0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Lehet reszketni, élesítik a mindent látó VÉDA kamerákat

Hivatalos: április 5-én éles üzembe állnak a csodakamerák

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ORFK bejelentette: vége a türelmi időnek, azaz a tesztidőszaknak, április 5-től éles üzemben dolgoznak a fix telepítésű VÉDA kamerák.

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Most még állítólag "nincs film" a fix telepítésű kamerákban, április 5-én 8 órától azonban éles üzemben dolgoznak

Nyilván húsvétra is tervez fokozott közúti ellenőrzést a rendőrség, viszont az autósok fekete napja április 5. lesz. Utóbbi talán csak egy sima keddi napnak tűnik, de nagyon nem az. A rendőrség ugyanis ekkor, egészen pontosan reggel 8:00-kor fogja éles üzembe kapcsolni az immár a tesztidőszakán túljutott VÉDA kamerarendszert, ami a 160 (már tavaly március 26-tól éles üzemben dolgozó) változtatható helyű kamera után immár az ország 365 fix pontján ellenőrizni az autósokat. A szám persze sávonként értendő, a konkrét helyszíneket pedig már tavaly megismerhettük.

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

Minden egyes pont fix telepítésű, akár több sávot is figyelő kamerát jelöl a térképen. A rendőrség nem titkolja azok helyét, a fix kamerák mellett továbbra is üzemben maradnak a mobil egységek is. Érdemes lesz betartani a szabályokat

A VÉDA rendszer kamerája nem csupán a járművek sebességét ellenőrzi, hanem egyebek mellett rendszámukat is leolvassa, rögtön összeveti a központi adatbázissal, így kiszúrja a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Látja továbbá, hogy a sofőr bekapcsolta-e biztonsági övét, nem telefonál-e kézben tartott készülékkel, de számolja a forgalmat, észleli a torlódásokat is. Figyeli továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlel, automatikusan küldi a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.

A minden eddiginél szigorúbb ellenőrzőrendszertől a rendőrség a baleseti statisztikák javulását várja.

Ez is érdekes lehet:
 

A benzines helyett is villanymotort kap az új i8

Hogyan fejleszthető tovább egy hibridhajtású sportautó? Például új erőforrás beépítésével. Így...

Hiába jelenthet költségcsökkentést a carsharing, itthon még nem megy eléggé

Egyszerű a képlet, hogy miként lehet olcsón autózni, ha csak keveset megyünk: megvenni nem kell...

A zsír új Aventador mindkét oldalát lezúzta a kínai sofőr

Hiába a pénz, ha ész nem társul hozzá - mondhatnánk. És ebben az esetben ez tényleg találó: a...

Szerdától drágább lesz a tankolás, amennyiben benzint töltünk

Az elmúlt másfél hétben azonos áron tankolhattunk benzint és a gázolajat is, ám ennek szerdától...

Árharc: Mi más kapható a Mazda MX-5 áráért?

Az új Mazda MX-5 iránti rajongásunkon felbuzdulva nem csupán a használt-kínálatot néztük meg...

Megérkeztek a Toyota C-HR crossover belső részletei is

Már korábban megmutatták a C-HR külsejét, de még egyáltalán nem láthattuk, milyen belülről. Az...

Audi A6 2.5 V6 TDI quattro Tiptronic, 2003 - használtteszt

Újkori árának tizedéért lehet hozzájutni a 13 évvel ezelőtt istenített Audi A6-hoz. Kelendő a...

Fúj, de nem elég hideget? Amit a légkondi karbantartásáról mindenképp tudni kell

Főként kánikulában tapasztalhatjuk, hogy nem hűt eléggé a légkondi. Pláne akkor, ha télen nem...

Villámpróba: Jaguar F-Pace

Már itthon is rendelhető a Jaguar F-Pace, a lassacskán importőrré váló vezérképviselet elárulta...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (42 db)

vidi500 írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.


Előzmények megtekintése

Ez igy van, zömében 2x2, 2x3-4 sáv, + kanyarodó sáv külön. Magyarországi viszonylatban ismeretlen kivitelezésű település.
Azt akartam érzékeltetni ezzel a példával, hogy a sebesség nem egy kaptafára van véve, mint nálunk, hanem dolgoznak a "szakemberek", és mindig a közlekedési körülményekhez igazitják a sebességet. Aki ezeket jelentősen túllépi, az már tényleg elmebeteg. Kap is a fejére, ha lebukik. Ja és a vánszorgókat kiszedik a forgalomból!!! A rendőr a defektes kerék cseréjében segédkezik!!!
Gazdag település, iparterület nincs, mert az amerikai jómódúak üdülővárosa, akik északról a téli időszakban jönnek ide.
Egyébként van 50 mph-s korlátozás is, ahol átszámolva a 90km/h is még benne rejlik a tűréshatárban.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Csavó írta: 3 hónapja

Laci!
Tényleg igaz,hogy két fix telepítésű VÉDA között fogják mérni az útra megtett időt?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
vidi500 írta: 3 hónapja

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.


Előzmények megtekintése

Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2x3, 2x4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
Pityu83 írta: 3 hónapja

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.


Előzmények megtekintése

Az óriási különbség az, hogy a közlekedésből származó halálok mai is elkerülhetők lennének. Ez nem a civilizáció, hanem civilizálatlanság következménye.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pityu83 írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.


Előzmények megtekintése

Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 3 hónapja
Vascsi írta: 3 hónapja

"Florida egyik városában lakott területen belül"

El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?


