270 lóerős lett a Peugeot RCZ R

Ilyen erős széria Peugeot még sose volt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megjelentek az első hivatalos képek az eddigi legizmosabb utcai Peugeot-ról, a dögös RCZ R 1,6 literes turbómotorját 270 lóerősre húzták fel.


Gyengének épp a faceliftes verziójával nemrég próbált RCZ sem volt mondható, de a már akkor és azóta is beharangozott, s most a goodwoodi sebességfesztiválon bemutatkozó RCZ R 200-ról percenkénti 6000-es fordulaton 270 lovasra erősödött, s ezzel ő a Peugeot eddigi legizmosabb utcai modellje. Igen, az utólag tuningolt meg a speciális versenyautókat hagyjuk, hiszen például a Pikes Peak-rekorder 208 T16 fényévnyi távolságra van a széria személygépjárművektől...
Hirdetés
A motor alapjaiban ugyanaz az 1,6 literes THP, tehát turbós, közvetlen befecskendezéses négyhengeres, nyomatéka 275-ről 1900-5500 percenkénti fordulaton 330 Nm-re nőtt. Mahle-féle kovácsolt alu dugattyúkat és megerősített hajtókarokat kapott, új leömlő, s a 9,2:1-re emelt sűrítésű, kettős megfúvású feltöltő is. Teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi előírásokat, gyári kombinált fogyasztása nevetséges 6,3 l/100 km. A végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órában, 100-ra 5,9 mp alatt gyorsul, ami azért jelentős javulás a 7,5-hez képest.
A sportosabb vezethetőség érdekében módosították a THP 200-nál ráadásul 17-tel könnyebb, 1280 kg üres súlyú RCZ R 10 mm-rel süllyesztett felfüggesztését, szélesítettek a nyomtávon, s nem elektronikus, hanem Torsen sperrdifi segít a kigyorsításoknál. A 6 fokozatú manuális váltó alugombos karja rövidebb utakon kapcsolható, a kormány kisebb, a féktárcsák elöl 380 mm átmérőjűek és négydugattyúsak. A felnik 19 colosak, rajtuk 235/40-es Goodyear Eagle F1 Asymmetric abroncsok feszülnek.
Hangsúlyosabb a diffúzor, fix a - szénszálas - szárny, külső színből négyféle (vörös, fekete, szürke és fehér) választható. A nappabőr-alcantara borítású kagylóülések R-logósak, egy jó nagy piros R betű a középkonzolra biggyesztett aluplaketten is hirdeti a modell különlegességét. Vörös cérnás kontrasztvarrás van még és durvábbnak ígért hang; hivatalos premier szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon, a kereskedésekbe 2014 elején futhat be a parádés Peugeot-kupé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?