700 kilométeres hatótávot ígér a Honda üzemanyagcellás autója

Honda FCV - most koncepcióként, 2016-tól gyártásban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Honda csak a Toyota után, de szintén hozza üzemanyagcellás autóját, az FCV most még csak koncepcióként látható.


A 2002-ben bemutatott FCX által a Hondának elsőként volt üzemanyagcellás autója, 2008-tól ráadásul lízingszerződéssel - erősen limitált számban, néhány piacon - kínált már hidrogénből áramot előállító, villanymotorral hajtott modellt, most azonban még mindig koncepció az üzemanyagcellás autója, a Toyota beelőzte. Ennek ellenére egy időben debütált a 2015-ben piacra lépő Toyota Mirai és a várhatóan 2016-ban szériában is érkező, most még koncepció Honda FCV. Mindkettőjükben 70 bar nyomást bírnak a sanszosan azonos beszállítótól származó, egységesen 3 perc alatt telíthető hidrogén-tartályok.
Hirdetés

Az FCV (fuel cell vehicle) a Toyota Miraiénál kisebb teljesítményű, 100 kW-os (136 LE), azonos hatékonyságú üzemanyagcellát kap, s ebből eredően villanymotorjának teljesítménye is szerényebb lesz, hatótávját azonban nagyobbnak, 700 kilométeresnek ígérik.
A Honda komoly mértékben hisz a hidrogén üzemanyag elterjedésében, ennek jele és alapja lehet, hogy az autó mellett jó eséllyel egy otthoni töltőegység látható, ami sanszosan áramot felhasználva a vízből hidrogént állíthat elő, hogy az üzemanyagcella aztán azt a levegő oxigénjével elegyítve áramot termelhessen, amivel az FCV aztán vihesse A-ból B-be utasait, s közben csak vízpára legyen az emisszió. A rendszer azért nem zéró energiabefektetésű, hiszen a hidrogén előállításához kívülről származó áram szükséges. A mai autózáshoz mérten így is sokkal tisztább lehet a jövő autózása, ami felé jelentős lépéseket hoztak most a japánok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:28
    Permalink

    [i]“A Honda komoly mértékben hisz a hidrogén üzemanyag elterjedésében…”[/i]

    Mást nem is tehet mint hogy higgyen benne, hiszen ha megnézzük hogy mennyi ennek a realitása, akkor az jön ki hogy semmi, ígyhát marad a reménytelenül vak hit.

  • 2017.10.29. at 00:28
    Permalink

    Kedves Szerző!

    Külföldi oldalakon azt olvasom, hogy a tartályok üzemi nyomása 70 MPa (=70000kPa=70000000Pa). A normál légnyomás (1 bar) kb. 100 kPa = 0,1 MPa. Tehát a 70 MPa 700 bar és nem 70!
    Ha van rá mód, kérem utánajárni és javítani. Lehetőleg a toyotás cikkben is…

    Összehasonlításképpen: a CNG tartályok üzemi nyomása 200-250 bar. Hidrogént azért kell jóval nagyobb nyomáson tárolni az autóban, mert 1 hidrogén molekulában (H2) jóval kevesebb fűtőérték van, mint 1 metán molekulában (CH4).

    Mindazonáltal köszönjük az erőfeszítést! Jó hogy írtok műszaki tartalmú cikkekről. Ha valami nem stimmel teljesen, majd összedobjuk…

  • 2017.10.29. at 00:29
    Permalink

    Elnézést, valóban rosszul találgattam erről a szerkezetről, amit a Honda bár megmutatott, még nem adott róla infót. Valóban sanszosabb lehet, hogy a vízből veszi ki a hidrogént. Meg persze az oxigént! 😉

  • 2017.10.29. at 00:29
    Permalink

    Katona Mátyás írta a cikket, nem Mihály!
    A levegő kb 78%-a nitrogén, kb 21%-a oxigén, a maradék kb 1%-ból is csak ezred része sincs a hidrogén.
    Ha valami csodás technikai vívmány ezt ki is tudná nyerni, a többit mind elpazarolná?? a 99,998% körüli levegő maradék alkotóelemét?
    Maradjunk a víznél, lehetőleg a desztilláltnál, vagy ioncseréltnél mert a csapvíz ott is biztos levízkövesíti azt a drága átalakítót. :))))
    1 liter desztvíz mennyibe is kerül? A vasalóba nem jó az ioncsrélt víz mert roncsolja a belsejét, az ioncserélt az autó hútőrendszerébe jó fagyállóval keverve. :)))

  • 2017.10.29. at 00:29
    Permalink

    Katona Mihály iratkozzon be fizika órára 5. osztályba ismét !!!! …” ami áramot felhasználva a levegőből hidrogént állíthat elő, hogy az üzemanyagcella aztán azt a levegő oxigénjével elegyítve áramot termelhessen … ” Naaa ki tudj ami itt a hiba ??? Iiiigggeeen a levegőben nincs hidrogén ami kinyerhető lenne ugyan is az könnyebb a levegőnél így mikor minimális mennyiség keletkezik ” víz bomlása során ” az felszáll jóóóó magasba… ha meg lenne benne akkor egy gyufától felrobbanna az egész ugyan is hidrogén+oxigén égetve durranógáz =H2O . De ha mást nem hát az örök klasszikust idézve …VIIIZBBŰŰŰL VESZI KIII AAZOKSZIGÉNT …. íggggy kaptaameg Árrrpii a tanyácstúl aaazengedélyt …

Vélemény, hozzászólás?