi létjogosultsága, ám a jelenlegi hírek szerint az megmarad. Míg a GT kettős keresztlengőkaros első futóművel készül, a HYbrid4 a többi verzió MacPhersonjával jön, hátsó felfüggesztése a modell teljes kínálatában egységes multilink.
Hirdetés
Menetdinamikai értékeivel alig marad el a legsportosabb 508-tól a HYbrid4, 100 km/órára 8,6 s alatt érhet, végsebessége 210 km/óra lehet. Poggyásztere valamivel szerényebb, az akkumulátorcsomag ugyanis 160 litert vesz el az így 355 literesre zsugorított, de egy kategóriával lejjebb, az alsó-középkategóriában még mindig kellő méretű, továbbra is támladöntéssel toldható, úgy 1400 literig bővíthető térből.
Noha az 508 HYbrid4 Európa legtöbb országában csak a nyár második felében lép piacra, az alacsony emissziójú autókat kedvelő - és adókedvezményben részesítő - Hollandiában előrendeléssel már 1600 példányt eladtak belőle, nem titok, hogy a középkategóriás, reprezentatív megjelenésű hibrid a flottavásárlókra is számít - nem alaptalanul, Európa első komoly ajánlata lehet számukra. Alapára állítólag 39 ezer euró környékén lesz, amivel nem lesz érezhetően olcsóbb, mint a konszern többi hibridje, akár a Citroën DS5 HYbrid4.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?