Itt a legdögösebb német kompakt

Hivatalos képeken az Opel Astra GTC

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre magasabbra helyezi a lécet az Opel az új Astrával kapcsolatban. Az ötajtós után megjelenő Sports Tourer kombi kategóriájának egyik legszebb képviselője, és ugyanilyen pozitív fogadtatásban lehet része a háromajtós GTC-nek.


Voltaképpen örömhírről számolhatunk be: a tavalyi GTC Paris koncepcióval nem vezetett félre minket az Opel, és erre bizonyíték az immáron hivatalosan is - igaz, egyelőre csak fényképes formában - prezentált háromajtós Astra GTC. A normál ötajtós és a Sports Tourer kombi után a tervezők még izgalmasabbá tudták tenni a megjelenést, és reméljük, sokan egyetértenek velünk, amikor azt mondjuk: a GTC kívánatos jelenség.

Nem arról van szó, hogy két ajtót leradíroztak az ötajtós tervrajzáról, és voilá, készen is lett a háromajtós. A GTC tengelytávja 10 milliméterrel nagyobb, a karosszéria 15 milliméterrel alacsonyabb, a nyomtávoknál pedig még drasztikusabb a különbség: az első tengelynél 40, a hátsónál 30 milliméterrel szélesebben „terpeszt” a leginkább a Volkswagen Scirocco és a Renault Mégane Coupe ellenfelének szánt rüsselsheimi újdonság. A látvány önmagáért beszél, megkockáztatjuk, hogy az Opel által kitalált új formanyelv üzenetét az Astra GTC tolmácsolja a közönség felé, és lehet még bizakodni, hiszen ígéret van az OPC csúcsváltozatra is. Egyébként a technikai csemegék között már most is akad OPC elem, konkrétan az első futómű szériában adott HiperStrut (High Performance Strut) konstrukciója, amely az Insiginia OPC modellhez hasonlóan csökkenti a hajtási befolyás kellemetlenségeit a kormányon, fokozva ezzel a vezetés élményét. Hátul a normál Astrából ismerős, Watt-rudas egység található, és nem ismeretlen megoldás a FlexRide adaptív lengéscsillapítás, amely kényelmes Tour, vagy dinamikusabb Sport állásba kapcsolható.

Az élő bemutatóra majd Frankfurtban kerül sor szeptemberben, de az alapot jelentő, kivétel nélkül turbófeltöltésesekből álló motorválaszték már nem titok. A kínálatban a benzinesek vannak túlsúlyban: az 1.4 Turbo 120 és 140 lóerővel lesz választható, míg az 1.6 Turbo az ideiglenes csúcsmodell szerepkörében tetszeleg a maga 180 lóerejével, illetve 220 km/órás végsebességével. A dízelfrontot a 2.0 CDTI képviseli, hatgangos manuális váltóval, start-stop rendszerrel, és figyelemreméltó számszerű adatokkal. A 165 lovas erőforrás maximális forgatónyomatéka 380 Nm, az autó 0-100-ra 8,9 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 210 km/h, miközben átlagfogyasztása 4,9 l/100 km, és kilométerenként mindösszesen 129 gramm a szén-dioxid kibocsátása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?