0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lehet reszketni, élesítik a mindent látó VÉDA kamerákat

Hivatalos: április 5-én éles üzembe állnak a csodakamerák

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ORFK bejelentette: vége a türelmi időnek, azaz a tesztidőszaknak, április 5-től éles üzemben dolgoznak a fix telepítésű VÉDA kamerák.

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Nyilván húsvétra is tervez fokozott közúti ellenőrzést a rendőrség, viszont az autósok fekete napja április 5. lesz. Utóbbi talán csak egy sima keddi napnak tűnik, de nagyon nem az. A rendőrség ugyanis ekkor, egészen pontosan reggel 8:00-kor fogja éles üzembe kapcsolni az immár a tesztidőszakán túljutott VÉDA kamerarendszert, ami a 160 (már tavaly március 26-tól éles üzemben dolgozó) változtatható helyű kamera után immár az ország 365 fix pontján ellenőrizni az autósokat. A szám persze sávonként értendő, a konkrét helyszíneket pedig már tavaly megismerhettük.

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

A VÉDA rendszer kamerája nem csupán a járművek sebességét ellenőrzi, hanem egyebek mellett rendszámukat is leolvassa, rögtön összeveti a központi adatbázissal, így kiszúrja a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Látja továbbá, hogy a sofőr bekapcsolta-e biztonsági övét, nem telefonál-e kézben tartott készülékkel, de számolja a forgalmat, észleli a torlódásokat is. Figyeli továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlel, automatikusan küldi a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.

A minden eddiginél szigorúbb ellenőrzőrendszertől a rendőrség a baleseti statisztikák javulását várja.

Ez is érdekes lehet:
 

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

Kis SUV a Ford kínálatában - ez az EcoSport

Hatalmas választéka ellenére a manapság egyik legdivatosabb kis SUV-k piacán a Ford eddig nem...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány...

Mini Clubman ALL4 menetpróba

Összkerékhajtással is elérhető már a Mini Clubman, azaz hajthat hátul is. Így lett még jobb a...

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...

Gyárilag matt fekete és külön neve is van, ezen kívül csak két másik létezik

Lehet drágább még egy LaFerrari is, hiába kérnek érte vagyonokat, bizony készült már különkiadás...

Már tesztelik a jövőre debütáló Audi Q8-at

A bevált recept szerint várható az Audi palettájának új SUV típusa, a Q8, vagyis a Q7 kupésított...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (42 db)

vidi500 írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.


Előzmények megtekintése

Ez igy van, zömében 2x2, 2x3-4 sáv, + kanyarodó sáv külön. Magyarországi viszonylatban ismeretlen kivitelezésű település.
Azt akartam érzékeltetni ezzel a példával, hogy a sebesség nem egy kaptafára van véve, mint nálunk, hanem dolgoznak a "szakemberek", és mindig a közlekedési körülményekhez igazitják a sebességet. Aki ezeket jelentősen túllépi, az már tényleg elmebeteg. Kap is a fejére, ha lebukik. Ja és a vánszorgókat kiszedik a forgalomból!!! A rendőr a defektes kerék cseréjében segédkezik!!!
Gazdag település, iparterület nincs, mert az amerikai jómódúak üdülővárosa, akik északról a téli időszakban jönnek ide.
Egyébként van 50 mph-s korlátozás is, ahol átszámolva a 90km/h is még benne rejlik a tűréshatárban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csavó írta: 4 hónapja

Laci!
Tényleg igaz,hogy két fix telepítésű VÉDA között fogják mérni az útra megtett időt?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 4 hónapja
vidi500 írta: 4 hónapja

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.


Előzmények megtekintése

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 4 hónapja
Pityu83 írta: 4 hónapja

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.


Előzmények megtekintése

Az óriási különbség az, hogy a közlekedésből származó halálok mai is elkerülhetők lennének. Ez nem a civilizáció, hanem civilizálatlanság következménye.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityu83 írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.


Előzmények megtekintése

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 4 hónapja
Vascsi írta: 4 hónapja

"Florida egyik városában lakott területen belül"

El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?


