Durvább az NSX-nél? Honda Civic Type R Concept II

Itt a Honda Civic Type R Concept II

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tűkön ülés, nagy szárny és nagy ígéretek, ezek vannak. A Honda a második Type R koncepcióval kábítja a Civic fanokat.


A Honda már a Párizsi Autószalonon történő kiállítása és hivatalos premierje előtt megmutatta a Civic Type R-t előrevetítő második tanulmányát. Igen, ez még mindig csak a tanulmány, de az ígéretek szerint már nagyon közel van ahhoz, ami gyártásba is kerülhet. Ahogy a korábbi, úgy a Civic Type R Concept II is igen látványosra sikerült, és ahogy fél éve, úgy most sem árultak el a pontos teljesítményadatait. A koncepció motorja 2,0 literes, soros négyhengeres, turbófeltöltéses. Európai Type R-ből ez lesz az első turbós, így a rajongók egy része könnyek között búcsúztatta a még szívót. Hiába, a környezetvédelmi előírások és az erősebb konkurensekkel való lépéstartás megkövetelte a turbósítást. Nem kell félni, van elég tapasztalata a Hondának is a feltöltéssel, az meg majd elválik, hogy mennyire lesz lineáris, ahogy az új Type R leadja és az útra viszi erejét.
Hirdetés


A Genfben látott piros autóhoz képest az újabb tanulmány külseje nem sokat változott. Maradt az agresszív orr, a mély kötények, a vasalódeszka méretű hátsó szárny és a négyes kerekvégű kipufogó. A versenykék autót narancssárga mintával dobták fel, és így ahogy van nagyon menőn néz ki. Ha csak fele úgy megy majd, mint amilyen a megjelenése, már biztos sikerre számíthat. Fejlesztői annyit árultak el róla, hogy lesz egy üzemmódváltó kapcsoló, amivel alapállásban egy kellemesen használható túlmotorizált kompaktként viselkedik a Civic. A kormányról kapcsolható +R módban azonban elszabadul benne a vadállat, és pályára sem lesz túlzás kivinni.

A Honda kommünikéje szerint nem kis durranás lesz a Civic (ez mondjuk nem meglepő). Bár az erejéről még mindig csak annyit tudni, erősebb lesz 280 lóerőnél, de többi műszaki jellemzője alapján állítólag olyan nagy elődjeit is lepipálja majd, mint az Integra, vagy akár az NSX szupersportkocsi. Motorja régi jó Honda szokás szerint igen pörgős lesz, 7000-es főtengelyfordulatnál meghúzott piros sávval. Állítólag nem raknak bele automata, vagy félautomata váltót, hanem a fantasztikusan jó kapcsolási érzetű, a vezetés élményét valóban növelő hatfokozatú kézinél maradnak. A Civic Type R sofőrje, ha minden jól megy ezután is visszalökheti ötösből kettesbe a váltót - hadd forogjon a VTEC. A gyengébb Civichez hasonlóan a Type R alatt is hosszanti csatolt lengőkaros hátsó futómű lesz. Elöl viszont a kormányt érő hajtási befolyásokat hatékonyabban semlegesítő, függőcsapszeges megoldással találkozhatunk. Még egy pár nap türelmet kérünk, és a párizsi élő show után többet fogunk tudni írni róla.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?