Megérkezett a legerősebb kompakt, a Honda Civic Type R

Hivatalos képek és információk a Honda Civic Type R-ről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Honda a Genfi Autószalonon rántotta le a leplet a vadonatúj Civic Type R-ről. Az autó több szempontból is kategóriaelső.


Számos pletya és találgatás látott már napvilágot a Honda Civic Type R-rel kapcsolatban, most végre hivatalosan is megtudhatunk minden információt az autóról. A külső látványért egy aerodinamikai csomag felel, amely tartalmaz egy első lökhárítót nagyméretű légbeömlőkkel és egy alsó légterelővel. Továbbhaladva az első sárvédő kopoltyúkat kapott, az oldalsó küszöbök méretesebbe és sportosabbak lettek. Hátul magasfényű fekete diffúzorokat hord a Type R, melynek két oldalán két-két kipufogó fokozza a látványt. A hátsó légterelő szintén az aero csomag része. A 19 colos könnyűfém felniken 235/35 méretű gumiabroncsok feszülnek.

Belül is azonnal érződik a sportosság, főként a piros/fekete szín uralkodik. A velúr hatású sportülések kontrasztos varrást kaptak, csakúgy mint a bőr borítású sportkormány és a váltószoknya. Extraként GT csomagot is rendelhetünk a Type R-hez, amely tartalmazza a piros színű külső díszítőelemeket, az első és hátsó parkolóradart, az esőérzékelős ablaktörlőt és az elektromosan behajtható külső tükröket. További extraként elérhető a prémium audiorendszer, navigáció és különböző biztonsági rendszerek, úgy mint a ráfutásos balesetre és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer valamint a közlekedési táblákat felismerő rendszer.
Hirdetés
És jöjjön a lényeg: az erő egy 2,0 literes négyhengeres turbós benzinmotorból érkezik, amely 310 lóerőt és 400 Nm forgatónyomatékot ad. Ezzel a Honda megalkotta a kompakt kategória legerősebb autóját. Hozzá kapcsolódik egy hatfokozatú manuális váltó, amellyel a Type R álló helyzetből 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órát és 270 km/h végsebességre képes. A kompakt sportautó adaptív lengéscsillapítást kapott, elöl négydugattyús 350 mm-es Brembo fékek lassítják. A futóművet és a kormányzást is jelentősen módosították a "mezei" Civicekhez képest. Ennek eredményeként még kezesebb és nagyobb élvezet nyújt a Type R, amely a gyári infók szerint a legjobb köridőt futotta a Nordschleifén az elsőkerékhajtású szériaautók között. Közúti használatát sávelhagyásra figyelmeztető, táblafelismerő és holttérfigyelő rendszer, valamint automata reflektor is segítheti, a városi koccanásgátló alapáras hozzá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    Mennyi köpködő seggfej! Lehet ti csináltátok Mogyoródon 2015.03.05-én a gumi szurkálást Hátsó spoiler tőből letépést, no meg W jel bele vésést egy parkoló kék hondán.

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    “Mikor már összelopkodhatták a fejlesztési ötleteket,, akkor megjelentek a sajáttal”
    Vicces vagy papa!
    Honda RA163E F1 tudod a 1983-tól.
    http://www.statsf1.com/en/moteur-honda.aspx
    Ha esetleg a diesel-re gondolsz (common rail) akkor pedig:
    The common rail system prototype was developed in the late 1960s by Robert Huber of Switzerland and the technology further developed by Dr. Marco Ganser at the Swiss Federal Institute of Technology in Zurich, later of Ganser-Hydromag AG (est.1995) in Oberägeri.
    The first successful usage in a production vehicle began in Japan by the mid-1990s. Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki of the Denso Corporation, a Japanese automotive parts manufacturer, developed the common rail fuel system for heavy duty vehicles and turned it into practical use on their ECD-U2 common-rail system mounted on the Hino Rising Ranger truck and sold for general use in 1995.[3] Denso claims the first commercial high pressure common rail system in 1995.[4]

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    Ezek közül egyik sem tucat autó, mint ahogy ez sem. Az hogy meg kinek mi tetszik azt döntse el mindenki saját maga. Az meg hogy melyik meddig megy el…ez egy tripla nulla volt.

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    ránézek és azt mondom, izéstelen (finoman fogalmazva, mert inkább ocsmány az előző ufo civic még el-elmegy, de ezt végkép elcseszték szvsz). Cupra R , golf R400, megane rs, audik, bmw 135..mellett ki akarja ezt a bohócgépet? akkora hátsó hokedlivel? meg 300ló 2 keréken…nyilván azért lett awd a focus is, mert csodálatosan lehet irányítani a 300 lovas fwd-t… :D:D:D:D:D a tartósság meg? ha patent anyagokból vannak az összekötő elemek, és a user se segghülye hozzá, akkor kibír valamennyit, nyilván nem 400 ezret… 😀

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    Előző Ford Focus Rs 305 ló, elsőkerékhalytás.
    Úristen ti miről beszéltek???
    Az egyik erre beszél ki, a másik arra hogy miért nem jó ez.
    Valakinek tetszik is? 🙂
    Remélem ezt motort bedobjék majd Michelisz Norbi autójába is, hogy ott is remekeljen!

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    Turbó, 2 liter 300 ló, ajaj menőmanó most nagyon aggódhat. Szegény csávó, a megbízhatósággal mi lesz? Csak nem ugyanaz a helyzet, mint a diesel esetében? Mikor már összelopkodhatták a fejlesztési ötleteket,, akkor megjelentek a sajáttal. Igazi kreatíva!

    Parádés autó lehet kétség kívül. A NFS nemzedéknek még a formája is tetszik biztosan, engem az nem varázsol el. Az összecsencselt technika viszont igen.

  • 2017.10.28. at 20:49
    Permalink

    Finom darab.
    Kíváncsi leszek az árára, de nincsenek illúzióim. Kb. 10-11 millára saccolom.
    Ilyen teljesítmény két keréken már elég gáz. Összkerékkel már nagyon komoly lenne és kb. 5mp körül gyorsulna százra.
    Na, most hogy ezt megalkották és ezzel bizonyítottak a németeknek és a franciáknak, végre csinálhatnának egy ésszerű visszafojtott GT változatot kb. 220 lóval normális (7-7,5 millió) áron. 🙂

Vélemény, hozzászólás?