Előzmények megtekintése

Én nem térképről nézem, én ott vagyok, nap mint nap ott közlekedek. Naples. 45 mph.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
vidi500 írta: 3 hónapja

Ezek játszadozások a számokkal, ami persze igaz, csak éppen függetlenek az emberi tényezőktől, közlekedési körülményektől. Egy gyalogos elgázolásának mindig vannak emberi tényezői, és ebből következő előzményei, azaz mulasztások mindkét közlekedő fél részéről!

Amikor a zöld asztalnál meghozza a vizfej a döntést, (lehet soha nem is vezetett gépjárművet), akkor nem indulhat ki csupán a fizikai képletekből, hanem elsősorban az emberi tényezőket kellene számitásba venni, a közlekedési körülményekkel összhangban. Na ehhez kellene a gondos munka, de csak slendriánsággal találkozunk.

Csak egy példa: Florida egyik városában lakott területen belül az utak legalább 70%-ánál 72,4 km/h az engedélyezett sebességhatár. Ez azt jelenti, hogy benne van a tűréshatárban a 80 km/h is, még sem jellemzőek a balesetek, nagyon ritkán legfeljebb koccanások, (ez esetben alkohol vagy drog befolyásoltság), súlyos, halálos gázolások pedig egyáltalán nincsenek. Ott valóban figyelemmel vannak kisérve a közlekedési körülmények, emberi tényezők, gondosan ki van munkálva, melyik útszakaszon mi is az a biztonságos legnagyobb haladás, amit minden esetben táblával jeleznek. Ami egy utcán belül a körülmények függvényében akár változhat is.


Előzmények megtekintése

"Florida egyik városában lakott területen belül"
El tudnád küldeni a térkép linkjét, hogy pontosan melyik település ez?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vascsi írta: 3 hónapja
Pityu83 írta: 3 hónapja

Szerintem jobb lesz ha leszorítják mondjuk 0 ra a sebesség határt és mondjuk vagy toljuk az autót,vagy olyasmi járgányokat kezdenek el gyártani,mint a frédi és béniben :) vagy az utakat kátyúsítani kéne és 20 as táblákat kirakni,bár felénk ez nem mindenkire hatásos mert a gazdagok a nagy luxus autóval nem kerülgetik a lyukakat,hanem szinte nagy sebességgel át repülik :) Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van, tudom durván hangzik de ugye van egy természetes szelekció amibe mi emberek be avatkoztunk és jól el szaporodtunk.


Előzmények megtekintése

"Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van," a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 3 hónapja
Colie írta: 3 hónapja

Miért jönnek az emberek az usával? Mi közünk hozzájuk? Semmi! Ez itt Európa!!


Előzmények megtekintése

Nagyon is sok közünk van hozzájuk, már csak azért is, mert a "birodalom" egyik láncszeme, tartománya vagyunk.
A tömeges autógyártás és autózás onnan indult el. Az ottani emberek élete teljes egészében az autózásra épül. A 85-90 éves emberek is volánnál ülnek, mert enélkül nincsenek meg az életfeltételek sem, pl. bevásárlás, stb.
A tájékozottsághoz, összehasonlitási alapnak szükséges tudni róla, mert a közlekedés megszervezésében, és mindenben, ami az autózással összefüggésben van, már csak a méretei miatt is, jóval előttünk járnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Colie írta: 3 hónapja
Görénymentesítő írta: 3 hónapja

Mennyi legyen border?


Előzmények megtekintése

Harminc!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo Automata teszt

Barátság extrákkal – Teszteltük az új Opel Astra kombit

Kombiként és dugig extrázva is megkaptuk az új Astrát. Lenyűgöző, mi mindent képes ma adni, de fele ennyivel sem okozhatna csalódást.


Lexus RX 450h Luxury teszt

Nem csak jó, kellően divatos is – Lexus RX teszt Videó

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével is letaglózó. Ez kell a népnek, nem csak a fejlett hajtáslánc.


Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

6 magyar nevező a Shell Eco-marathon Europe 2016-on

Londonban mérkőznek a magyar diákok által épített járművek

16 órája – Sztori

Londonban mutathatják meg a hazai mérnöktehetségek, hogy hány kilométert tesznek meg 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kWh energiával.


Meghalt az önvezető módban balesetet szenvedő sofőr, elvileg az autó hibázott

A balesetező Model S miatt eljárás indult a Tesla ellen

Tegnap – Sztori

Még májusban történt a baleset Floridában, sajnálatos módon a sofőr meghalt, mert a Teslája nem vett észre egy teherautót önvezető módban. Tényleg az autó hibázott volna?


Egy 2500 lóerős géppel fordultak fejre a Jay Leno’s  Garage felvételén

Jay Leno hatalmasat borult egy forgatáson Videó

2 napja – Sztori

A brutális autógyűjteményéről híres Jay Leno, ha éppen nem saját gyöngyszemeit mutogatja, vendégszereplőket hív. Most egy 2500 lóerős géppel autóztatták, de elég rosszul sült el.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA H 1.6 Cosmo 1. Tulaj! Vezetett sz.könyv!

OPEL ASTRA H 1.6 Cosmo...

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT Sedan 1.6 GX

SUZUKI SWIFT Sedan 1.6 GX

Ár: 199.999 Ft

Évjárat: 1997 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL MOKKA 1.6 Selection Start-Stop EURO6 KÉSZLET KISÖPRŐ AKCIÓ!!!

OPEL MOKKA 1.6 Selecti...

Ár: 4.399.000 Ft

Évjárat: 2016

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!