Két év alatt kifejleszthető az új hajtáslánc

Hibrid Nissan GT-R a láthatáron?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Nissan főmérnöke alternatív meghajtású GT-R-ről nyilatkozott. Szerencsére nem dízel-hibridről van szó.

A Nissan főmérnöke szerint nincs olyan messze az idő, amikor a benzinmotort végleg elvetve alternatív hajtást alkalmaznak a GT-R-ben. A jövőben a modell versenyképessége szempontjából szükség lesz az új technológia bevezetésére, és ez – például a GT-R összkerékhajtása miatt – egyedi hajtásrendszer kidolgozását jelenti. A Nissannál azért is döntöttek így, mert a konkurens szupersportkocsi-gyártók már mind felmutattak valamilyen alternatív meghajtású változatot: az elektromos Mercedes-Benz SLS AMG és az Audi R8 e-Tron mellett a hibrid Porsche 918 Spyder Concept is létezik. A főmérnök szerint még nem született döntés arról, hogy milyen irányba indul a fejlesztés, de nem valószínűsítette a dízelhibrid-megoldást. Sőt, a lehetséges hajtóanyagok közül az etanolt is kizárta a GT-R motorjának hatalmas égési hőmérséklete miatt. A hajtáslánc elrendezése (motor elöl, váltó hátul) változatos megoldásokat tesz lehetővé: a benzinmotort viszonylag könnyen, nagyobb változtatások nélkül tudnák villanymotorra cserélni. Egy kisebb elektromotorral mild-hibriddé alakíthatnák az autót, de a fékezési energiát visszanyerő, KERS-rendszerű hibridet is tudnák alkalmazni.
Bár nem siettetjük az alternatív hajtáslánc kifejlesztését, akár két év alatt be tudnánk fejezni a munkát – mondta a főmérnök. Jelenleg az R35 GT-R frissítésén dolgoznak gőzerővel, hogy a japán piacon már októberben bemutathassák az új kocsit. Az új GT-R újra megelőzheti a Porsche 911 Turbót, amely jelenleg 15 lóerővel és bő 60 Nm-rel jobb nála. Részletek közlése nélkül annyi azért kiderült a 2011-2012-es modellévű autóról, hogy teljesítményén, nyomatékán és fogyasztásán is javítanak, az új aerodinamikai csomag eredményeként pedig csökken a légellenállás és nő a leszorítóerő. A tömegcsökkentés is a program része, de manuális váltót nem fognak bevezetni.
Kazutosi Mizuno a GT-R különféle lehetséges változatairól is szólt: „Egy könnyített, lecsupaszított modellt és egy több luxussal ellátott GT-R-t is szeretnénk, októberre tehát egy sportcélú Cup-verziót és egy SpecM-et is elképzelhetőnek tartunk.” A SpecM az előző generációban (R34) fűthető bőrüléseket kapott. A jelenleg tervezett változat hasonlóan emelt szintű felszereltséget és nagyobb menetkomfortot nyújthat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?