Előzmények megtekintése

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 4 hónapja
vidi500 írta: 4 hónapja

Ezek játszadozások a számokkal, ami persze igaz, csak éppen függetlenek az emberi tényezőktől, közlekedési körülményektől. Egy gyalogos elgázolásának mindig vannak emberi tényezői, és ebből következő előzményei, azaz mulasztások mindkét közlekedő fél részéről!

Amikor a zöld asztalnál meghozza a vizfej a döntést, (lehet soha nem is vezetett gépjárművet), akkor nem indulhat ki csupán a fizikai képletekből, hanem elsősorban az emberi tényezőket kellene számitásba venni, a közlekedési körülményekkel összhangban. Na ehhez kellene a gondos munka, de csak slendriánsággal találkozunk.

Csak egy példa: Florida egyik városában lakott területen belül az utak legalább 70%-ánál 72,4 km/h az engedélyezett sebességhatár. Ez azt jelenti, hogy benne van a tűréshatárban a 80 km/h is, még sem jellemzőek a balesetek, nagyon ritkán legfeljebb koccanások, (ez esetben alkohol vagy drog befolyásoltság), súlyos, halálos gázolások pedig egyáltalán nincsenek. Ott valóban figyelemmel vannak kisérve a közlekedési körülmények, emberi tényezők, gondosan ki van munkálva, melyik útszakaszon mi is az a biztonságos legnagyobb haladás, amit minden esetben táblával jeleznek. Ami egy utcán belül a körülmények függvényében akár változhat is.


Előzmények megtekintése

"Florida egyik városában lakott területen belül"
El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 4 hónapja
Pityu83 írta: 4 hónapja

Szerintem jobb lesz ha leszorítják mondjuk 0 ra a sebesség határt és mondjuk vagy toljuk az autót,vagy olyasmi járgányokat kezdenek el gyártani,mint a frédi és béniben :) vagy az utakat kátyúsítani kéne és 20 as táblákat kirakni,bár felénk ez nem mindenkire hatásos mert a gazdagok a nagy luxus autóval nem kerülgetik a lyukakat,hanem szinte nagy sebességgel át repülik :) Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van, tudom durván hangzik de ugye van egy természetes szelekció amibe mi emberek be avatkoztunk és jól el szaporodtunk.


Előzmények megtekintése

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 4 hónapja
Colie írta: 4 hónapja

Miért jönnek az emberek az usával? Mi közünk hozzájuk? Semmi! Ez itt Európa!!


Előzmények megtekintése

Nagyon is sok közünk van hozzájuk, már csak azért is, mert a "birodalom" egyik láncszeme, tartománya vagyunk.
A tömeges autógyártás és autózás onnan indult el. Az ottani emberek élete teljes egészében az autózásra épül. A 85-90 éves emberek is volánnál ülnek, mert enélkül nincsenek meg az életfeltételek sem, pl. bevásárlás, stb.
A tájékozottsághoz, összehasonlitási alapnak szükséges tudni róla, mert a közlekedés megszervezésében, és mindenben, ami az autózással összefüggésben van, már csak a méretei miatt is, jóval előttünk járnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 4 hónapja
Görénymentesítő írta: 4 hónapja

Mennyi legyen border?


Előzmények megtekintése

Harminc!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bírságok

5 órája – Sztori

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.


Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Atommeghajtású Audi a jövőből

Tegnap – Sztori

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok, motor helyett atomreaktorja van.


Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Egy Mercedes Vito, ami gyorsabb a Ferrarinál is Videó

2 napja – Sztori

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős Mercedes Vitóval gyorsulták le a Ferrarit.


Használtautó.hu

TOYOTA COROLLA Sedan 1.6 Luna AKCIÓ!!!!!!!

TOYOTA COROLLA Sedan 1...

Ár: 2.250.000 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.6 TDCi ECOnetic 87g Start Stop GYÁRI NAVIGÁCIÓ!

FORD FIESTA 1.6 TDCi E...

Ár: 2.450.000 Ft

Évjárat: 2013 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

BMW 520d (Automata)

BMW 520d (Automata)

Ár: 6.200.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!